4 טעויות שאתם צריכים להימנע מהן כשאתם עושים אפיון לקוחות

הזכרנו כבר כמה פעמים את חשיבות תהליך אפיון הלקוחות כשבונים קמפיין של שיווק באמצעות תוכן. בקצרה, מדובר על הבנה של הלקוח האידיאלי שלכם דרך יצירת דמות חצי בדיונית המורכבת מהמאפיינים השונים של הלקוחות שלכם. אפיון נכון יפתח בפניכם דרך קלה וממוקדת לבניית אסטרטגיית שיווק.

אפיון לקוחות זה תהליך פשוט למדי להרכבה וכבר הזכרנו בעבר איך עושים את זה. קל מאוד לעשות טעויות שעלולות לבזבז לכם זמן בטווח הארוך.

להלן כמה טעויות נפוצות להימנע מהן כשאתם בונים אפיון ללקוחות שלכם:

אל תמציאו דברים

נראה כמו משהו מגוחך להגיד, לא? כל המטרה של אפיון לקוחות זה להמציא בן אדם בדיוני! לא בדיוק, הלקוחות הללו הם חצי בדיוניים. כמובן שללקוח שלכם לא קוראים בשם שנתתם באפיון, אבל כל הפרטים המרכיבים את הלקוח האידיאלי הזה חשובים מאוד.

אל תמציאו תחביבים, סיפור חיים או משרה בלי שום בסיס. תעשו מחקר ותלמדו איך הקונים הפוטנציאליים שלכם נראים באמת. תערכו ראיונות, תשלחו סקרים ותקראו את כל המידע שמתקבל.

אם תבנו את האפיון שלכם על סמך עובדות אמיתיות על אנשים אמיתיים, זה ייתן לכם יתרון משמעותי כשתגיעו לשלב שיווק העסק שלכם.

הסתמכות על תסריט

אוקיי, אז אתם נעזרים בעצה שלנו ויושבים לשיחה עם אחד מהרוכשים האחרונים של המוצר או השירות שלכם. יש לכם רשימה של שאלות לפניכם ואתם מוכנים להתחיל, נכון?

עוד לא.

יכול מאוד לעזור אם יהיו לכם כמה שאלות בראש, אבל הרעיון הגדול הוא לייצר שיחה. הסתמכות על תסריט יכולה לתת לכם לפעמים תשובות יבשות מאוד, אבל השיווק שלכם יהיה הרבה יותר יעיל אם תוכלו להוסיף הקשר כלשהו לתשובות שאתם מקבלים. נסו ליזום שיחה, אמיתית וכנה שתיתן לכם מידע הרבה יותר מדויק מאשר רשימה של שאלות יבשות.

יצירה של יותר מדי לקוחות במהלך האפיון

שלב הפיתוח יכול להיות מאוד כיף. אתם מרכיבים בן אדם! יושבים ומשתמשים במספרים, עובדות ומתבססים על שיחות על מנת ליצור תוכנית שיווקית. זה נשמע מעולה וזה אכן כך.

יחד עם זאת, קל מאוד להיסחף, ואם תעשו יותר מדי אפיונים, הדבר יפגע בכם בדומה למצב שבו אין לכם בכלל אפיונים. נהוג לאפיין 2 לקוחות, בעוד שהם עלולים להראות כמו שני סוגים שונים של אנשים, הם צריכים את אותה כמות המידע כדי להגיע להחלטה לרכוש משהו ואותו המסר מאותן הפלטפורמות צריך לעבור אליהם.

תתמקדו ביצירת 2-3 אנשים בהתחלה. יותר מזה ויהיה לכם מאוד קל לסטות מהמסלול ומהמטרות שלכם, בניסיון למשוך יותר מדי אנשים בבת אחת. אתם תמיד תוכלו להוסיף עוד אם תדעו בוודאוות שיש צורך בכך.

אל תלכו רחוק מדי

קל מאוד להיסחף בכתיבת הסיפור על הלקוח שלכם, לכן אתם צריכים לא להתייחס לדברים קטנים וזניחים. לאף אחד לא אכפת איזה דגני בוקר הלקוח האידיאלי שלכם אוכל  (אלא אם אתם משווקים דגני בוקר כמובן), אתם צריכים לדעת האם הם משוטטים בפייסבוק או קרואים עיתון פיזי בזמן שהם אוכלים דגני בוקר.

אפיון לקוחות זה כלי מעולה לשימושו של צוות השיווק שלכם. אפיון נכון יעזור לכם לבנות תוכנית שיווקית למטרה האידיאלית שלכם. אבל, עשייה של אחת הטעויות האלה יכולה לבזבז לכם זמן וכסף, אז שימו לב.

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

תוכן עניינים

1

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

מדריכים לפרסום בפייסבוק

איך קמפיין ממומן בפייסבוק יעזור לעסק שלכם

מפרסמים מודעות בפייסבוק? מעולה, גם היום פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית הפופולרית בעולם, וכמעט אף עסק לא יכול להרשות לעצמו לא להיות שם. משרד פרסום

פרסום ושיווק דיגיטלי

איך לנצל את הצ’ט בוט של פייסבוק נכון?

פניות חוזרות הופכות אתכם ואת העובדים שלכם לרובוטים יקרים מאוד כמעט כל עסק עוסק בניהול לידים ולקוחות. גם מתעניינים חדשים וגם לקוחות קיימים או חוזרים,

מדריכים לפרסום בפייסבוק

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים לפרסם בפייסבוק?

אם אתם מפרסמים בפייסבוק או מתכוונים להתחיל, תעברו דרך עד שתגיעו לנוסחה המנצחת שתייצר לעסק שלכם מקסימום לידים ומכירות. גם אם יש לכם משרד פרסום

רוצים לדעת מי עומד מאחורי הקלעים?

הגיע הזמן שנכיר קצת, נשמח לספר לכם קצת על עצמנו

רוצה לקבל טיפים מותאמים אישית לעסק שלך?