כל מה שאתם צריכים לדעת על עלות הפרסום בפייסבוק

זמן קריאה: 5 דקות

הדוחות שאתם מקבלים מהפרסום בפייסבוק בתור מפרסמים מראים 145 מדדים להסתכל עליהם ועדיין, הדוחות מהווים רק חלק מהמשוואה כשזה מגיע להבנה של החזר ההשקעה שאתם מקבלים מהפייסבוק.

בהשוואה ללייקים, שיתופים והקלקלות שהמודעות שלכם מייצרות, הפעילות שקורת באתר שלכם – כולל המרות והרשמות של לקוחות חדשים, הם שווים ואפילו חשובים יותר להערכה הכוללת של הצלחת הקמפיין שלכם.

תוודאו שאתם מתקינים את הפיקסל של פייסבוק על מנת שתוכלו לעקוב ולראות את כל המדדים שאתם צריכים לייעול והצלחה של הקמפיין שלכם.

על מנת לעזור לכם להבין יותר טוב את ההשפעה העסקית והעלות האמיתית של המודעות שלכם בפייסבוק, להלן כמה מדדים חשובים שכל מפרסמם בפייסבוק צריך להכיר ולבדוק.

חשיפות

הכוונה ב-‘חשיפות’ הינה למספר הפעמים שפייסבוק מראים את המודעה שלכם., כמה שמספר החשיפות גדול יותר ככה המודעות למותג ולעסק שלכם. אם אתם מנסים להגיע ללקוחות חדשים, לקדם גישה מסוימת של המותג שלכם או להשיק מוצר חדש, כל הנושא של מודעות למותג צריך להיות בעדיפות ראשונה אצלכם.

חוץ ממספר החשיפות, אתם צריכים גם לקחת בחשבון את המיקום של המודעות שלכם. מודעות המופיעות בפיד כפולות בגודל מאשר מודעות המופיעות בטור הימני בפייסבוק. לכן, מודעות המופיעות בפיד של המשתמשים הן בעלות השפעה גדולה יותר אבל הן גם יותר יקרות.

אתם צריכים גם להסתכל על העלות שלכם עבור 1000 חשיפות (CPM). אם יש לכם שתי מודעות המופיעות באותם המקומות, השקיעו יותר כסף בקידום המודעה עם העלות הנמוכה יותר עבור 1000 חשיפות, על מנת שתוכלו להגיע לכמה שיותר אנשים בכמה שפחות כסף.

הקלקות

הנתון הזה מוגדר על פי מספר הפעמים שמשתמשים לחצו על המודעה שלכם. הקלקות הן דרך למדוד את רמת ההתעניינות של הלקוחות שלכם. מספר ההקלקות מראה לכם כמה פעמים אנשים הגיעו לאתר שלכם דרך המודעה שלכם בפייסבוק.

אתם יכול למדוד את אחוז ההקלקות שלכם על ידי חילוק מספר ההקלקות במספר החשיפות. כמה שהאחוז יותר גבוה, ככה יותר אנשים מתעניינים במודעה שלכם.

תסתכלו גם על העלות עבור הקלקה של המודעות שלכם. אם המטרה שלכם היא ליצור כמה שיותר עניין בכם בעלות הנמוכה ביותר, תרצו להשקיע יותר כסף במודעות עם עלות כמה שיותר נמוכה עבור הקלקה.

בדומה למדידת ההשפעות שיש לחשיפות, זכרו שהמיקום של המודעה שלכם חשוב מאוד בנתוני ההקלקות. מודעות הנראות בפיד בדרך כלל הן בעלות אחוז עבור הקלקלה ועלות עבור הקלקה גבוהים משל מודעות המופיעות בטור הימני. מודעות בפיד של המשתמשים הן גדולות יותר בגודל ומעורבבות ביחד עם התוכן האורגני אצל כל משתמש. הרבה אנשים לוחצים על מודעות בפיד שלהם מבלי לדעת בכלל שמדובר במודעה.

אחוז ההמרה בפייסבוק

המרות מתייחסות לפעולות הנעשות באתר שלכם. הכוונה יכולה להיות למספר דברים המשתנים בין עסק לעסק. באופן כללי, המרה מתייחסת למצב שבו משתמש עשה פעולה שרציתם שהוא יעשה, למשל, הוספת מוצר לעגלת הקניות או השארת פרטים.

אתם יכולים למדוד את אחוז ההמרה על ידי חילוק מספר ההמרות במספר הביקורים באתר שלכם. אחוז ההמרה יראה לכם מה הסבירות שמשתמש המבקר באתר שלכם ינקוט בפעולה שרציתם. כשאתם בוחרים מה לפרסם בפייסבוק, בחרו מוצרים שאחוז ההמרה שלהם גבוה. שימו לב גם שאחוז הקלקה גבוה, לא אומר שצריך להיות אחוז המרה גבוה.

מדד נוסף שבו הרבה מפרסמים משתמשים על מנת למדוד יעילות של קמפיין הינו העלות עבור פעולה, אתם יכולים להגיע לנתון הזה על ידי חילוק עלות הפרסום של מודעה במספר ההמרות שהיא הצליחה לייצר. כמה שהעלות עבור פעולה יותר נמוכה, ככה אתם משלמים פחות עבור המרות.

כשאתם בודקים נתונים שונים המתייחסים להמרות, שימו לב למקור של ההמרות הללו. אם משתמש מקבל אימייל מכם, הוא כבר מכיר אותכם ואת המוצר שלכם והסבירות שהוא ינקוט פעולה הינה גבוהה יותר מאשר לקוח חדש לגמרי. משתמש המגיע ממודעה בפייסבוק כנראה פחות מכיר את המוצר שלכם ואחוז ההמרה שלו יהיה נמוך יותר.

החזר השקעה על מודעות

הנתון הזה מוגדר על ידי חלוקת ההכנסה בעלות הפרסום. מפרסמים שרוצים להניע למכירות מהר משתמשים במדד הזה. כמה שהחזר ההשקעה על המודעה גדול יותר, ככה יותר טוב. רוב המפרסמים רוצים לפחות לא להפסיד על הקמפיינים שלהם עם החזר השקעה על פרסום של יותר מ-100%. יחד עם זאת, אם מסתכלים על שווי לקוח למשך תקופה ארוכה מאוד, אתם יכולים להרשות לעצמכם החזר השקעה נמוך יותר עבור מודעות.

כשאתם מעריכים את החזר ההשקעה על המודעות שלכם, תוודאו שאתם שוקלים את התקציב ואת נפח ההקלקות. אנחנו ממליצים לקבל לפחות 100 הקלקות על מודעה לפני שאתם מעריכים את החזר ההשקעה.

שימו לב שאם המטרה שלכם היא להעלות את המודעות למות שלכם או להגביר את מעורבות הגולשים, החזר ההשקעה על המודעות שלכם לא צריך להיות המדד העיקרי שאתם מתרכזים בו. הכנסה חשובה, אבל לקוחות חדשים המגיעים מקמפיינים של המותג שלכם רק מתחילים ללמוד ולהכיר את העסק שלכם. בדרך כלל ייקח לכם זמן לגרות את העניין והסקרנות אצלהם לרמה כזו שהם יבצעו רכישה.

ערך הלקוח

הנתון הזה הוא למעשה ההכנסה הכוללת שתקבלו מלקוח במשך כל החיים. משווקים מנוסים בדרך כלל קובעים עלות לרכישת לקוחות חדשים בצורה כזו שתהיה פחות מההכנסה הכוללת שתתקבל במהלך שנה מלקוחות.

איך לשלב את סה”כ הערך בהחזר ההשקעה על מודעות:

בוא נגיד שהוצאתם 100 ש”ח על פרסום בפייסבוק ו-10 אנשים הצטרפו לניוזלטר שלכם. בחודש הראשון, בן אדם אחד קונה מוצר ב-25 ש”ח. בחודש השני, שני אנשים קונים מוצרים ב-50 ש”ח סה”כ. בחודש השלישי, חמישה אנשים קונים ב-125 ש”ח סה”כ. בשלושה חודשים הכנסתם 200 ש”ח מאנשים שהצטרפו לניוזלטר שלכם. היות והוצאתם 100 ש”ח על פרסום, קיבלתם 100% החזר השקעה על מודעות.

אם היינו מסתכלים על ההכנסה רק מהחודש הראשון במקרה הזה, היינו טועים בהערכה הכוללת ובהחזר ההשקעה של הפרסום.

 

איפה הלקוחות שלכם נמצאים?

ענו על השאלות וגלו איך לגייס לקוחות חדשים לעסק

תוכן עניינים

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

מדריכים לפרסום בפייסבוק

המדריך למתחילים לפרסום בפייסבוק – סוגי מודעות

זמן קריאה: 7 דקות במאמר מספר 4 של המדריך שלנו לפרסום בפייסבוק, אנחנו הולכים לגלות מה הם כל סוגי המודעות האפשריים בפייסבוק (ויש הרבה כאלה). במאמר תמצאו תשובות לשאלות

מדריכים לפרסום בפייסבוק

איך קמפיין ממומן בפייסבוק יעזור לעסק שלכם

זמן קריאה: 4 דקות מפרסמים מודעות בפייסבוק? מעולה, גם היום פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית הפופולרית בעולם, וכמעט אף עסק לא יכול להרשות לעצמו לא להיות שם. משרד פרסום

מדריכים לפרסום בפייסבוק

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים לפרסם בפייסבוק?

זמן קריאה: 7 דקות אם אתם מפרסמים בפייסבוק או מתכוונים להתחיל, תעברו דרך עד שתגיעו לנוסחה המנצחת שתייצר לעסק שלכם מקסימום לידים ומכירות. גם אם יש לכם משרד פרסום

גלו את הפתרונות שלנו לשיווק עסקים בדיגיטל

פרסום בפייסבוק

גלו איך מקצועני פרסום עושים את זה נכון.

פרסום בפייסבוק

איך זה עובד?

פרסום בגוגל

אלפי אנשים מחפשים שירותים שונים בגוגל מדי יום, הגיע הזמן להופיע שם.

פרסום בגוגל

איך זה עובד?

לידים לעסקים

ניסיתם הכל? רוצים לדבר תכלס תוצאות? יש לנו שירות קמפיין לידים ממוקד.

לידים לעסקים

איך זה עובד?

בניית אתרים לעסקים

עצבו את חלון הראווה של העסק שלכם בדיגיטל בעזרת אתר מקצועי

בניית אתרים לעסקים

איך זה עובד?

בואו נכיר קצת

הגעתם עד הלום, הכירו את מי שעומד מאחורי הקלעים

רוצה להגדיל את פעילות הלידים בעסק שלך?

קבלו הצעה מיוחדת

לחבילת לידים לנדל"ן