מה המטרה שלך?
הדבר הראשון שיש לעשות כשניגשים לפתוח קמפיין מודעות בפייסבוק הוא לבחור את מטרת הקמפיין, למעשה, בחירת מטרת הקמפיין קובעת מבחינת פייסבוק את אפשרויות האופטימיזציה ואפשרויות להצעות המחיר שיהיו לך במהלך הקמפיין. זה כמו להגיד לפייסבוק מה אתה רוצה שיקרה כתוצאה מהקמפיין, ומערכת המודעות של פייסבוק תתאים לך את הכלים הכי טובים בכדי להשיג מטרה זו.
אז איך לבחור את המטרה הטובה ביותר עבור הקמפיין שלך?
בבחירת מטרת הקמפיין בפייסבוק יש 12 אופציות כרגע:
- הגברת מודעות למותג
- תפוצה
- מעורבות ( לייק, שיתוף, תגובה וכדומה)
- לייקים לעמוד
- אירועים
- התקנה לאפליקצייה
- צפיות בסרטון
- יצירת לידים
- המרות
- מכירות מהקטלוג
- ביקור בחנות
בחירת מטרת הקמפיין היא קריטית בהתחלה, מכיוון שאחר כך זה משפיע על האפשרויות שיש לך במהלך הקמפיין.
על מנת לבחור את המטרה הכי טובה מתוך האפשרויות, במידה ואינך בקיא במערכת, פרטנו בהמשך על היעדים השונים מבין האפשרויות שמערכת הפרסום של פייסבוק מציע
מודעות של קהל היעד – בתוך הקטגוריה הזו יהיו “הגברת מודעות למותג ” ו-“תפוצה” כמטרת הקמפיין לגרום לאנשים להיחשף למוצר או לשירות שלך.
שיקול מצד קהל היעד – במסגרת זו “תנועה לאתר”, “מעורבות”, “התקנת אפליקציה”, “צפייה בוידאו” ו”יצירת יצירת לידים” , יעדים אלה יוצבו במידה והעסק רוצה שאנשים יהיו מעורבים קצת יותר מהחשיפה הכללית, וירצו לצרוך עוד מידע על העסק שלך.
המרות – ” מכירות מהחנות של העסק” או “ביקורים בחנות האינטרנטית”, יוצבו כמטרה לעודד את הלקוחות להתעניין בעסק ולעבור למצב של רכישה.
לכל יעד שאתה מציב לעסק שלך ישנה מטרה מבחינת פייסבוק שיש לבחור במהלך פתיחת הקמפיין, כמובן שאפשר לעשות A/B Testing (מה זה?) עם מטרות שונות לקמפיין ולראות מה הכי טוב.
הרשימה המלאה של מטרות לקמפיין שלך!
לאחר שבחרת מטרה למקפיין שלך, עלייך לבחור איזה אפשרויות אופטימיזציה אתה רוצה למודעות שלך.
בחירת אפשרויות הצבת המודעות בפייסבוק זה למעשה להגיד לפייסבוק אילו תוצאות אתה רוצה מקמפיין המודעות שלך. לאחר מכן פייסבוק יעשה אופטימיזציה אוטומטית לקמפיין על מנת להגיע לקהל הנכון.
לכל מטרת קמפיין יש אפשרויות הצבת הודעות שונה וכל מטרה שכזו תומכת בדרכים אחרות להציג את המודעות.
להלן הרשימה המלאה של אפשרויות היעדים ואיזה פורמטים נתמכים בכל אחד:
- יעד הקמפיין: הגברת המודעות למותגBrand awareness –
אפשרויות אופטמיזציה:
- מודעות קהל היעד
- תפוצה
אילו פורמטים נתמכים?
- תמונה אחת
- וידאו אחד
- קרוסלה
- מצגת
יעד הקמפיין הספציפי הזה הוא מצוין אם המטרה שלכם היא לחשוף את המותג לכמה שיותר אנשים ולהעלות את המודעות לגביו.
- יעד הקמפיין: תפוצה Reach –
אפשרויות אופטמיזציה:
- חשיפות
אילו פורמטים נתמכים?
- תמונה אחת
- וידאו אחד
- קרוסלה
- מצגת
השתמשו ביעד זה אם המטרה שלכם היא להגיע לכמה שיותר אנשים בזמן קצר יחסית. זו יכולה להיות אופציה מצוינת אם אתם מקדמים מבצע שהוא מוגבל בזמן או פונים ללקוחות שלכם בפעם השנייה.
בבחירת יעד זה פייסבוק יחשוף את המודעות שלכם לכמה שיותר אנשים שאפשר בלי להתחשב בכמה אנשים לוחצים על המודעה או איזו תוצאה היא מביאה בפועל.
- יעד הקמפיין: תנועה Traffic –
אפשרויות אופטמיזציה:
- לחיצה על קישורים
- חשיפות
- יעד יומי לחשיפה
אילו פורמטים נתמכים?
- תמונה אחת
- וידאו אחד
- קרוסלה
- מצגת
- אוסף תמונות
בחר באפשרות הזו כשמטרה שלך היא להביא כמה שיותר אנשים לאתר האינטרנט שלך או לבלוג.
- יעד הקמפיין: מעורבות Post Engagement –
אפשרויות אופטמיזציה:
- מעורבות
- חשיפות
- יעד יומי לחשיפה
אילו פורמטים נתמכים?
- תמונה אחת
- וידאו אחד
- קרוסלה
- מצגת
היעד הזה הינו אוטומטי ברגע שעושים קידום לפוסט מסוים, פייסבוק למעשה ידאג שהפוסט המדובר ייחשף לאנשים שהפוסט הוא הרלוונטי ביותר להם על מנת ליצור כמה שיותר לייקים, שיתופים ותגובות.
- יעד הקמפיין: לייקים לעמוד – Page Likes
אפשרויות אופטמיזציה:
- לייקים לעמוד
אילו פורמטים נתמכים?
- תמונה אחת
- וידאו אחד
- מצגת
פשוטו כמשמעו, יעד זה הוא למי שרוצה שיהיו לו יותר לייקים לעמוד.
- יעד הקמפיין: אירועים – Event Response
אפשרויות אופטמיזציה:
- חשיפות
- תגובות לאירועים
- מעורבות
- יעד חשיפה יומי
אילו פורמטים נתמכים?
- תמונה אחת
- וידאו אחד
- מצגת
השתמש ביעד זה אם יצרת אירוע והוא לא מקבל מעורבות כמו שציפית.
- יעד הקמפיין: התקנת אפליקצייה – App Install
אפשרויות אופטמיזציה:
- התקנת אפליקציה
- לחיצה על קישורים
- אירועים לאפליקציה
- צפיות בסרטון
אילו פורמטים נתמכים?
- תמונה אחת
- וידאו אחד
- קרוסלה
- מצגת
- אוסף תמונות
אם אתה מעוניין שיותר אנשים יורידו וישתמשו באפליקציה, הצבת היעד הזה יעזור לך מאוד.
- יעד הקמפיין: צפיות בסרטון –Video Views
אפשרויות אופטמיזציה:
- יעד חשיפה יומי
- צפיות בסרטון
אילו פורמטים נתמכים?
- וידאו אחד
- קרוסלה
- מצגת
יעד זה הוא מצוין אם יש לך כבר קהל שאתה יודע שמעורב ואתה רוצה לחשוף אליו עוד את המוצר או השירות שלך.
- יעד הקמפיין: יצירת לידים – Lead Generation
אפשרויות אופטמיזציה:
- יצירת לידים
- לחיצות על קישורים
אילו פורמטים נתמכים?
- תמונה אחת
- וידאו אחד
- קרוסלה
- מצגת
בחר באופציה זו אם אתה רוצה ליצור קמפיין יצירת לידים ויעזור לך לאסוף מידע על אנשים שמעוניינים במוצר או בשירות שלך. (מה זה ליד?)
- יעד הקמפיין: המרות – Conversions
אפשרויות אופטמיזציה:
- המרות
- חשיפות
- לחיצות על קישורים
- יעד חשיפה יומי
אילו פורמטים נתמכים?
- תמונה אחת
- וידאו אחד
- קרוסלה
- מצגת
- אוסף תמונות
יעד ההמרות הוא הפופולרי ביותר, מטרתו להגדיל את המכירות, ההרשמת או כל פעולה אחרת שאתה רוצה באתר האינטרנט של העסק שלך.
- יעד הקמפיין: מכירות מהקטלוג – Product catalog sales
אפשרויות אופטמיזציה:
- המרות
- חשיפות
- לחיצה על קישורים
- יעד חשיפה יומי
אילו פורמטים נתמכים?
- תמונה אחת
- וידאו אחד
- קרוסלה
יעד זה מתאים לאנשים שלהם חנות אינטרנטית שלהם מגוון מוצרים המשתנים לעיתים קרובות.
אפשר להשתמש ביעד זה גם כשעושים קמפיין רימרקטינג על מנת לפנות לאנשים שכבר ביקרו בחנות שלך.
- יעד הקמפיין: ביקורים בחנות – Store visits
אפשרויות אופטמיזציה:
- ביקורים בחנות
- חשיפות
- לחיצה על קישורים
- יעד חשיפה יומי
אילו פורמטים נתמכים?
- תמונה אחת
- וידאו אחד
- קרוסלה
- מצגת
אם יש לך חנות פיזית ואתה מעוניין לחשוף אותה לאנשים הקרובים אלייך גיאוגרפית זו אופציה מצוינת בשבילך.
לסיכום
ישנם סך הכל 12 אפשרויות ליעדים לקמפיין שלך, כל אחד מהם רלוונטי למטרות מסוימות שהצבת לעסק שלך.
לפני שאתה מתחיל קמפיין בפייסבוק חשוב שתבין מה המטרה האולטימטיבית : האם זה להגדיל מכירות? לחשוף יותר אנשים למותג שלך? הבאת קהל לאירוע מתקרב? או אולי משהו אחר.
רק כשתדע מה בדיוק המטרה של הקמפיין שלך, תיגש להתחיל להוציא אותו לפועל.
רק ככה תוכל להבטיח שפייסבוק מסונכרן עם היעדים שלך בכדי לתת את התוצאות הטובות והמתאימות ביותר. נשמח לעמוד לשירותכם כמשרד פרסום מקצועי המתמחה בפרסום בפייסבוק.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: