ההצלחה שלך בתור בעל עסק הינה תוצאה של שנים של עבודה קשה ובניית אמון בקהילה שלך. עבדת קשה יום ולילה על מנת לבנות לעצמך שם ולבנות מותג המקושר למוצרים איכותיים, שירותיות ואמון כללי.
האנשים שאתם מעסיק צריכים להיות בעלי הבנה עמוקה של הערכים והסטנדרטיים של העסק היות והצוות שלך הינו השתקפות ישירה של העסק והמותג.
לכן, לפני שאתם יוצרים קשר עם הבן של השכן של אחותך שבונה אתרים מהמרתף בזמן שהוא אוכל פיצה, או שוכר את שכירותיו של אחיין שלך שיש לו כמה אלפי עוקבים באינסטגרם, הסתכלו רגע אחד אחורה על כל העבודה הקשה שהשקעתם בעסק.
תשאלו את עצמכם: “האם הם מתאימים לעסק ולעמדה שאני רוצה שהם יתפסו? האם אני סומך עליהם עם המותג שלי?”
בניית הצוות הפנימי
יכול להיות שאתם חושבים שלתת את עבודות השיווק שאתם צריכים למנהל המשרד שלכם זו דרך מעולה לחסוך כסף ועדיין לדאוג שהעבודה נעשית. מהניסיון שלנו, זה לא ממש עובד ככה, משתי סיבות:
- מנהל משרד זו משרה מלאה בפני עצמה שלא משאירה, אם בכלל, זמן כדי לטפל בפעילויות השיווקיות שהעסק שלכם דורש.
- האדם במשרה הזו הוא כנראה חסר ניסיון בבניית אסטרטגיות שיווקיות מוצלחות.
אם אתם לא יכולים להעביר את הפעילויות השיווקיות למישהו שכבר עובד אצלכם, צירוף האחיין המפורסם אינסטגרם שלכם נראה כמו הפתרון הבא. אם יש להם אלפי עוקבים, ברור שיש להם הבנה של איך לתפוס ולשמור על תשומת לבם של אנשים, נכון?
בעוד שישנה אמת בהצהרה הנ”ל, יש הרבה יותר בשיווק מאשר לאסוף כמות עוקבים גדולה בפלטפורמה חברתית אחת.
במקרה הזה, האחיין/המועמד הפוטנציאלי למשרה מתחזקים עמוד לאוהבי אוכל למשל. אם העסק שלכם מוכר מוצרים טכניים מאוד או שירות טכני מאוד, הם יהיו מסוגלים ליצור קהל סביבו? האם הם יהיו מסוגלים לזהות את השאות שהקהל שלכם מחפש תשובה להם ולכתוב תוכן משכנע שיענה על השאלות הללו?
הם הולכים לבנות דף נחיתה שלא רק מייצר לידים אלא גם תואם לאתר שלכם וניתן למצוא אותו בקלות? האם הם הולכים לכתוב לכם תסריט לוידאו שיהיה גם אינפורמטיבי וגם משכנע?
שיווק תוכני מוגדר על ידי מספר טקטיקות. לא מדובר בפעילות אחת או שתיים בלבד, אלא סדרה על פעולות שכולן ביחד יוצרות אסטרטגיה שיווקית מנצחת. אתם צריכים לדעת אילו צעדים יש לעשות על מנת לשלב בין הדברים.
לא רק זה, אתם צריכים לדעת גם מה הדרך הטובה ביותר בכל פלטפורמה.
חברת שרברבות לא תשכור את שירותיו של טכנאי לא מוסמך. חברת טכנולוגיה לא תשכור מישהו שלא יודע להדליק מחשב וכדומה.
אז למה שתסמכו על מישהו שהניסיון היחד שלו בשיווק זה צפייה בפרסומות בטלוויזיה או קידום הבלוג או דף האינסטגרם האישי שלהם?
שותפות חיצונית
אם יש להם כבר מנהל שיווק ואתם מחפשים לשכור את שירותיו של גורם חיצוני על מנת להוציא לפועל משימות שהמנהל שיווק שלכם לא יכול לעשות (כמו בניית אתרים), או אם אתם רוצים להרחיב את הצוות שלכם על ידי שיתוף פעולה עם סוכנות, זו עוד בחירה שעליכם לעשות במחשבת תחילה.
אתם יכולים לקבל אתר חדש על ידי שכירת שירותיו של הבן של השכן, אבל יכול להיות שהוא לא מסוגל לספק את העיצוב המקצועי שאתם רוצים. האם הוא ייקח את הזמן להבין לעומק את המותג וישקע בכל אלמנט של החברה שבניתם?
כמה זמן הוא יבלה בגילוי נקודות ההמרה ומיפוי משפכי השיווק לפני שהוא מתחיל בעיצוב? האם תקבלו אתר שמתאים לצרכים שלכם עכשיו, או שהם יצליחו לבנות אתר שיכול לגדול ולשנות את החברה שלכם?
השאלות הללו יכולות להתייחס לכל חברה שאתם רוצים לעבוד איתה. אתם רוצים שהתוספת הזאת תהיה שיפור לצוות הקיים שלכם ולא תעמיס עליו.
אתם צריכים למצוא שותפות עם סוכנות פרסום ש:
- נמצאת מספיק זמן בשוק כדי לדת מה עובד ומה לא
- תבנה אסטרטגיה המיועדת לטווח הארוך
- יכולה לעזור לכם לבנות את המסר הנכון
- תייצר לידים איכותיים מאוד
- יכולה לייצר תוצאות שניתנות למדידה
תסמכו על המותג שלכם רק עם מי שנראה לכם מקצועי מספיק ואל תחפפו בבחירה
המשימות הבסיסיות שהצגנו במהלך המאמר לא מסובכות במיוחד – כל אחד יכול לכתוב בלוג, לבנות דף נחיתה, לשלוח מייל, לפרסם בפייסבוק או אפילו למצוא תבנית וורדפרס ולפרסם אתר בסיסי – זה המחקר, האסטרטגייה, הדוחות והשיפור המתמיד מאחורי המשימות הללו שדורשות מיומנות אמיתית וניסיון.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: