ברוכים הבאים למאמר התשיעי במדריך שלנו לפרסום בגוגל, במאמר הזה נראה מה היא אופטימיזציה נכונה לקצב ההמרה ואיך לעשות אותה נכון.
פספסתם את המאמרים הקודמים בסדרה? הם כאן:
- חלק ראשון לפרסום בגוגל – מה זה PPC
- מילות מפתח לפרסום בגוגל
- קבוצות מודעות בגוגל אדוורדס
- טקסטים למודעות גוגל מוצלחות
- אחוזי הקלקה (CTR)
- המאמר המלא לשיפור ציון האיכות בגוגל
- איך עובד מודל התשלום עבור כל לחיצה בגוגל
- מה זה מחיר לפעולה ואיך לשפר אותו
אופטימיזציה לאחוז ההמרה הינה התהליך שבו משפרים את המודעות, עמודי הנחיתה והעיצוב הכלל של האתר על מנת להשיג קצב המרה טוב יותר. במילים אחרות, המטרה היא להמיר כמה שיותר מבקרים באתר שלכם או שמבקרים אלו ישלימו איזו פעולה רצויה שבחרתם.
האופטימיזציה הזו הנה דרך להגדיל את הרווחים מבלי להעלות את תקציב הפרסום בקמפיין ה-PPC שלכם.
אחוזי המרה משתנים בין התחומים השונים ובין מודלים עסקיים שונים, אבל בכל מקרה, כל מפרסם רוצה שיהיה לו אחוז המרה כמה שיותר גבוה.
באופן טבעי, אפילו אם אחוז ההמרה שלכם הוא ממוצע, אחוז המרה גבוה יותר הוא טוב יותר לעסק שלכם. אז למה להתפשר על הממוצע?
אופטימיזציה לאחוז ההמרה דורשת זמן ומשאבים ואם אתם עושים אותה נכון, היא דורשת גם בדיקות. יחד עם זאת, זה שווה מאוד את הזמן שלכם אם תלמדו את העקרונות הבסיסיים של אופטימיזציה להמרה באתר שלכם, כדי שתוכלו להגדיל את הסיכויים שלקוח פוטנציאלי המגיע לאתר שלכם ממנוע חיפוש יהפוך לליד או ללקוח משלם.
ישנם כמה דברים שצריך לעשות כדי להגדיל את אחוז ההמרה, כמו למשל:
- מודעות PPC מושכות ומשכנעות – המודעות צריכות להיות מאוד רלוונטיות למה שמחפש המשתמש והקהל. יותר טוב אם תכוונו גם בעזרת מונחים ומילות מפתח שהן למעשה משפטים ארוכים יותר מאשר מילה ככה, אנשים המחפשים מונחים כאלה הם בדרך כלל מכוונים למשהו מאוד ספציפי ואם הם יראו את המודעה שלכם, סביר להניח שיקנו את מה שאתם מוכרים.
- שמרו על קשר מתמיד בין המודעות לדפי הנחיתה – דף הנחיתה שלכם אמור להשלים את ההבטחה שהייתה במודעת הטקסט ( הקריאה לפעולה ) ובנוסף לעזור למשתמש להשלים את הפעולה הרצויה, בין אם זה להשלים טופס, להוריד משהו שאתם מציעים או לבצע רכישה.
- בדקו את העיצוב של דף הנחיתה – בצעו A/B Testing ( קראו כאן מה זה A/B Testing ) כדי למצוא את הטקסט והעיצוב הטובים ביותר שיוצרים את אחוז ההמרה הגבוה ביותר.
התחלת האופטימיזציה – מילות מפתח
כשמתחילים לחשוב על אופטימיזציה לאחוז ההמרה, מפתה מאוד להתחיל להזיז כפתורים ולשנות עיצוב של טפסים ועמודי נחיתה בתקווה שזה יעזור לשפר את ההמרה. אבל זכרו שהחלק הראשון הוא להביא את האנשים הנכונים והמתאימים ביותר לאתר שלכם:
- תנועה של אנשים לאתר שלכם היא חסרת משמעות אם הוא לא ממיר.
- בפרסום בגוגל, הגדלת התנועה לאתר היא עניין של הצעות מחיר ואופטימיזציה למילות המפתח.
- תנועה המגיעה ממילות מפתח נכונות מאפשרת לכם לקבל החלטות טובות יותר לגבי האתר שלכם ולכוון ללקוחות הנכונים ביותר.
אופטימיזציה לאחוז המרה ודפי נחיתה
איכותם של דפי הנחיתה שלכם יכולים להשפיע מאוד על אחוז ההמרה. תחשבו על זה, לקוח נתקל בדף שלכם כתוצאה מחיפוש שהוא עשה. אם התוכן וההצעה בדף הנחיתה לא רלוונטיים למה שהם חיפשו וציפו למצוא, הם יחזרו לתוצאות החיפוש והעסק שלכם איבד ליד או מכירה. וההשפעות השליליות לא נעזרות כאן! דפי נחיתה שלא בנויים טוב יכולים גם לגרום לציון האיכות שלכם לרדת, מה שיעלה את העלות עבור לחיצה והעלות עבור פעולה שלכם ויפחית את הדירוג של המודעה ולמעשה יהיה לכם יותר קשה להתברג במקום מסוים.
אז מה הופך דפי נחיתה לטובים? ישנם כמה אלמנטים חשובים:
- כותרת משכנעת – צרו כותרת משכנעת ורלוונטית למילות המפתח שיגרמו ללקוחות להישאר בדף ולבצע את הפעולה שאתם רוצים.
- תוכן תמציתי ומכוון – התוכן בדך אמור להגיש את ההצעה של העסק שלכם באופן ברור ולדבר בהקשר ישיר למילות המפתח של אותה קבוצת מודעות. השתמשו ברשימות כדי למנוע מהתוכן להיות ארוך מדי ומרוח.
- קריאה לפעולה – תוודאו שכפתור הקריאה לפעולה שלכם נראה טוב ומשתמש בטקסט קצר ולעניין.
- טופס ידידותי למשתמש – טופס למילוי פרטים צריך לכלול את כל השדות שאתם רוצים כדי להשלים את ההצעה, אבל לא יותר מדי כדי שהלקוח הפוטנציאלי לא יתייאש ויוותר. חשבו טוב על איזה מידע אתם צריכים.
- עיצוב מושך – דפי נחותים צריכים להיות נקיים ולא עמוסים, מה שמשדר גם כנות וגם מקצועיות ללקוחות. העיצוב אמור להיות בקו אחד עם המותג שלכם כדי למנוע גלישה מבלבלת בעיניהם של הלקוחות.
אם תדבקו בעצות הללו, דפי הנחיתה שלכם יהיו רלוונטיים ובאיכות גבוהה, מה שיוביל לעלייה באחוז ההמרה ובציון האיכות.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: