איך לייצר, לטפח ולנהל לידים בצורה הטובה ביותר

בתרבות העסקים של היום חשוב מאוד להתרכז בייצור לידים. רמת הקושי בקבלה, שמירה וקידום הלידים קשה מאי פעם. אנשים לא סומכים על עסקים כמו פעם פשוט. הם רוצים לוודא שהמוצרים והשירותים שהם רוכשים הם הטובים ביותר ומגיעים ממותגים המדברים אליהם. בתור משווקים, אנחנו צריכים להבין את הצרכים והרצונות של הלקוחות הפוטנציאלים, ולדבר אליהם בדרכים רלוונטיות אם אנחנו מצפים לקבל מהם אהדה ולמכור להם את המוצרים הרלוונטיים.

על מנת לייצר לידים ובסופו של דבר לגרום ללידים הללו לקנות מכם, חשוב לערב את הקהל בתוכן מעולה במהלך המסע שלהם להפיכה ללקוחות. מסע הרכישה הזה הינו תהליך המתחיל מהרגע שהמשתמש נחשף בפעם הראשונה לתוכן שלכם וממשיך עד שהמשתמש הזה הופך ללקוח משלם. העסקים הטובים ביותר ממשיכים את המסע עם הלקוח גם אחרי שלב הרכישה ומעניקים לו תוכן איכותי ומשכנע על מנת שהם יחזרו לקנייה נוספת.

יצירת תוכן שיווקי משכנע למסע המדובר הנ"ל נעשית בדרך הטובה ביותר כשמחלקים את העבודה לשלושה שלבים: שלב יצירת הלידים, שלב טיפוח הלידים ושלב ניהול הלידים.

יצירת הלידים

בשלב יצירת הלידים, חשוב ליצור תוכן שתופס תשומת לב במהרה. מקומות כמו רשתות חברתיות, מודעות בתשלום ופרסום בפייסבוק הינם מקומות מעולים להתחיל בהם. אנשים הנמצאים בערוצי התוכן ברשתות החברתיות יראו את התוכן, ואם הוא כתוב ומעוצב בצורה נכונה, הוא יתפוס את תשומת לבם וייקדם את העסק שלכם.

בנקודה הזו, הקונים הפוטנציאליים לא בהכרח במצב רוח לקנות עכשיו, מה שאומר שהקריאה לפעולה שלכם חשובה במיוחד והיא צריכה להיות משכנעת, אבל לא יותר מדי מכירתית. תוכן שהוא יותר מדי מכירתי לא עובד יותר מדי טוב בעולם של היום. תפרסמו הצעה מפתה לאנשים על מנת שהם ילמדו יותר על המוצר או השירות שאתם מציעים, אבל אל תהיו נואשים לקבל מהם תשומת לב.

ברגע שלקוח פוטנציאלי מגיב למודעה שלכם וממלא טופס, הוא הופך לליד, ואפשר לעבור איתם לשלב הבא במערכת היחסים.

(אל תפספסו את המאמר שלנו: "איך לייצר לידים איכותיים יותר").

טיפוח לידים

שלב טיפוח הלידים כולו עוסק בחינוך. הם נרשמו על מנת ללמוד עוד על מה שאתם יכולים לעשות בשבילם, ועכשיו הגיע הזמן להראות להם. טיפוח הלידים החדשים שלכם זה ממש כמו לגדל צמח חדש. ברגע ששתלתם אותו, צריך להשקות אותו. תשקו אותו קצת מדי והצמח לא ייגדל. תשקו אותו יותר מדי והוא יטבע, ואף פעם לא יגדל הפרח שרציתם.

באותה הדרך, אם אתם כל הזמן שולחים ללידים שלכם עדכונים במייל, מתקשרים איתם בטלפון ודרכים אחרות, יימאס להם מכם. אם תשלחו להם מעט מדי תוכן, הם עלולים לשכוח מהמותג שלכם ולעבור לאחד אחר. מציאת האיזון בין קצת מדי ליותר מדי הינה גם אומנות וגם מדע. תעשו את זה נכון, ועם הזמן תקבלו את האמון מהלידים שעבדתם קשה מאוד למצוא.

עכשיו לאחר שהמרתם את הלידים שלכם ללקוחות משלמים, הגיע הזמן לשבת ולהירגע, נכון? ממש לא! החברות הטובות ביותר מבדילות את עצמן על ידי העובדה שהן ממשיכות לבנות את מערכת היחסים שלהן עם הלקוחות ומצליחות לקבל לקוחות חוזרים. זה החלק השלישי.

(אל תפספסו את המאמר שלנו: "איך לטפח לידים בצורה נכונה").

ניהול לידים

השלב השלישי במסע שלנו הוא שלב ניהול הלידים. ברגע שליד מתחייב ורוכש מוצר או שירות, הרבה עסקים מפסיקים לשווק להם ומחשיבים את המסע כגמור. אבל, פנייה ללקוחות שכבר ביצעו רכישה יכולה להיות אסטרטגיית שיווק מאוד מוצלחת.

אם עשיתם הכל נכון עד השלב הזה והמוצר שלכם באמת ממלא צורך לבן אדם שקנה אותו, זה אומר שהרווחתם את האמון שלהם. עכשיו, כל פעם שתהיה ביניכם אינטראקציה בעתיד, הם יקבלו אותה בצורה הרבה יותר טובה. אתם יכולים בצורה יעילה מאוד לפנות ללקוחות אלה עם סקרים או שאלונים כדי לדעת איך הם מרגישים לגבי המוצר או השירות שהם קיבלו מכם.

 

בניית מערכת יחסים טובה עם הלקוחות שלכם והלידים שלכם זו הדרך הטובה ביותר להבטיח שהם יקנו מכם וימשיכו לקנות מכם בעתיד. יישום שלושת השלבים הללו במסע הרכישה של הקונה הפוטנציאלי זו לא משימה קלה. זה דורש המון זמן ומשרבים על מנת להמשיך ולהפיק תוכן הנדרש כדי להצליח. אבל אם זה נעשה בצורה נכונה, ייצור לידים, טיפוח וניהול יכולים לעשות שינוי משמעותי בעסק שלכם.

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

Call Now Button