איך ומתי יוצגו המודעות – אופטימיזציה נכונה לקמפיין הפייסבוק שלכם

זמן קריאה: 6 דקות

איפה המודעות שלי?

המטרה של כל מפרסם, בין אם בדיגיטל או במדיות אחרות הנה להשיג כמה שיותר תוצאות בעלות כמה שיותר נמוכה. הפרסום בפייסבוק  מקנה למפרסמים את האפשרות לעשות אופטימיזציה באופן יעיל ועקבי על מנת להוזיל עלויות ולהגיע לתוצאות טובות יותר.

 

קמפיין בפייסבוק מאפשר לשלוט באיך ומתי יוצגו ההודעות לקהל היעד הנבחר ובכך לשפר את תהליך הפרסום בפלטפורמה.

 

מה זה אומר אופטימיזציה למודעות?

 

למעשה, האופטימיזציה לקמפיין נעשית על מנת לאפשר לפייסבוק להבין בצורה יותר טובה וממוקדת את המטרות של הקמפיין. האלגוריתם של פייסבוק שואף להגשים למפרסם את השאיפות הפרסומיות שלו ולפנות בצורה ממוקדת לקהל המבוקש.

לאחר שהבנו מה התקציב שלנו ואיך להשתמש במערכת הצעות המחיר בצורה אופטימלית (אופטימיזציה למחיר) נוכל לבחור איזו אופטימיזציה אנחנו רוצים לקמפיין שלנו לפי מטרה.

 

לדוגמא, אם באפשרויות האופטימיזציה בחרנו בConversions  (המרות), פייסבוק תראה את המודעות של הקמפיין שלכם לאנשים שהסבירות להמרה שלהם היא הגבוהה ביותר.

 

אז מה האפשרויות שלי?

תלוי במטרה שהצבנו לקמפיין, פייסבוק ייתנו לנו לבחור בין אפשרויות שונות שיקבעו את הזמן והכמות שהקהל יראה את המודעה.

לדוגמא: אם בוחרים בReach  (תפוצה) כמטרה לקמפיין, תוכלו לבחור בין Impressions  (חשיפה) ו- Reach.

להלן רשימה של מטרות קמפיין שונות ואפשרויות האופטימיזציה למודעות בכל אחת:

  1. מטרת הקמפיין: Brand Awareness (הגברת המודעות למותג)

אפשרויות אופטימיזציה: Brand Awareness , Reach.

  1. מטרת הקמפיין: Reach (תפוצה)

אפשרויות אופטימיזציה: Impressions , Reach.

  1. מטרת הקמפיין: Traffic (תנועה)

אפשרויות אופטימיזציה: Link Clicks (לחיצה על קישורים) , Impressions, Daily Unique Reach ( יעד תפוצה יומי).

  1. מטרת הקמפיין: Post Engagement (מעורבות)

אפשרויות אופטימיזציה: Post Engagement, Impressions, Daily Unique Reach.

  1. מטרת הקמפיין: Page Likes (לייקים לעמוד)

אפשרויות אופטימיזציה: Page Likes

  1. מטרת הקמפיין: Event Responses (אירועים)

אפשרויות אופטימיזציה: Impressions, Daily Unique Response.

  1. מטרת הקמפיין: App Installs (התקנת אפליקציה)

אפשרויות אופטימיזציה: Link Clicks , App Installs

  1. מטרת הקמפיין: Video Views (צפיות בסרטון)

אפשרויות אופטימיזציה: Daily Unique Reach, Video Views.

  1. מטרת המקפיין: Lead Generation (יצירת לידים)

אפשרויות אופטימיזציה: Leads, Link Clicks.

  1. מטרת המקפיין: Conversions (המרות)

אפשרויות אופטימיזציה: Link Clicks, Daily Unique Reach, Conversions, Impressions.

  1. מטרת הקמפיין: Product Catalog Sales (מכירות מהקטלוג)

אפשרויות אופטימיזציה: Impressions, Conversions.

  1. מטרת הקמפיין: Store Visits (ביקורים בחנות)

אפשרויות אופטימיזציה: Link Clicks, Impressions, Daily Unique Reach, Store Visits.

 

איך לעשות את האופטימיזציה בפועל?

האופטימיזציה לקמפיין המודעות פועלת על פי הגיון פשוט אומר שתמיד צריך לעשות שיפורים ותיקונים במערכת הצבת המודעות של פייסבוק בשביל להתאים אותה ולהגיע למטרה הסופית.

למשל: אם עושים קמפיין שמטרתו הוא חשיפות (Impressions), פייסבוק תדאג שהמודעות יוצגו לכמה שיותר אנשים, מספר רב של פעמים במסגרת התקציב שהוגדרה.

אם המטרה היא שאנשים ילחצו על קישורים מסוימים, פייסבוק תציג את המודעות לאנשים בתוך קהל היעד עם סבירות גבוהה שילחצו על הקישורים וכך הלאה.

 

העצה הכי טובה להתחלה היא לבחור מטרת קמפיין שהכי קרובה למה שאתה מנסה להשיג ואז לבחור את המתודה הנכונה לאותה המטרה. כמה דוגמאות:

 

  • אם אתם מחפשים להמיר אנשים לקונים בתוך האתר שלכם, מטרת הקמפיין היא “המרות” ( Conversions).
  • אם אתם רוצים לידים (מה זה ליד), מטרת הקמפיין תהיה “יצירת לידים”(Lead Generation) או “המרות” ( Conversions).
  • אם אתם רוצים שאנשים יורידו את הספר האלקטרוני שלכם ואז יהפכו ללידים, בחרו בפאשרות של “יצירת לידים”.

חשיבות תזמון המודעות שלכם

רוב המפרסמים משאירים את הקמפיינים שלהם שיעבדו כל יום כל היום ובכך מגיעים לקהל היעד שלהם בלי התחשבות ביום או בשעה. האמת היא שאפשר להגיע לתוצאות הרבה יותר טובות אם מכוונים את הקמפיין שירוץ בשעות ובימים ספציפיים. ובכך למעשה מונעים מהקהל לראות יותר מדי את המודעה עד למצב שהיא כבר משעממת אותו.

אפשר ליצור לוח זמנים להצגת במודעות בתחילת בניית הקמפיין.

לאחר מכן, תוכלו לבחור את השעות והימים שאתם מעוניינים שהמודעות ירוצו בפייסבוק.

לדוגמא:

 

אופטימיזציה ללוח הזמנים

 

אז עכשיו אנחנו יודעים שקיימת האופציה ליצור לוח זמנים מדויק ויעיל יותר לקמפיין שלכם בפייסבוק, אבל איך לדעת מה השעות והימים שהכי מתאימים?

על מנת לראות אילו ימים מניבים הכי הרבה תוצאות יש לגשת למנהל המודעות ( Facebook Ads Manager) ובדוחות לקמפיינים, אפשר לראות דוחות לפי ימים.

עכשיו, תוכלו לראות אילו ימים יצרו יותר פעולות מצד הקהל ולשנות את לוח הזמנים בהתאם.

 

איך לבחור את מיקומי המודעות שלכם?

מיקומי המודעות הם למעשה הפלטפורמות ורשתות שבהן יוצגו המודעות מהקמפיין שלכם. בפרסום בפייסבוק, למיקום של המודעות שלכם יש השפעה עצומה על עלותו וייעילותו של הקמפיין.

להלן האפשרויות השונות למיקומים:

פייסבוק

  • מחשב
  • טלפון סלולרי
  • מאמרים
  • סרטונים
  • העמודה השמאלית

אינסטגרם

  • עדכונים
  • Stories

Audience Network (שטחי פרסום נוספים במרחב הדיגיטלי השייכים לפייסבוק)

  • מודעה מקומית, באנר ומודעת ביניים
  • סרטונים מוזרמים
  • סרטונים שזכו בפרסים (פופולריים מאוד)

 

Messenger

  • דף הבית
  • הודעות ממומנות

איך לעשות אופטימיזציה למיקומי המודעות?

יש לעקוב ולמדוד את התוצאות של הקמפיין שלכם בפייסבוק דרך המערכת לניהול הקמפיין (Ads manager), ולראות אילו מיקומים עובדים הכי טוב. על מנת לבדוק צריך להיכנס למנהל הקמפיין כמו שעשינו למעלה עם הימים ולצפות בדוח לפי מיקומים.

 

בהתבסס על תוצאות אלו, אפשר להתאים את הקמפיין בכדי שיהיה רווחי יותר בדרכים הבאות:

  • לתת הצעות מחיר גבוהות יותר כדי לדחוף את המודעות במיקומים החזקים יותר.
  • אם אחד מהמיקומים ממש כושל ביחס לאחרים, יש להסיר את המיקום הזה מהרשימה בכדי שלא יופיעו שם מודעות יותר.

הנה מה שפייסבוק מציעים אם אתם לא בטוחים באילו מיקומים להשתמש לפי מטרת הקמפיין:

  • Brand Awareness (הגברת המודעות למותג) – פייסבוק ואינסטגרם.
  • Engagement (מעורבות) – פייסבוק ואינסטגרם.
  • Video Views (צפיות בסרטון) – פייסבוק, אינסטגרם ו- Audience Network.
  • App Installs (התקנת אפליקצייה) – פייסבוק, אינסטגרם ו- Audience Network.
  • Traffic (תנועה) – פייסבוק ו- Audience Network.
  • Product Catalog Sales (מכירות מהקטלוג) – פייסבוק ו- Audience Network.
  • Conversions (המרות) – פייסבוק ו- Audience Network.

 

אני ממליץ להתחיל עם ההמלצות של פייסבוק ובשלב מאוחר יותר אחרי שהמודעות רצות כבר זמן מה, לעשות בדיקה על פי הקריטריונים השונים ולהתאים את המיקומים של המודעות בכדי לקבל תוצאות טובות יותר ביחס לכסף המושקע.

לסיכום – לזמן הצגת המודעות ולמיקומים שלהן יש חשיבות עצומה בהצלחת הקמפיין, בסופו של דבר המטרה היא להשקיע כמה שפחות כסף ולהתקדם בדרך האופטימלית כמה שיותר לכיוון מטרתו של הקמפיין. שימו לב שאתם עוקבים אחרי זמני הפעילות העדיפים של הקמפיין והמיקומים שעובדים בצורה המשתלמת ביותר.

משרד פרסום מקצועי עושה את הבדיקות הללו על בסיס קבוע ואנחנו נשמח לעזור לכם לקדם את הקמפיין ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר.

 

 

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

איפה הלקוחות שלכם נמצאים?

ענו על השאלות וגלו איך לגייס לקוחות חדשים לעסק

תוכן עניינים

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

מדריכים לפרסום בפייסבוק

המדריך למתחילים לפרסום בפייסבוק – סוגי מודעות

זמן קריאה: 7 דקות במאמר מספר 4 של המדריך שלנו לפרסום בפייסבוק, אנחנו הולכים לגלות מה הם כל סוגי המודעות האפשריים בפייסבוק (ויש הרבה כאלה). במאמר תמצאו תשובות לשאלות

מדריכים לפרסום בפייסבוק

איך קמפיין ממומן בפייסבוק יעזור לעסק שלכם

זמן קריאה: 4 דקות מפרסמים מודעות בפייסבוק? מעולה, גם היום פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית הפופולרית בעולם, וכמעט אף עסק לא יכול להרשות לעצמו לא להיות שם. משרד פרסום

מדריכים לפרסום בפייסבוק

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים לפרסם בפייסבוק?

זמן קריאה: 7 דקות אם אתם מפרסמים בפייסבוק או מתכוונים להתחיל, תעברו דרך עד שתגיעו לנוסחה המנצחת שתייצר לעסק שלכם מקסימום לידים ומכירות. גם אם יש לכם משרד פרסום

גלו את הפתרונות שלנו לשיווק עסקים בדיגיטל

פרסום בפייסבוק

גלו איך מקצועני פרסום עושים את זה נכון.

פרסום בפייסבוק

איך זה עובד?

פרסום בגוגל

אלפי אנשים מחפשים שירותים שונים בגוגל מדי יום, הגיע הזמן להופיע שם.

פרסום בגוגל

איך זה עובד?

לידים לעסקים

ניסיתם הכל? רוצים לדבר תכלס תוצאות? יש לנו שירות קמפיין לידים ממוקד.

לידים לעסקים

איך זה עובד?

בניית אתרים לעסקים

עצבו את חלון הראווה של העסק שלכם בדיגיטל בעזרת אתר מקצועי

בניית אתרים לעסקים

איך זה עובד?

בואו נכיר קצת

הגעתם עד הלום, הכירו את מי שעומד מאחורי הקלעים

רוצה להגדיל את פעילות הלידים בעסק שלך?

קבלו הצעה מיוחדת

לחבילת לידים לנדל"ן