5 טיפים שיעזרו לכם לבנות אסטרטגיה שיווקית מעולה

כל עסק שרוצה להצליח חייב שתהיה לו אסטרטגיה שיווקית מעולה – מהמסר שאתם מעבירים בברושור שלכם ועד חווית המשתמש באתר שלכם. הרבה עסקים קטנים עד בינוניים ניגשים לפרויקטים השיווקיים שלהם בצורה פאסיבית ולא אקטיבית, הם מגיבים למה שקורה מסביב במקום לפעול ראשונים.

החודש הראשון של שנת 2019 עומד להיגמר וזה זמן מעולה לקחת כמה צעדים קדימה ולבנות אסטרטגיה שתתאים בדיוק למטרות שלכם ותסייע לכם לייצר לידים חדשים. המשווקים שלכם חייבים להתמקד במסגרת האסטרטגיה השיווקית - במטרות שהם מנסים להשיג, למי הם מנסים להגיע, מתי לפנות לקהל ואיך בסופו של דבר הם יוכלו להשיג את התוצאות הרצויות.

5 הטיפים הבאים יעזרו לכם לבנות אסטרטגיה שיווקית שתכין אתכם להצלחה בכל המאמצים השיווקיים שלכם לשנה הקרובה:

תזהו את קהל המטרה שלכם –

העסק שלכם קיים כי יש בו צורך כנראה. אתם אלו המכירים את המוצר או השירות שאתם מוכרים יותר טוב מכולם, אבל האם אם מכירים את הלקוח האידיאלי שלכם יותר טוב מכולם? קחו את הזמן ותבינו מי הוא אותו הלקוח הקונה את המוצר או משתמש בשירות שלכם, איך הפרופיל הכללי שלו נראה – גיל, עבודה, גודל העסק וכך הלאה, זה יכול לעזור לכם מאוד לדעת איפה לחפש לקוחות חדשים.

תקבעו את היעדים שאתם צריכים להגיע אליהם בכדי להרוויח –

בעידן של היום, ישנן המון אפשרויות הפתוחות לכל מי שרוצה להשתמש בהן: פרסום בפייסבוק, פרסום בגוגל, אימייל וכדומה – כל אפשרות כזו מייצגת עולם ומלואו שאתם צריכים להכיר היטב לפני שאתם ניגשים לפעולה. זכרו, כשאתם יושבים לקבוע את המטרות השיווקיות שלכם, חשוב שתקבעו מטרות חכמות – ניתנות למדידה, ספציפיות, ריאליות ומתוזמנות כמו שצריך.

אם לא תבחרו מטרות, אתם מסכנים את הצלחתם של המאמצים השיווקיים שלכם. לדוגמא, אם תחליטו לפתוח בלוג לחברה שלכם אבל אתם לא יכולים באופן קבוע לכתוב פוסטים, אתם תאבדו מהאמינות שלכם – והלקוחות הפוטנציאלים שלכם לא יראו בבלוג שלכם מקור מידע שיכול לסייע להם, לכן זה יהיה בזבוז של הזמן והמשאבים שלכם.

תגדירו מטרות ריאליות מבחינתכם שייתנו לכם את החזר ההשקעה הטוב ביותר.

תגבשו את התכנית שנכונה שתעזור לכם להגשים את המטרות שלכם –

זה אולי נשמע בסיסי, אבל אם יהיו לכם יעדים ברורים, זמנים לעמידה ביעדים ורשימת המשימות הדרושות – תוכלו להגשים כל אסטרטגיה שיווקית והמטרות הכלולות בה. לפעמים זה פשוט להבין אילו רעיונות הכי טובים ומה המטרות שצריך להגשים, אבל אם אין מישהו שמפקח על הדברים ודואג שבאמת הדברים ייעשו, כלום לא יקרה. אתם צריכים שתהיה לכם תוכנית ברורה מאוד, רק ככה תוכלו למנוע טעויות ובעיות שעלולות לצוץ בעקבות אי סדר.

תוציאו את התכנית לפועל –

לאחר שיצרתם תכנית שיווקית עם תאריכים ברורים ויעדים, הגיע הזמן להתחיל. תדאגו תמיד שכל מי שצריך לדעת מהתכנית, ידע ממנה ושכולם מסונכרנים כמו שצריך. תקבעו פגישות שבועיות כדי לעקוב אחרי התהליך ותשימו לב שאתם עומדים בלוחות הזמנים שקבעתם.

תעקבו אחרי הכישלונות וההצלחות –

אם אתם שולחים מיילים במסגרת קמפיין מיילים שלכם ואף אחד לא פותח אותם, אבל הלכתם לאירוע וקיבלתם יותר לידים מאי פעם, אתם כנראה יכולים להבין מה עובד עבורכם ומה לא. זו יכולה להיות גם אינדיקציה לכך שאתם צריכים לתת למישהו אחר לטפל בחלק האסטרטגיות השיווקיות שלכם – אולי המיילים שלכם צריכים עזרה במסר שהם מעבירים.

תוודאו שיש לכם את המערכת הנכונה שתעזור לכם לעקוב אחרי הקמפיינים השונים שלכם ותשמשו במידע שאתם אוספים כדי לשפר ולייעל את הקמפיינים.

גיבוש אסטרטגיה שיווקית זו דרך כיפית ושונה להסתכל על העסק שלכם ועל הלקוחות שלהם אתם מוכרים את המוצרים או השירותים שלכם. תעקבו אחרי חמשת הטיפים הנ"ל ותוכלו להגדיל את סיכויי ההצלחה של המאמצים השיווקיים שלכם ובכך לקבל החזר יותר טוב על ההשקעה שלכם.

 

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים: