האם עסק קטן צריך אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

יש לכם עסק קטן ואתם מרגישים מוצפים מכל עצות השיווק שיש באינרנט? אפשר להבין את זה. זה יכול להרגיש כאילו כל סוכנות שיווק דיגיטלית מוכנה לענות לכם על שאלות השיווק שלכם, אבל הם אולי פחות מעוניינים בהאם התשובות הללו באמת עוזרות לכם.

עסקים קטנים לפעמים מצליחים עם קצת אמצעים והרבה אמונה, אבל זה עוזר לדעת לאן האמצעים הללו לוקחים אותכם. לכן כתבנו את המאמר הזה שכל מטרתו היא לענות על שאלה אחת פשוטה:

האם עסק קטן צריך אסטרטגיית שיווק?

תשובה: כל עסק צריך אסטרטגיית שיווק!

בניית עסק קטן, מהשלב שבו ישנו מאבק לסיים את החודש ועד שהופכים להצלחה, דורשת פעילות עקבית ונוכחות ברחבי הרשת. הלקוחות שלכם הולכים לחפש באינטרנט פתרון לבעיות שלהם, וזה חיוני שתהיו שם בדיוק מתי ואיפה שצריך כדי להראות להם שאתם מציעים את הפתרון הטוב ביותר בשבילם.

שיווק ופרסום זה לא מה שהיה פעם, וזה מעולה! השארנו מאחור את הימים של שיחות הטלפון ללידים קרים ואת המכירות מדלת לדלת, והחלפנו אותם עם קשרים בין אישיים אמיתיים, הקשרים נבנים על היכולת להראות ללקוחות הפוטנציאליים שלכם לא רק מה אתם עושים ואיך אתם עושים את זה, אלא להגיד להם גם למה.

אסטרטגיית שיווק תוכני (באמצעות תוכן) מאפשרת לכם לטרגט את הלקוחות האידיאליים שלכם שאיתם תרצו לעבוד, לייצר תוכן רלוונטי, משכני והכי חשוב להפוך גולשים ללידים כשאתם נמצאים בראש הרשימה של הלקוחות שכבר נחשפו ונחשפים לתוכן שלכם.

אז עכשיו כשאתם יודעים שאתם צריכים אסטרטגיית שיווק. בואו נתחיל:

מה המטרות שלכם? אנחנו לא מדברים על שינויים חודשיים בהכנסה, או כמות מכירות ספציפיות של מוצר או שירות. הכוונה היא למטרות גדולות כמו למשל:

  • להכפיל את רשימת הלקוחות הפעילים עד שנת 2020
  • לשלש את המכירות תוך 5 שנים
  • לבנות מוניטין של חברה עם ידע וסמכות בתעשייה הספציפית שלכם
  • למצוא את הדרך לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש בפרסום בגוגל
  • לצרף שלושה עובדים חדשים עד סוף השנה

וכך הלאה.

הרשימה הזו יכולה להיות באורך של שלושה עמודים או להכיל רק 6 נקודות. הרעיון מאחורי רשימת המטרות הזו היא לתת לכם מושג טוב יותר לגבי מה שאתם רוצים להשיג מההשקעה הכספית שלכם בשיווק הדיגיטלי. בניית אסטרטגיית שיווק ותוכן זה הרבה יותר קל כשאתם יודעים איפה אתם נמצאים ופשוט צריכים למצוא דרך להגיע למטרה מסוימת.

יש לכם רשימה? מעולה! בואו נראה מה הצעד הבא.

לעסקים קטנים יש המון אפשרויות שיווק באינטרנט.

היתרון המשמעותי בעידן המאוד מקושר של היום הוא שאתם יכולים למצוא מאוד בקלות את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. 80% מהקונים מצהירים שהם עושים מחקר לפני שהם מבצעים רכישה, ואצל הרבה מהם, המחקר הזה כולל חיפוש חברות מקומיות ובקשת המלצות ברשתות החברתיות.

שיווק תוכני מתייחס לאפשרות להוציא את המקסימום מזמן המחקר הזה! זה די נדיר שמישהו פשוט יפתח דפי זהב, יבחר חברה בצורה רנדומלית ויתקשר אליהם. במקום, אסטרטגיית השיווק צריכה לעזור ללקוח הפוטנציאלי לבנות איתכם מערכת יחסים, ככה שהבחירה הראשונה שלהם לפתרון בעיה תהיה אתם.

האינטרנט הוא מקום ענק, אז אל תצללו יותר מדי פנימה ותנסו לעשות הכל בבת אחת. קל מאוד להרגיש שזה יותר מדי ולסטות מהמסלול, להפסיק לפרסם פוסטים וליצור קשרים עם לקוחות פוטנציאליים. עסק קטן עם תתקציב מוגדל עדיין יכול להשאיר חותם גדול על ידי הוצאת המקסימום מאפשרויות השיווק שעולות כמעט כלום!

מדיה חברתית: אין ציפייה שתנצלו כל פלטפורמה חברתית שיש, אבל בחירה של כמה פלטפורמות שהלקוחות שלכם משתמשים בהן ( לינקדאין, טוויטר, פייסבוק) יעזור לכם לאתר לקוחות פוטנציאליים, ליצור איתם קשר ולפרסם בצורה אפקטיבית.

בלוגים: אלגוריתמים של מנועי חיפוש היום אוהבים מאוד לראות תוכן חדש ורלוונטי המתעדכן באופן קבוע, ובלוג מחזיק את עצמו מאוד יפה כדרך מעולה להוציא תוכן חדש לעולם. מילת המפתח פה היא עקביות. אתם לא צריכים לפרסם פוסט בבלוג כל יום, אבל נסו לפרסם לפחות פעמיים בחודש. האתר שלכם ימשיך להתרענן בעזרת התוכן החדש והלקוחות שלכם יאהבו לראות מידע חדש שעולה ולא כולל בתוכו הצעה מכירתית מעיקה.

SEO: אופטימיזציה למנועי החיפוש מתייחס לעובדה שאתם צריכים להופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש במנחים ספציפיים הרלוונטים לעסק שלכם. שינויים אחרונים באלגוריתם הביאו להעדפה של התוכן וההקשר שלו על פני מילות החיפוש, ככה שתרצו להמשיך להזרים תוכן מעניין על מנת להישאר בראש הרשימה.

אימייל: למרות שהרבה סוכנויות דיגיטל ניסו להגיד בעבר שהשיווק במייל לא עובד יותר, הוא נשאר ככלי חזק מאוד עם החזר ההשקעה הגבוה ביותר עבור עסקים קטנים. ניוזלטרים חודשיים שלקוחות נרשמים אליהם, הצעות מיוחדות, מכירות, הנחות המיועדות לקבוצה מסוימת של לקוחות ועוד – כל אלה יכולים להיות מאוד אפקטיביים לייצור לידים איכותיים.

פרסום מסורתי (שלטי חוצות, רדיו, טלוויזיה) יכול להיות מאוד יקר, במיוחד אם התקציב של העסק מוגבל. לכן הכלים לשיווק דיגיטלי הנ”ל שלא עולים הרבה בכלל כמו פרסום במדיה חברתית, סלוג, אימייל, קידום אורגני הם כלים נהדרים לעסקים קטנים שנמצאים בהתחלה.

מיתוג מוצר מיתוג מוצר חבילת מיתוג

אז..איך בוחרים במה להשתמש?

אפיינו את הלקוח האידיאלי שלכם. הלקוח האידיאלי, בפשטות, זה ייצוג בדיוני של הלקוח שלכם. אפיון לקוח מושלם יכול לעזור לכם לסנן המון דברים ולבחור את המקום הנכון ביותר עבורכם שיעזור לכם להתחבר בצורה הטובה ביותר ללקולות שלכם.

למשל, לחברה העוסקת במיזוג אוויר, הלקוחה האידיאלית שלהם יכולה להיות מורן:

  • מורן היא בת 45 ואמא לשלושה ילדים
  • היא עובדת במשרה מלאה
  • כל שלושת הילדים שלה לוקחים חלק בחוגים למיניהם
  • מורן מתנדבת פעמיים בשבוע
  • מורן. עסוקה. מאוד!

כשמזגן של מורן בבית מספיק לעבוד פתאום במהלך חודש אוגוסט, היא לא יכולה לחכות כל היום. היא צריכה תיקון ועכשיו, ועל ידי מישהו שיעשה את זה בצורה הטובה ביותר בפעם הראשונה שהוא מגיע. היא מוכנה לשלם קצת יותר על חברה שתעשה לה את התיקון הזה ושתעבוד במסגרת לוח הזמנים שלה.

מורן היא מאוד ספציפית והיא מייצגת לקוח אידיאלי עבור חברות המספקות שירותים בבית. הרעיון הוא לתת לעצמכם מבט על הלקוח הממוצא שלכם, הרצונות והצרכים שלהם, ואיפה המאמצים השיווקיים שלכם יפגשו אותם בצורה הטובה ביותר.

כשיש לכם אפיון לקוח, אתם יכולים להוציא לפועל אסטרטגיית שיווק ששומרת אותכם בראש הרשימה אצלהם כשהם יצטרכו את הפתרון שאתם מציעים.

 

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

תוכן עניינים

1

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

מדריכים לפרסום בפייסבוק

איך קמפיין ממומן בפייסבוק יעזור לעסק שלכם

מפרסמים מודעות בפייסבוק? מעולה, גם היום פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית הפופולרית בעולם, וכמעט אף עסק לא יכול להרשות לעצמו לא להיות שם. משרד פרסום

פרסום ושיווק דיגיטלי

איך לנצל את הצ’ט בוט של פייסבוק נכון?

פניות חוזרות הופכות אתכם ואת העובדים שלכם לרובוטים יקרים מאוד כמעט כל עסק עוסק בניהול לידים ולקוחות. גם מתעניינים חדשים וגם לקוחות קיימים או חוזרים,

מדריכים לפרסום בפייסבוק

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים לפרסם בפייסבוק?

אם אתם מפרסמים בפייסבוק או מתכוונים להתחיל, תעברו דרך עד שתגיעו לנוסחה המנצחת שתייצר לעסק שלכם מקסימום לידים ומכירות. גם אם יש לכם משרד פרסום

רוצים לדעת מי עומד מאחורי הקלעים?

הגיע הזמן שנכיר קצת, נשמח לספר לכם קצת על עצמנו