איך לנצל את הצ’ט בוט של פייסבוק נכון?

זמן קריאה: 4 דקות

פניות חוזרות הופכות אתכם ואת העובדים שלכם לרובוטים יקרים מאוד

כמעט כל עסק עוסק בניהול לידים ולקוחות. גם מתעניינים חדשים וגם לקוחות קיימים או חוזרים, שואלים על תכונות המוצר או השירות, על פרטים טכניים כמו הכתובת, מספר הטלפון, שעות הפתיחה, זמני אספקה, מדיניות החזרה, מחירון, שאלות לגבי אופן השימוש, הדרכה לתפעול תקלות או דיווח עליהן ועוד.
אם אתם מנהלים עסק, אתם כנראה יודעים היטב שרבות מהפניות האלה, הן פניות חוזרות, שהתשובות עליהן קבועות. הפניות הללו הן חלק משירות לקוחות הכרחי, אבל הן צורכות זמן יקר. ב – 2021, אין סיבה שאתם או העובדים שלכם תתפקדו כרובוטים. בדיוק בשביל זה קיימים צ’ט בוטים (Chatbots), נציגי שירות אוטומטיים ואדיבים במיוחד, ולא צריך לשלם להם משכורת.

 

מהו התפקיד של פייסבוק בשירות הלקוחות?

בואו נדבר לרגע על פייסבוק. הרשת החברתית הפופולרית בעולם, היא כבר מזמן פלטפורמה לשירות לקוחות. מגמת השימוש בפייסבוק מראה שהיא פחות ופחות משמשת לשיתוף החיים האישיים של המשתמשים. במקום זה, הגולשים ברשת פייסבוק משתמשים בה יותר ויותר לצריכת מידע שימושי, באמצעות קבוצות עניין מסוימות ועמודים עסקיים, כמו העמוד שלכם.
נתמקד באפליקציית מסנג’ר: היא זו שמאפשרת שיחות פרטיות בין חברי פייסבוק, כולל שיחות של לקוחות עם עמודים עסקיים.
ידעתם? פייסבוק מסנג’ר היא אחת האפליקציות הפופולריות ביותר בעולם!
בנוסף, מחקרים מראים שלקוחות מעדיפים לפנות לעסקים בהודעת טקסט, יותר מבכל דרך אחרת. נתון לא מפתיע בהתחשב בעובדה שזו הדרך שבה אנשים מתקשרים היום גם עם חברים, משפחה וקולגות.
אז לקוחות אמנם רוצים לפנות אליכם בהודעת טקסט, והם רוצים מענה מהיר, אבל הם גם ישמחו לקבל שירות אישי שיספק מענה טוב, ולא פחות מכך, יעניק להם תחושה טובה של יחס אישי וחם.
כאן, נכנסים לתמונה הצ’ט בוטים של המסנג’ר בפייסבוק.

גם אם אתם נציגי שירות מצוינים, הצ’ט בוט של מסנג’ר טוב מכם לפחות בכמה תכונות

לכם או לעובדים שלכם, אין יכולת לענות לפניות רבות בו זמנית. לכן, מענה אנושי בדרך כלל כולל המתנה לנציג. לקוחות בעידן של ימינו, הם אנשים עסוקים וקצרי רוח, ואין להם סבלנות להמתין. ב – 2021, שירות טוב הוא קודם כל שירות מהיר. אז נכון, חלק מהמידע המבוקש קיים באתר שלכם. אולי תופתעו לדעת, אבל גם חיפוש האתר, הכניסה וההטענה שלו ואיתור המידע הרלוונטי בתוכו, זהו רצף משימות שנתפס בעיני הלקוחות כמייגע. לקוחות מצפים היום לשלוח לכם הודעה ולקבל מענה מהיר.
עוד יתרון של הצ’ט בוט הוא זמינות 24/7. אלא אם אתם מעניקים שירותי חירום, סביר להניח שאתם או העובדים שלכם לא משיבים ללקוחות באמצע הלילה או בסופי שבוע, ולעומת זאת, לצ’ט בוט אין שום בעיה לעשות זאת.
תמיד ישארו משימות שרק כוח האדם האנושי שלכם יוכל לבצע. רצוי שמשאבי אנוש ישארו פנויים למשימות אלה, ולא יבזבזו זמן (ואת הכסף שלכם), על משימות של רובוטים.

איך בונים צ’ט בוט?

אוקיי, אז השתכנעתם שגם אתם צריכים צ’ט בוט, כמו רוב העסקים בעולם. איך עושים את זה?
אם יש לכם עמוד עסקי בפייסבוק, תוכלו לבנות צ’ט בוט בסיסי, בקלות ובחינם, דרך פייסבוק עצמה. מערכת ניהול העמוד שלכם מאפשרת להגדיר מספר שאלות בסיסיות שאם הפונה ישאל אותן, הוא יקבל תשובות שתגדירו מראש. זהו צ’ט בוט בסיסי, אבל האמת היא שאתם מסוגלים להרבה יותר. מערכות כמו chatfuel מאפשרות לכם לבנות לעמוד הפייסבוק שלכם צ’ט בוטים מתוחכמים, ללא ידע בתכנות ובחינם (אם כי נפחי פעילות גדולים או שימוש בפיצ’רים מתקדמים, כבר כרוכים בתשלום). ישנן מערכות נוספות ברמות תחכום שונות, כמו Streamchat או Mobilemonkey.

 

לא רק שירות לקוחות, גם מיון לידים ושיווק

צ’ט בוטים במסנג’ר יודעים לעשות הרבה יותר מרק לענות לשאלות הקבועות של הלקוחות שלכם. הם יכולים למשל למיין עבורכם לידים, באמצעות שאלות כמו “במה אפשר לעזור?”. הצ’ט בוט גם יכול להגדיל את הדאטה שלכם למטרות שיווקיות, באמצעות איסוף מספרי טלפון ומיילים. הוא יכול להפנות מתעניינים לאתר הסחר שלכם ולעודד אותם לבצע רכישה, ואפילו לספר להם שמלבד המוצר שחיפשו, ישנם מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותם.

 

לסיכום

מבחינת הלקוחות שלכם, השיחה עם הצ’ט בוט היא דרך מועדפת, נעימה ומהירה לקבל שירות.
צ’ט בוטים יכולים בראש ובראשונה לחסוך לכם זמן וכסף, בטיפול בפניות בסיסיות של לקוחות. ככל שתתקדמו לצ’ט בוטים מתוחכמים יותר, הם יוכלו גם לסייע לכם במיון לידים, בשיווק ובמכירות.
גם אם כבר יש לכם צ’ט בוט באפליקציה או באתר שלכם, זה לא מספיק. מסנג’ר של פייסבוק היא אחת האפליקציות הנפוצות בעולם, והלקוחות שלכם מצפים למצוא אתכם שם, ולקבל שירות מצוין.
מערכות לבניית צ’ט בוטים יאפשרו לכם (גם בלי ידע בתכנות) ליצור צ’ט בוטים סופר יעילים, שיעבדו עבורכם ועבור הלקוחות שלכם 24/7, ותמיד ימשיכו לחייך.

יש לכם שאלות על צ’ט בוט בפייסבוק? נשמח להכיר, להקשיב ולייעץ בנושא השיווק הדיגיטלי הנכון לעסק שלכם.

איפה הלקוחות שלכם נמצאים?

ענו על השאלות וגלו איך לגייס לקוחות חדשים לעסק

תוכן עניינים

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

בניית אתרים

איך לבחור חבילת אחסון אתרים לאתרי וורדפרס

זמן קריאה: 8 דקות המדריך המלא לקניית אחסון, הוא חלק מסדרת מאמרים בנושא בניית אתרים, בהם גם המדריך המלא לבניית אתרים בפלטפורמת וורדפרס (WordPress) וגם המדריך המלא לקניית דומיין. הפעם,

מה זה Funnel - משפך שיווקי
פרסום ושיווק דיגיטלי

מה זה Funnel ואיך בונים משפך שיווקי מנצח לעסק?

זמן קריאה: 5 דקות המושג Funnel, או בעברית ״משפך שיווקי״ (Funnel marketing), הוא התהליך שהגולש עובר מרגע החשיפה הראשונית למוצר או לשירות מסויים ועד שלב הרכישה. לעיתים, התהליך נמשך

גלו את הפתרונות שלנו לשיווק עסקים בדיגיטל

פרסום בפייסבוק

גלו איך מקצועני פרסום עושים את זה נכון.

פרסום בפייסבוק

איך זה עובד?

פרסום בגוגל

אלפי אנשים מחפשים שירותים שונים בגוגל מדי יום, הגיע הזמן להופיע שם.

פרסום בגוגל

איך זה עובד?

לידים לעסקים

ניסיתם הכל? רוצים לדבר תכלס תוצאות? יש לנו שירות קמפיין לידים ממוקד.

לידים לעסקים

איך זה עובד?

בניית אתרים לעסקים

עצבו את חלון הראווה של העסק שלכם בדיגיטל בעזרת אתר מקצועי

בניית אתרים לעסקים

איך זה עובד?

בואו נכיר קצת

הגעתם עד הלום, הכירו את מי שעומד מאחורי הקלעים

רוצה להגדיל את פעילות הלידים בעסק שלך?

קבלו הצעה מיוחדת

לחבילת לידים לנדל"ן