האסטרטגיה השיווקית שלכם לא תעבוד בלי השלב הזה

אז התחלתם לבנות את האסטרטגייה השיווקית שלכם, ואתם חושבים שהכל כבר מסודר. אתם יודעים איזה מוצר או שירות אתם רוצים למכור, בניתם את הסיפור שלכם ואתם יודעים באילו פלטפורמות אתם רוצים להשתמש. (פייסבוק, גוגל וכדומה). פתחתם חשבון באחת הרשתות ועשיתם סיעור מוחות כדי לדעת על מה לכתוב על סמך מילים שאתם רוצים לטרגט.

אתם מוכנים להתחיל לכתוב לראות את הלידים זורמים אליכם!

הנה שאלה בשבילכם:

למי אתם מדברים?

אתם מדברים אל הקוראים שלכם. קהל המטרה. האנשים שמעוניינים בפתרון שאתם מציעים.

אבל מי הם באמת?

אפיון לקוחות

אפיון הלקוח זה למעשה ייצוג חצי בדיוני של הלקוח האידיאלי שלכם, על סמך מחקר שוק ומידע אמיתי מהלקוחות הקיימים שלכם.

אפיון לקוחות יעזור לכם להתמקד באנשים שאליהם אתם מדברים, מה הם צריכים לדעת, ואיפה הם ילכו על מנת למצוא את תשובות. הם אלה המכתיבים למעשה את כל אסטרטגיית התוכן שלכם.

שיווק בלי אפיון שכזה זה כמו לזרוק פסטה על הקיר. חלק יידבק אבל הרוב יחליק וייפול על הרצפה.

אז איך עושים את זה?

דעו לאן לפנות

הצעד הראשון הוא לדעת איפה לקבל מידע לגבי הלקוח האידיאלי הזה. להלן כמה דברים שתרצו לבחון:

  • סקרים ופגישות עם לקוחות קיימים כדי להישאר מעודכנים
  • בדיקות ( כמו שליחת מייל בעל אותו התוכן אך עם כותרות שונות) כדי להבין איזו גישה עובדת הכי טוב
  • דוחות מעודכנים שיעזרו לכם להבין מה עובד בשבילכם ומה לא
  • מחקר מילות מפתח, ככה תדעו מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים
  • הבנה של אילו שאלות ודאגות אתם יכולים לענות עליהן

דעו מה לשאול

הצעד השני לקבלת אפיון לקוחות מוצלח זה לדעת איזה מידע אתם צריכים לאסוף. בדרך כלל הנושא הזה יפורק לכמה תתי נושאים.

  1. רקע אישי. פרטים אישיים בנושאי דמוגרפיה, השכלה וקריירה הולכים לעזור לכם להיכנס ולהבין את דרך המחשבה של קהל המטרה.
  2. חברה. עוזר מאוד לאוסף מידע לגבי החברה שבה נמצא הקהל שלכם: אילו תעשיות אפשר לקשר אליהם, גודל, הכנסה, מספר עובדים וכדומה. בנוסף, תרצו לדעת למי אתם פונים בתוך החברה. מי עושה את המחקר? האם ההחלטה הסופית היא שלהם, או שאתם צריכים לאפיין מישהו שהוא מקבל ההחלטות?
  3. אתגרים. עכשיו כשאתם יודעים על החיים של הלקוח והחברה שבה הוא עובד, אתם יכולים להתחיל לחשוב על הבעיות והאתגרים שהם מתמודדים איתם. דברים כמו קושי שלכם למצוא מישהו שייתן להם תמיכה בדיוק כשהם צריכים, או צוות המכירות והשיווק לא עובדים באותו הקצב יכולים לעזור לכם להחליט אילו בעיות אתם צריכים להתייחס אליהן בתוכן שלכם.
  4. מטרות. הולכות יד ביד עם האתגרים שחיפשנו בשלב ה-3. אתם צריכים לדעת מה המטרות שלהם. איזו בעיה הם צריכים לפתור ומה התוצאות שהם מחפשים להשיג?

כמה שיהיו לכם יותר פרטים שיעזרו לכם לאפיין לקוחות, ככה התוכן שאתם מייצרים יהיה יעיל יותר. אתם צריכים למעשה לבנות את התמונה הטובה ביותר של הלקוח האידיאלי שלכם.

הדבר הכי חשוב להימנע ממנו זה הנחות. רק בגלל שאתם חושבים שאתם יודעים דברים על קהל המטרה שלכם לא אומר שאתם צודקים. מפתיע לגלות כמה פעמים לומדים משהו חדש, עובדות חשובות על הלקוחות הקיימים שלכם כשמתחילים לשאול את השאלות הנכונות.

 

קראו את המאמר "4 טעויות להימנע מהן כשעושים אפיון לקוחות", לקבלת מידע נוסף בנושא.

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

Call Now Button