החלטתם שאתם רוצים לנסות לפרסם בפייסבוק ואתם רוצים לדעת כמה זה באמת יעלה לכם? המידע שמצאנו ברשת דל ונוגע סביב תקציבי פרסום בלבד, אך הפרסום בפייסבוק כולל בתוכו גם עלויות נלוות וחשוב לקחת גם אותם בחשבון, לכן החלטנו לפרט ככל הניתן את עלות הפרסום הכוללת את העלויות מסביב.
תכינו דף ועט, קחו מחשבון וגלו בדיוק כמה באמת עולה לפרסם בפייסבוק.
כמה עולה פרסום בפייסבוק?
פרסום בפייסבוק מורכב מעלויות רבות ומשתנה מעסק לעסק, כדי לעשות לכם חיים קלים יותר, פרקנו את המחירים.
בקצרה, מה כולל הפרסום בפייסבוק ומה תגלו בהמשך הקריאה:
- תקציב – תקציב הפרסום אותו אתם משלמים לפייסבוק, איך מחשבים אותו ולמה להיערך
- עיצוב מודעה – כמה יעלה לכם גרפיקאי ואיך אפשר לחסוך בעלויות.
- קופירייטינג – כמה יעלה לכם איש מקצוע לכתיבת מודעות, פוסטים ולכל המסע הפרסומי.
- כלים חיצוניים – אילו כלים חיצוניים תזדקקו להם ועל מה תוכלו לחסוך
- דמי ניהול קמפיין – מה המחירים אצל פרילנסרים ומתי באמת משתלם לפנות לסוכנות דיגיטל
את עלויות הפרסום בוחרים בקפידה בהתאם לצרכיו של כל עסק, קשה להעריך כמה תצטרכו לעסק שלכם בלי לדבר איתכם ולהכיר את העסק לעומק, אך עשינו כמיטב יכולתינו כדי לפרט את העלויות השונות.
מחיר פרסום ממומן בפייסבוק
פרסום פוסט בדף הפייסבוק העסקי שלכם לא יעלה לכם כסף, תוכלו לפרסם פוסטים כאוות נפשכם ללא כל עלות, על מה אתם כן משלמים לפייסבוק? על חשיפה!
פייסבוק הינה חברה פרטית עם מטרות רווח, המוצר שהם מוכרים זה חשיפה לקהל הגולשים שלהם, איך הם מחשבים כמה שווה הקהל וכמה אתם צריכים לשלם עליו? שיטת התשלום לפייסבוק, בדומא לפלטפורמות רבות אחרות עובדת לפי מכרזים, או כמו שאנחנו אוהבים לקרוא לזה: ״ביד״ (Bid).
ככל שיותר מפרסמים רוצים להיחשף לאותו קהל ככה המחיר שלו עולה, ביקוש והיצע. הקהל שלכם רחב ואין לכם הרבה דרישות, תוכלו לקבל חשיפות במחיר זול יותר.
יש לכם קהל מאוד ספציפי עם תחרות גדולה (לדוגמא: משקיעי נדל״ן) כנראה שהוא יעלה לכם יותר.
המדד נקרא CPM (קיצור של Cost Per Mille או בעברית: מחיר לאלף חשיפות)
שימו לב, 1000 חשיפות אינם בהכרח 1000 אנשים, לדוגמה: בן אדם אחד ראה את המודעה שלכם פעמיים נספרו לכם 2 חשיפות
מעטה נכתוב CPM מטעמי נוחות, תדעו שהכוונה היא מחיר 1000 חשיפות.
מכיוון שמדובר במכרז, אי אפשר לדעת מחיר מדויק והמחיר משתנה כל רגע נתון, אך הממוצע נתונים שאנחנו מכירים נכון לרגע כתיבת המאמר הוא:
קטגוריה | CPM (מחיר בשקלים) |
ביגוד ואופנה | 22 ₪ |
רכב | 71 ₪ |
עסקים (B2B) | 78 ₪ |
טיפולי יופי (כולל פלסטי) | 83 ₪ |
בעלי מקצוע | 76 ₪ |
השכלה | 30 ₪ |
משאבי אנוש (הדרכות עובדים וגיוס) | 51 ₪ |
פיננסי וביטוח | 84 ₪ |
כושר | 76 ₪ |
שיפוץ בית | 82 ₪ |
בריאות | 43 ₪ |
שירותי תעשייה | 60 ₪ |
משפט | 85 ₪ |
נדלן | 71 ₪ |
קמעונאות | 44 ₪ |
טכנולוגיה | 52 ₪ |
תיירות ומלונאות | 22 ₪ |
האם המחירים מדויקים ואפשר להסתמך עליהם? זהו שלא ממש, המחירים משתנים בכל רגע.
אלו הם הגורמים העיקריים המשפיעים על ה-CPM:
- אחוז ההקלקה על המודעות שלכם (CTR)
- מעורבות, תגובות ויצירת עניין סביב המודעות שלכם (engagement)
- השעות ביום שבהם אתם מפרסמים
- היום והחודש (חגים, ימי חול, שבתות, בחירות או אירועים מיוחדים)
- פלטפורמה ושטח הפרסום (פייסבוק או אינסטגרם, פיד או סטורי, תמונה או סרטון).
- מכשירים (נייד או מחשב, גרסה מסוימת)
- אזור גיאוגרפי (עיר, מחוז או מדינה)
כמובן, התחרות בתחום זה הגורם המשפיע ביותר, ככל שיותר מפרסמים מוכנים להשקיע, ה-CPM יעלה בהתאם.
תחשבו על זה ככה, ככל שהתעשייה שלכם תחרותית יותר תצטרכו לשלם יותר, ככל שההצעה שלכם מפתה ומעניינת יותר תייצרו יותר עניין בפייסבוק ובתמורה, תקפלו פניות במחירים זולים יותר.
פעם ראשונה מפרסמים בפייסבוק ואתם מתעקשים לקבל מספר
ההמלצה שלנו ללקוחות חדשים בפייסבוק היא להתחיל בתקציב של 50 ₪ – 150 ₪ ביום (תלוי תעשייה כמובן) ולפי זה להבין לאן הרוח נושבת, לעלות או להוריד תקציב בהתאם לתוצאות.
מה התקציב המינימלי שאיתו ניתן להתחיל לפרסם בפייסבוק?
פייסבוק מאפשרת לכם להתחיל לפרסם ב- 1$ לקבוצת מודעות ביום, זאת אומרת 30$ בחודש. אך האם זה משתלם? בשביל להבין את זה, קודם כל תצטרכו להכיר את עלויות הפרסום הכרוכות מעבר לתשלום לפייסבוק
האם יש הוצאות נלוות מעבר לתקציב הפרסום בפייסבוק?
עלויות הפרסום שלכם מושפעות מאיכות המודעה, אחוז הקלקה והמעורבות של הקהל. ככל שתשקיעו יותר במודעות, ככה תוכלו להביא יותר תוצאות בפחות כסף, לכן עלויות הפרסום כוללות בתוכן גרפיקה, קופירייטינג וכלים נוספים שיעזור לקמפיין שלכם להיות רווחי יותר.
עלויות עיצוב ויצירת מודעה לפרסום בפייסבוק
כחלק מהקמפיין תדרשו להעלות מודעות, מודעה שתניב ביצועים טובים יותר מתקציב הפרסום שלכם דורשת השקעה וההשקעה הזאת חשובה לא פחות מתקציב הפרסום.
כמה עולה לעצב מודעה סטטית לפייסבוק?
עיצוב מודעה סטטית אחת ברזולוציה אחת בלבד עולה 150 ₪ למעצב בתחילת דרכו ועד 300 ₪ למעצב מנוסה יותר.
אם אתם רוצים שהמודעה תתאים לכם לכל הגדלים (רזולוציות של 1:1, 16:9 ו 9:16) תשלמו 300 ₪ למעצב מתחיל ו 450 ₪ למעצב מנוסה יותר
לוקחים את זה צעד קדימה עם סרטון
450 ₪ לתמונות מתחלפות עם קצת מוזיקה והנפשות עם מלל (15 שניות) לגודל אחד
600 ₪ ל-3 גדלים.
רוצים ממש סרטון מעוצב עם צילום? תספקו אתם את הצילום ויעלה לכם 500 ₪ – 700 ₪ לעיצוב
רוצים להביא צלם? כאן כבר המחירים עולים
סרטון שממנו תוכלו להפיק כ 3-10 מודעות (10-20 שניות למודעה) יתחיל מ 1,000 ₪ לצלם מתחיל ועד 30,000 ₪ להפקה של ממש.
רוצים אנימציה מונפשת עם דמויות וקריינות? 2,500 ₪ עד 15,000 ₪, ואם תרצו לפנות לחברה שמתמחה בסרטוני אנימציה ויראלים? תופתעו לגלות שהמחיר עשוי להגיע גם ל 50,000 ₪
רוצים לצלם מוצרים לקטלוג פייסבוק 20 ₪ – 40 ₪ למוצר ללא עריכה, העריכה תעלה לכם עוד 20 ₪ – 40 ₪ למוצר.
עיצבתם פוסט אחד? בדרך כלל מודעה אחת לא מספיקה כדי לבנות קמפיין, לקמפיין מוצלח תצטרכו 2-3 מודעות לפחות, לראות מה עובד לכם יותר טוב (A/B Testing). מה קרה במקרה ושלושתם לא עבדו טוב? תצטרכו להזמין עוד מודעות.
איך תוכלו לחסוך בעלויות של יצירת מודעות לפייסבוק?
אמנם אנחנו ממליצים להשקיע את המקסימום שאפשר בתוכן, אבל אם בסוף לא ישאר לכם תקציב לפרסם איתו ואין ברירה, תוכלו להשתמש בתוכנה כמו Canva בחינם, או לשלם על כמה פיצ’רים מגניבים ממש ב 12$ בחודש בלבד תוכלו לעצב לעצמכם מודעות עם ביצועים לא רעים בכלל.
עכשיו כשאתם יודעים כמה עולה לכם לעצב מודעה לפייסבוק, מי הולך לכתוב את הפוסט? זה לא מתחיל ונגמר במודעה.
מחירי כתיבת תוכן לפרסום בפייסבוק
לא יודעים לכתוב בעצמכם? הכיתוב במודעות, בפוסט ובדפי הנחיתה מתבצעים ע״י כותב תוכן וקופירייטר מקצועי, אם אתם חושבים שתוכלו לעשות זאת בעצמכם תוכלו לחסוך עלויות, אך כמה יעלה לכם אם תרצו שאיש מקצוע יעשה זאת עבורכם?
כתיבת פוסט לפייסבוק יעלה לכם 30 ₪ עד 100 ₪ ואם תרצו גם ליווי ביצירת המודעה (כיוון טוב יותר לגרפיקאי) יעלה לכם 100 ₪ – 150 ₪ לפוסט.
כמו שציינתי קודם, תצטרכו לפחות 2-3 פוסטים כדי לבחון מה עובד לכם יותר טוב.
עלויות נוספות לקידום ממומן בפייסבוק
רוצים למכור מוצרים, אתם לא חייבים אתר, אך אם תרצו שתהליך הרכישה יהיה אוטומטי כנראה שתזדקקו לו.
עלות אתרים ודפי נחיתה לפרסום בפייסבוק
דף נחיתה עם מוצר אחד שמפנה לדף חיצוני לסליקה: החל מ 1200 ₪
אתר עד חמישה מוצרים וסליקה בדף חיצוני: החל מ 2000 ₪
אתר עד 5 מוצרים וסליקה מובנית באתר: החל מ 4000 ₪ תלוי באיפיון האתר.
לאתר מורכב יותר תצטרכו לשלם מעל 6000 ₪ ועם תרצו ממש אתר איקומרס מקצועי בפלטפורמה כמו WordPress העלות תעלה לכם מעל 8000 ₪.
רוצים אתר כתוב בקוד עם מתכנת? שעת מתכנת תעלה לכם מ 150 ₪ למתחיל ועד 300 ₪ למתכנת מקצועי לרוב אתר בסיסי נבנה ב 35 שעות ואם מדובר ממש במערכת מורכבת יכול להגיע גם ל 200 שעות.
אפליקציה להורדה? כמות השעות לא מוגבלת ותצטרכו כנראה לשלם 2000 ₪ – 5000 ₪ לאפיון אפליקציה אצל איש מקצוע רק כדי לקבל הצעת מחיר.
אבל מה עם אתר רק רוצים לידים ואין צורך באמת באתר?
עלויות נוספות לפרסום בפייסבוק ליצירת לידים
כדי לייצר לידים לא באמת חייבים דף נחיתה או אתר, תוכלו לעשות זאת חינם על ידי הטופס ליצירת לידים החינמי של פייסבוק, להיכנס קבוע ולהוריד את הלידים שיצאו לכם בטופס בצורה ידנית או להשתמש בחינם ב CRM של פייסבוק.
אבל מה אם תרצו לחבר את הטופס ליצירת לידים למייל שלכם או ל CRM שלכם?
תצטרכו להשתמש בכלי שיבצע עבורכם את האינטגרציה כמו Zapier. הגרסא החינמית לא תספיק לכם שהטופס לידים של פייסבוק נחשב להפליקציה פרימיום ב Zapier והשימוש בה כרוך בתשלום, 95 ₪ אם תשלמו חודש בחודשו ו 65 ₪ לחודש אם תשלמו שנה מראש עד 750 משימות בחודש (לידים) רוצים יותר? המחירון המלא של Zapier נמצא כאן
מסתבכים לעשות אינטגרציה דרך זאפיר? איש מקצוע יעשה זאת עבורכם החל מ 200 ₪ ועד 5000 ₪ אם מדובר במתכנת עם דוקומנטציה מורכבת ל CRM שלכם.
אבל רגע, זה במידה ואתם משתמשים בטופס לידים החינמי של פייסבוק זוכרים? מה קורה אם אתם רוצים לתת לגולש יותר פרטים ולחמם אותו קצר מעבר בתוך דף נחיתה ורק שם להשאיר פרטים?
עלות דף נחיתה לפרסום בפייסבוק יעלה לכם 450 ₪ במחיר נמוך או 2000 ₪ במחיר גבוהה, כמובן שתוכלו לעשות לעצמכם דף נחיתה גם בחינם, אך זה כבר למאמר אחר.
כמה עולה לפרסם בפייסבוק בעזרת ההודעות עם כלים צד ג׳
כדי לייצר ליד איכותי דרך קמפיין הודעות בפייסבוק כנראה שתזדקקו למערכת צד שלישית, אולי יצא לכם בעבר להתחיל שיחה עם בוט בפייסבוק וגם אתם רוצים (עובד מעולה בתעשיות מסוימות, לא בכולם).
Manychat יש להם חבילה חינמית שיכולה להספיק, תרצו פיצ’רים מתקדמים 15 $ לחודש.
או מקבילה chatfuel גם כן, חבילה חינמית וחבילה מתקדמת יותר ב 15 $ לחודש
מה קורה אם אתם מבולבלים והחלטתם שאין לכם זמן, כוח או רצון להתעסק עם ניהול הקמפיינים? כנראה שתרצו לבחון אפשרות לפנות לאנשי מקצוע שינהלו לכם הכל
מחירון ניהול קמפיין עם פרילנסר או סוכנות דיגיטל
לא בא לכם להתעסק עם כל זה בעצמכם, בין אם זה לוקח לכם יותר מדי זמן, אתם מחפשים משהו מקצועי או שסתם לא בא לכם להתחיל להתעסק עם זה, יש אנשי מקצוע שזה בדיוק מה שהם עושים, מנהלים קמפיינים בפייסבוק.
כמה יעלה לכם התענוג?
מתחיל יכול לקחת לכם 400 ₪ – 800 ₪ לא כולל העלויות של העיצוב והכתיבה
מנהל קמפיינים מקצועי ייקח לכם 800 ₪ עד 1200 ₪ וכנראה שגם יביא איתו את כל אנשי המקצוע (כמובן בתוספת מחיר).
עלות פרסום בפייסבוק עם משרד פרסום
משרד פרסום שיעשה זאת עבורכם גם כן יכולה להיות אופציה מעולה, העלויות הן 1500 ₪ עד 3500 ₪ ותקבלו הכל כלול, משרד שמכבד את עצמו יעצב לכם את המודעות, יכתוב את הקופי ואם הקמפיין לא יעבוד? כנראה שיעצב שוב את המודעות בלי תוספת תשלום (כמובן יש משרדים שיקחו לכם על כל עיצוב תוספת תשלום, אך לרוב זה לא יקרה).
מה לגבי העלויות הנלוות כמו אינטגרציות ותוכנות צד שלישי?
לרוב סוכנויות הדיגיטל יש את כל הכלים והחבילות המתאימות, אתם יכולים ליהנות מהם לגמרי בחינם
יש לכם חנות אינטרנטית ותרצו משרד פרסום מבוסס תוצאות? כנראה שיקחו לכם עלות של 1500 ₪ – 3000 ₪ בנוסף ל 5% – 15% ממחזור המכירות. יקר? המשרד מרוויח יותר ככל שאתם מרוויחים יותר, את החישוב עם זה שווה לכם תצטרכו לעשות בעצמכם.
לסיכום – כמה יעלה לכם לפרסם בפייסבוק
הלכתם לאיבוד ולא הבנתם כמה עולה לפרסם בפייסבוק? או שאולי אתם קצרים בזמן ורוצים שורה תחתונה:
עלויות נלוות או משרד פרסום יעלו לכם 2000 ₪ – 4000 ₪ בחודש במקרה הטוב
הפקות וצילומים יכולים לעלות לכמה עשרות אלפי שקלים
אתר ועמודי נחיתה 1500 ₪ ועד גם כמה מאות אלפים לאפליקציה
כיצד נבחר תקציב פרסום לקמפיין ממומן?
השאלה הנכונה היא מה התקציב שיכסה ויצדיק את הוצאות ההקמה ודמי הניהול וישאיר אתכם ברווח
כמובן שהתקציב המינימלי בפייסבוק של 1 $ ביום (או 30 $ בחודש) לא יספיקו לכם ולא יכסו את העלויות הנלוות.
₪50 – ₪150 זה התקציב המומלץ להתחיל איתו אם אתם עסק חדש, כמובן אם יש לכם מוקד מכירות, תנסו לחשב כמה לידים סוכני המכירות שלכם צריכים ביום, תעריכו עלות לליד ולפי זה תגזרו את התקציב.
לא מסתדרים? אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו לייעוץ