הרשתות החברתיות הן המרכז בחיי היום יום של רוב האנשים. במיוחד אצל עסקים שלהם יש אסטרטגיית שיווק דיגיטלית. יחד עם זאת, הטרנדים משתנים כל הזמן ועמם התנהגות הצרכנים ברשתות החברתיות. שנת 2021 מתקרבת לסיומה ובעקבות זאת, עולים אתגרים חדשים ודרכים חדשות עבור מפרסמים, ליצור אינטראקציה ברשתות החברתיות ,לייצר לידים ולקוחות חדשים.
להלן 4 טרנדים שיווקיים ברשתות החברתיות שיהיו משמעותיים מאוד בשנת 2022:
- דור Z – במשך שנים, מילניאלים ( אלו שנולדו בין השנים 1981 – 1996) היו קהל המטרה עבור משווקים ברשתות החברתיות. אבל, עם כניסתו של דור חדש, דור Z, לשוק העבודה החל משנת 2021, משווקים צריכים להתחיל לטרגט גם את הקהל הצעיר יותר.
דור Z, אלו שנולדו אחרי שנת 1997, גדלו בסביבה טכנולוגית מאוד, מה שיוצר שילוב מעולה בינם לבין הרשתות החברתיות. על מנת לבנות אסטרטגיה שיווקית נכונה עבור דור Z, חשוב לדעת שהלקוחות הללו מבלים המון זמן במובייל בהשוואה לדורות אחרים. הם גם הרבה יותר בקיאים בטכנולוגיה שבה הם משתמשים והם פחות ציניים בכל הקשור לשיווק דיגיטלי. מה שנותן למפרסמים יותר הזדמנויות לשווק עבורם.
- תוכן קצר ומידי – תוכן בעל חיים קצרים כמו סרטונים בלייב, סטורי באינסטגרם ובפייסבוק ימשיכו להיות רלוונטיים גם בשנת 2022 וכנראה שהטרנד הזה לא ילך לשום מקום בקרוב.
תוכן הנגיש רק לזמן קצר, מהווה דרך אפקטיבית מאוד לשיווק, תוכן כזה מושך גם אנשים המפחדים לפספס ומסייע בעידוד מעורבות בפוסטים. תבחרו דרך לייצר תוכן מיידי כזה בפורמט ובצורה שאתם יכולים לפרוח בהן בין אם זה תמונות, סרטונים קצרים או משהו אחר. מה שחשוב זה שתשלבו את הסיפור של המותג שלכם בתוכן, בין אם זה דרך אסטרטגית הפרסום שלכם בפייסבוק או במקום אחר.
- גולשים מייצרים תוכן – בשנים האחרונות, משתמשים ברשתות החברתיות נקטו עמדה פעילה יותר מאשר קהלים בזמנים אחרים שהיו פאסיביים מאוד וככה נוצר עניין רב יותר בתוכן הנוצר על ידי הגולשים.
בזמנים שבהם האלגוריתמים ברשתות החברתיות מקשים מאוד על עסקים לצבור חשיפה אורגנית, שיתוף תוכן הנוצר על ידי הקהל יכול לא רק לעלות את המעורבות אלא גם יעזור לכם להתחבר אל הגולשים שלכם ולבנות מערכת יחסים חזקה יותר איתם. בשנת 2022, כנראה שהאלגוריתמים ימשיכו להעדיף תוכן משמעותי כמו תוכן הנוצר על ידי גולשים ולכן זו חייבת להיות חלק מהאסטרטגיה שלכם לשנה החדשה.
- שירות לקוחות וצ’אטבוטים – הרשתות החברתיות הפכו להבה יותר מפלטפורמות ליצירת קשר עם חברים ומשפחה, הם הפכו גם למקום לפנות ולהתחיל שיחות ישירות עם עסקים, כולל העלאת דאגות וחיפוש פתרונות.
הטרנד הזה ימשיך להיות רלוונטי בשנים הקרובות, והוא רק יתחזק עם עלייתם של הבוטים. הצ’אטבוטים הללו יהפכו את המענה מהעסקים להרבה יותר מהיר מבלי שהם יצטרכו לשכור אנשים חדשים שיטפלו במענה הזה ועדיין לשמור על מענה המרגיש אישי מאוד. המפתח בייצור רובוט כזה זה לדאוג שבכל תגובה אוטומטית מהדהד קולו של העסק שלכם.
קראו עוד במאמר שלנו: “איך ליצור צ’אטבוט למסנג’ר של פייסבוק שיעזור לקידום העסק שלכם”.
מסקנות – הצלחתה של כל אסטרטגיית שיווק דיגיטלי טמונה ביכולת להסתגל לטרנדים. הדבר החשוב ביותר שמשווקים צריכים לעשות זה להבין אילו אסטרטגיות יעבדו הכי טוב לקהל שלכם על מנת שהעסק ימשיך להצליח בהשגת היעדים.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: