ככל שהטכנולוגיה הולכת ומתפתחת, ככה ציבור הגולשים באינטרנט מצליח להתמצא בצורה יעילה יותר. במקום שבו בעבר היינו מחפשים מידע גלובלי באינטרנט, עכשיו אנחנו מעדיפים לקבל תוצאות יותר אישיות ומקומיות. צרכנים רוצים שתהיה להם גישה נוחה יותר למידע מה שיהפוך את החיים שלהם לקלים יותר, כמה שהם יקבלו את המידע שהם צריכים יותר מהר, ככה יותר טוב.
הסטטיסטיקה מראה כי 46% מכל החיפושים בגוגל מבקשים לקבל מידע מקומי ו-58% מהצרכנים מחפשים מידע מקומי כל יום. זה מוכיח כמה הצרכנים מסתמכים על החיפוש באינטרנט וכמה חשוב להם למצוא משהו רלוונטי להם, במיוחד כשהם רוצים להגיע לעסק הנמצא קרוב למקום מגוריהם או לאיפה שהם נמצאים באותו הרגע. לכן, אופטימיזציה למנועי חיפוש(SEO) בעזרת מיקום נמצאת בעלייה.
למה העסק שלכם צריך לעשות SEO בעזרת מיקום?
בעוד שחיפושים מקומיים קורים בנפח נמוך יחסית, מה שחשוב זה הכוונה העומדת מאחורי החיפוש ומשיכת משתמשים שמוכנים ולהוטים לשלם לכם כסף על המוצרים או השירותים שאתם מציעים והם צריכים עכשיו. מחקרים הראו כי 76% מהצרכנים שחיפשו עסק מקומי בסמארטפון, ביקרו את החנות שהם חיפשו באותו היום ו-28% אחוז מהחיפושים הללו הסתיימו ברכישה!
גוגל עובדים גם על יצירת תוצאות חיפוש לוקאליות בעזרת אלגוריתם האופוסום שלהם. העדכון הזה לאלגוריתם הוותיק, למרות שלא הוכרז על ידי גוגל, מעדיף עסקים שמציינים את המיקום שלהם ונמצאים במרחק סביר מאותו המשתמש המבצע את החיפוש. לפני כן, מנועי חיפוש היו מראים את אותן התוצאות לאמריקאים המחפשים ביטוי מסוים ולאירופאים המחפשים את אותו הביטוי. חוץ מהמיקום של המחפש, גוגל לוקחים בחשבון גם את ההעדפות האישיות ואת כוונת החיפוש בכל הקשור לתוצאות חיפוש מקומיות.
כל הדברים הנ”ל מראים כי אופטימיזציה שכזו לאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי של העסק שלכם היא חיונית, ויש לה השפעה עצומה על הדירוג האורגני שלכם בגוגל.
טיפים לאופטימיזציה נכונה לאתר שלכם בעזרת מיקום
המפתח בקבלת מיקום מעולה בגוגל טמון בשימוש במילות מפתח נכונות שיוכלו לכוון את הקהל שלכם אל עבר התוכן שאתם מפרסמים. על מנת לעזור לכם להתחיל, להלן כמה טיפים לביצוע אופטימיזציה נכונה:
זהו את מילות המפתח הנכונות
הצעד הראשון הינו לזהות את הביטויים הנפוצים ביותר שאנשים כנראה יחפשו כשהם מחפשים את העסק שלכם. תכינו רשימה של ביטויים ומילות מפתח שאנשים משתמשים כשהם מחפשים את המוצרים או השירותים שאתם מציעים והם רלוונטיים לתעשייה שאתם נמצאים בה כמובן.
לדוגמה, אם יש לכם סוכנות דיגיטל, הרשימה שלכם תכיל מושגים כמו: שיווק דיגיטלי, סוכנות פרסום, מומחי SEO, פרסום בפייסבוק, פרסום בגוגל, עיצוב אתרים, עיצוב גרפי וכדומה. הביטויים הללו צריכים להתחבר למיקום שלכם, למשל: סוכנות דיגיטל בראשון לציון.
אתם יכולים להשתמש גם בכלים למחקר מילות מפתח של גוגל על מנת למצוא מילות מפתח רלוונטיות.
על מנת לקרוא עוד על מילות מפתח, כנסו למאמר שלנו:
“המדריך המלא לפרסום בגוגל: מילות מפתח”.
אופטימיזציה לדפים שלכם באתר
לאחר שזיהיתם את מילות המפתח שבהן אתם צריכים להשתמש, תעשו את השינויים שאתם צריכים בדפים שלכם באתר. שלושת האזורים המרכזיים שאתם צריכים לשפר הם:
- כותרות של עמודים ותיאורים – הכותרות של הדפים שלכם והתיאורים שלהם אמורים לכלול את המיקום של העק שלכם לצד תיאור המוצר או השירות שאתם מציעים. שמרו על כותרות בנות 70 תווים או פחות ותיאורים מקסימום ב-156 תווים.
- דף יצירת קשר – תכללו את שם העסק, כתובת ועוד מידע ליצירת קשר (אימייל, טלפון וכדומה), תוסיפו גם מפה שיהיה קל לראות איפה אתם.
- בלוג – אם באתר שלכם קיים בלוג, זה מעולה, בלוג הוא אחד המקומות היותר טובים לעשות אופטימיזציה למנועי חיפוש. כשאתם יוצרים תוכן מקומי, חשוב שתכללו את מילות המפתח איפה שאתם רק יכולים, שיהיה הגיוני כמובן. זה כולל כתובת אתר, תגיות, תיאורים וכמובן בגוף התוכן.
תשתמשו ברשתות החברתיות
חשוב שתקדמו את העסק שלכם גם ברשתות החברתיות. תתחילו בפייסבוק ואינסטגרם ותרשמו גם שם את המיקום של העסק שלכם בדף העסקי, אם יש לכם כזה, אם אין לכם – כנסו לקרוא: “פרסום בפייסבוק – למה כל עסק חייב שיהיה לו עמוד עסקי”.
הדבר שהכי חשוב לזכור זה לשמור על עקביות בכל הנוגע למידע על העסק שלכם שאתם מפרסמים במקומות שונים.
לסיכום
טרגוט קהל מקומי לא רק ישפר את הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש, הוא גם יעודד יותר המרות ויותר לקוחות נאמנים.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: