אחד הדברים הכי חשובים והכי קשים לעשות בשוק הדיגיטלי והכל כך פתוח של היום הוא להבין מה לעשות עם העסק שלי ואיך לקדם אותו בצורה הטובה ביותר. האשליה הנוצרת בעקבות ריבוי הצרכנים הקימיים ויכולות הפרסום האינסופיות מביאות כל עסק למחשבה שלמוצר או לשירות שהוא מספק יש מקום בשוק כי תמיד יהיו אנשים המוכנים לקנות אותו. פשוט מאוד כי יש המון אנשים שמחפשים וצורכים מוצרים על בסיס יומי.
המחשבה שמישהו תמיד ירצה את המוצר של העסק שלכם היא ממש לא נכונה, עם כמה שאפשרויות המכירה באינטרנט כמעט לא מוגבלות, עדיין בניהול לא נכון ובדרכי פעולה מוטעות אפשר לא במכוון להביא למפלה של העסק ולנזקים כלכליים.
כמה שהעולם הדיגיטלי משתנה ונוצרים עוד ועוד צרכנים, כך גם הם רוצים דברים בצורה אחרת וחוסר היכולת להתאים את העסק שלך אליהם יכול לגרום לך לנזקים.
ניתן לנצל נכון את הדיגיטל בעזרת הכלים השונים שהדיגיטל מספק:
- פייסבוק – כלי הפרסום של פייסבוק מאפשר למצוא קהל כמעט לכל סוג של עסק.
- גוגל – להופיע שם כשהקהל יעד שלכם מחפש אתכם.
- קניית לידים – כל עסק יכול לרכוש לידים לתחום שלו, מה שנשאר לו לעשות זה רק להתקשר ולמכור (לקריאה מעמיקה יותר בנושא לידים ומה זה ליד לחצו כאן)
- בניית אתר – אתר זאת הזירה הדיגיטלית האישית שלכם.
בניצול נכון של הדיגיטל בעזרת הכלים הנ”ל תחת ההכוונה הנכונה, אפשר מאוד בקלות למצוא מה הפערים שעליהם יש לגשר על מנת לקחת את העסק לשלב הבא, כלומר, לגרום לעוד ועוד אנשים להיחשף למוצרים או השירות שהעסק מציע ולבדוק מה אפשר לשנות כדי לצעוד קדימה.
כיום, אפשר לבדוק מהר מאוד מה השוק צריך, כמה המוצר או השירות שהעסק מציע פופולריים ביחס לעסקים אחרים. אם יש תחרות עם עסקים אחרים באותו התחום זה מצוין, זה אומר שיש ביקוש למוצר. אם אין תחרות זה גם יכול להיות מצוין כי זה אומר שאפשר למצוא תחת התובנות הנכונות, את הכיוון אליו צריך להתקדם העסק.
הבדיקה הזו נעשית בשתי דרכים:
- בראש ובראשונה במסגרת ארטילריה כבדה של שאילת שאלות, החברים, המשפחה ומהמכרים שלהם יגיעו לכם בצורה הכי אמיתית מה בדיוק הם היו רוצים שיקרה בתחום שלכם ומה אפשר לשפר ולקדם במוצר שאתם מציעים.
- החיפוש באינטרנט הנו פקטור חשוב מאוד אבל הוא יותר טכני מהכתוב בסעיף 1. החיפוש הזה הוא יותר מציאת נתונים ורשימת אחוזים ונתחי שוק שאפשר לנגוס בהם או לפחות להיות רעב לכך.
- ניתן להעזר גם בכלי מחקר שונים שקיימים היום ברשת (לקריאה על כלים לשיווק באינטרנט לחצו כאן)
כמובן שלאחר החיפוש ושאילת השאלות, מתלווה שלב נוסף של מסקנות.
לקיחה של כל המידע שצברנו והשלכה של הדברים על העסק שלנו מבחינת מה ניתן ואיך לשפר.
נושא הסקת המסקנות והגעה לתוצאות באינטרנט הוא מאוד מורכב וכדי תמיד להתייעץ עם מישהו שיש לו ניסיון בפרסום בפייסבוק, בגוגל, בבניית אתרים וכדומה.
מה קהל היעד רוצה ממני?
שתדבר אליו, אל מישהו אחד. שכל אחד ירגיש שמה שאתה מנסה למכור לו הוא בדיוק מה שהוא צריך. את הקהל שלך לא מעניין מה אתה מוכר, מעניין אותו איך זה יכול לעזור ולהועיל לו. אם אתה מוכר מוצר סתם כי זה מה שהעסק שלך עושה, אז אתה עושה טעות גדולה. ללא התאמת המוצר לרצונות של הלקוחות ושל קהל היעד, העסק לא יוכל להתפתח לשום מקום.
לאחר הסקנת המסקנות והבנה עמוקה של העסק ולאן אתה רוצה לקחת אותו, יש לפנות לצעדים יותר קונקרטים, עליהם אפרט במאמרים הבאים.
אני ממליץ על עבודה באופן צמוד עם אנשי מקצוע בתחום הדיגיטל, תעזרו ותנצלו את הניסיון שלהם ובעזרתם תוכלו גם להבין באיזה פלטפורמה כדי לכם להתמקד, פייסבוק? גוגול? קידום ממומן או אורגני?
בניהול נכון של קמפיינים בפייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת בדיגיטל, אפשר לקחת כל עסק ולהגדיל את ההכנסות שלו.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: