מי הלקוחות שלכם?
הכרת הלקוחות שלכם זה צעד קריטי בדרך להצלחה בקמפיין פרסום בפייסבוק. עם קהל של משתמשים בפייסבוק הגדל מדי יום, זה קריטי שתכוונו את המודעות שלכם לאנשים שפונציאל הקנייה שלהם הוא הגדול ביותר.
פייסבוק מאפשרת טווח רחב מאוד של אפשרויות טרגוט שיעזור לכם למצוא בדיוק את האנשים שאתם מחפשים.
במאמר הזה נראה:
- איך ליצור קהל בפייסבוק.
- מה הם סוגי הקהלים שאפשר לבנות.
- איך לבנות קהלי רימרקטינג.
- איך לעבוד עם קהלים מותאמים אישית וקהלים דומים.
- מה הם אפשרויות הטרגוט הטובות ביותר עבורכם.
זכרו שפרסום צריך להביא לקוחות ולא הקלקות זולות.
בחרו את הקהל שיראה את המודעות שלכם והמשיכו לבדוק אפשרויות טרגוט שונות עד שתמצאו את המקום הנכון ביותר עבורכם.
איך ליצור קהלים בפייסבוק
על מנת ליצור ולנהל קהל מטורגט בפייסבוק, תצטרכו להשתמש בכלי לניהול קהלים. אתם יכולים למצוא את הכלי לניהול קהלים בתוך כלי הניהול העסקי.
(שימו לב, יכול להיות שאצלכם הפייסבוק יראה קצת אחרת, הגרסאות בפייסבוק מתעדכנות לעיתים קרובות, חפשו לפי השם -> audiences באנגלית או קהלים בעברית)
בדף הקהלים, אתם יכולים לראות את כל הקהלים השמורים שלכם בפייסבוק וגם ליצור חדשים. על מנת להבין את הטווח הרחב של אפשרויות הטרגוט שמגיעות עם המודעות של פייסבוק, בואו נתחיל מהבסיס.
פייסבוק מציעים שלושה סוגים של קהלים:
- קהלים שמורים.
- קהלים מותאמים אישית.
- קהלים דומים.
כל אחד מהסוגים הללו נותן לכם מגוון אפשרויות ליצירת הקהל המושלם לקמפיינים שלכם.
קהלים שמורים
קהלים שמורים הם למעשה הקהלים שאתם יכולים להגדיר על ידי בחירת תחומי עניין, מיקום, גיל, מגדר, מכשיר בשימוש, רמת הכנסה וכדומה. אתם יכולים ליצור קהלים שמורים גם בתהליך יצירת הקמפיין וגם בכלי לניהול קהלים.
טרגוט על סמך מיקום.
פייסבוק מאפשרים לכם לתרגט אנשים במיקומים מסוימים, כולל:
- מדינה
- מחוז
- אזור שיווקי
- עיר
- מיקוד
- רדיוס ספציפי לכתובת מסוימת
פשוט הקלידו את המחוזות שאתם רוצים לתרגט.
אתם יכולים להוסיף עוד שכבה של טרגוט לפי מיקום, מה שיאפשר לכם להיות אפילו עוד יותר ספציפיים:
כולם במיקום הנבחר (ברירת המחדל) – כולל אנשים שגרים במקום, אנשים שביקרו בו, אנשים שמתעניינים במקום, כולל הכל. לרוב זאת הברירת מחדל אך לא מומלץ כלל.
אנשים הגרים באזור הזה – המיקום נקבע על פי המיקום המצוין בפרופיל של המשתמש ומאושר על ידי כתובת ה-IP שלהם.
אנשים שהיו לאחרונה במיקום הזה – מעקב אחרי שימוש במכשירים סלולריים באזור הגאוגרפי שבחרתם.
אנשים המגיעים למקום הזה – משתמשים שסימנו את המקום הזה כמיקום אחרון שהם היו בו ושהוא לפחות 160 קילומטר מהבית שלהם.
טרגוט דמוגרפי
כשאתם נכנסים ללשונית הדמוגרפיה, תקבלו המון נושאים לטרגוט כדי לחדד את הקהל שאליו אתם רוצים להגיע. השלושה הבסיסיים הם:
גיל – אם אתם מתרגטים קהל בטווח גילאים מאוד ספציפי, אתם יכולים בקלות להגיע אליהם על ידי זה שתגידו לפייסבוק מי הלקוחות האידיאלים שלכם.
מגדר – אתם יכולים לבחור לתרגט לפי מגדר.
שפה – אם אתם מפרסמים בשפה מסוימת, כדאי שתפנו רק לאנשים שמבינים את השפה שאתם מפרסמים בה.
אבל אתם יוכלים להיות הרבה יותר מפורטים. לדוגמה, תוכלו לפנות לאנשים על סמך דעות פוליטיות, אירועים בחיים, תארים, שייכות דתית ועוד.
טרגוט על סמך תחומי עניין
תחומי עניין זה אחד הדברים הטובים שקיימים באפשרויות הטרגוט בפייסבוק בכך שהם מאפשרים לכם לפנות לאנשים על סמך תחומי עניין שרלוונטיים למוצר שלכם. לדוגמה, אתם יכולים לפנות לאנשים שמעוניינים במתחרים שלכם או בתחומים רחבים ממה שאתם מציעים.
על מנת לתרגט על פי תחומי עניין, אתם יכולים לבחור מתוך הרשימה או פשוט להקליד את תחום העניין שאתם מחפשים, כדי הפייסבוק יציעו לכם עוד תחומים דומים.
תחומי העניין מבוססים על לייקים ותחומי עניין של משתמשים, אפליקציות שהם משתמשים בהן, עמודים שהם אהבו ועוד. הוספת יותר מתחום עניין אחד יתרגט אנשים עם לפחות אחד מהתחומים ככה שהחשיפה של המודעות שלכם תהיה לקהל רחב יותר.
טרגוט על סמך התנהגות
בשונה מתחומי עניין ספציפיים, התנהגויות מאפשרות לכם לתרגט אנשים על סמך היסטוריית רכישה, אירועים שהם אהבו, אירועים פרטיים וכדומה. המידע הזה נאסף על ידי פייסבוק בשימוש בהרבה פקטורים רלוונטיים.
האפשרות הזאת לא תמיד שימושית, אבל כשהיא כן שימושית, היא מביאה תוצאות מעולות. לדוגמה, אתם יכולים לבחור לפנות לאנשים שמטיילים כרגע או שמתכננים את הטיול הבא שלכם, משתלם מאוד אם אתם בתחומים הרלוונטיים לזה. תבדקו אם הם מתאימים לעסק שלכם.
קהלים מותאמים אישית
האפשרות הזאת היא כנראה הטובה ביותר מכיוון שהיא מאפשרת לכם לתרגט מחדש מבקרים באתר שלכם ואנשים שהייתה להם איזשהי אינטראקציה עם התוכן שלכם. ישנן כמה דרכים ליצור קהל מותאם אישית.
יצירת קהל מותאם אישית על סמך מידע קיים
סוג הראשון של הקהלים האלה מבוסס על מידע קיים שיש לכם, רשימת חשבונות המיילים, מספרי טלפון או מזהים של אפליקציות. הקהל הזה הוא מעולה לניוזלטר למשל.
הקבצים שלכם יכולים לכלול 15 מזהים שונים, כשהפופולריים ביניהם יהיו:
- אימייל
- מספר טלפון
- מזהה מובייל
יצירת קהל מותאם אישי על סמך תנועה לאתר
קהל שמבוסס על תנועה לאתר שלכם מאפשר לכם ליצור קמפיין רימרקטינג לאנשים שהייתה להם אינטראקציה עם האתר שלכם. אלה קהלים בעלי המון ערך בשבילכם מכיוון שהם כבר הראו התעניינות במוצר או בשירות שלכם. בשביל ליצור קהל כזה, אתם חייבים להתקין את הפיקסל של פייסבוק (איך משתמשים בפיקסל?).
ברגע שיש לכם את הפיקסל של פייסבוק באתר שלכם, אתם יכולים ללכת לכלי לניהול קהלים וליצור קהל מותאם אישית על סמך תנועה לאתר שלכם.
אתם יכולים לבחור בין כמה אפשרויות שונות:
- אנשים שביקרו באתר שלכם
- אנשים שביקרו בדפים ספציפיים
- אנשים שביקרו בדפים ספציפיים ולא באחרים
- אנשים שנשארו באתר זמן מסוים
יצירת קהל על סמך אינטראקציה
ידעתם שאתם יכולים לתרגט משתמשים שהייתה להם אינטראקציה עם התוכן שלכם בפייסבוק, כלומר, ראו את הסרטונים שלכם או עשו לייק לפוסטים שלכם. אתם יכולים לפנות לאנשים שעשו את אחד מהדברים הבאים:
- ביקרו בדף הפייסבוק שלכם
- שהייתה להם אינטראקציה עם הפוסטים או המודעות שלכם
- לחצו על כל אחד מכפתורי הקריאה לפעולה שלכם
- שלחו הודעה לעמוד שלכם
האפשרות הזאת נותנת לכם הזדמנות מעולה להגיע לקהל שפוטנציאל הקנייה שלו הוא גבוה מאוד מכיוון שהוא הראה נכונות ללמוד עוד על המותג והמוצר שלכם.
פרסום בפייסבוק עם קהלים דומים
קהלים דומים בפייסבוק מאפשרים לכם להגיע לאנשים שדומים במאפיינים מסוימים לקהל הלקוחות הקיים שלכם, מה שאומר שהסבירות שהם יתעניינו בשירות שלכם תהיה גבוהה.
על מנת ליצור קהל דומה, קודם כל תצטרכו ליצור קהל מותאם אישית שיגיד לפייסבוק מה סוג המשתמשים שאליהם אתם רוצים להגיע. לאחר מכן, תבחרו באפשרות של קהלים דומים מהתפריט של יצירת קהל ותבחרו מדינה ואחוזים מסך כל המשתמשים בפייסבוק באותה במדינה. האחוז הזה מסמל את מספר האנשים שהכי דומים לקהל שיצרתם.
קהלים דומים עוזרים לכם להרחיב למעשה את הטווח שאליו מגיעות המודעות שלכם בכך שאתם פונים רק לאנשים שהסיכויים שהם יתעניינו במוצר או בשירות שלכם הם הגבוהים ביותר.
איך לצמצם את הקהל שלכם
לפעמים, קהל בפייסבוק יכול לכלול מיליונים של משתמשים. אלא אם יש לכם המון כסף כתקציב פרסום, אתם צריכים לשמור את הקהל שלכם מצומצם ומדויק.
כשאתם יוצרים קהלים שמורים, אתם יכולים לצמצם את הקהל עם אפשרויות ה-Include/Exclude
Include – אומר למעשה שאתם יכולים לבחור את תחומי העניין שיש לאנשים להם תרצו לפרסם.
Exclude – אומר שאתם בוחרים את תחומי העניין שאתם לא רוצים שהיו לאנשים שנחשפים לפרסומים שלכם.
כמו שאתם רואים בתמונה, אתם יכולים גם לא לכלול אנשים שהם בעלי תחומי עניין ספציפיים. אתם יכולים להוציא קהלים מותאמים אישית מקהל טרגוט מסוים. לדוגמה, אתם יכולים להוציא מהכלל אנשים שכבר הומרו כדי להימנע מלהגיע לאנשים שהם כבר לקוחות שלכם.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: