14 מדדי שיווק דיגיטלי שאתם חייבים לשים לב אליהם

אם תתחילו להסתכל כמו שצריך על הנתונים שלכם דרך מקורות אמינים כמו גוגל אנליטיקס ותוכנות מעקב נוספות שיכול להיות שאתם משתמשים בהן – תכירו יותר את הנתונים של החברה שלכם וככה תוכלו לעשות עבודה טובה יותר בבחירת חברה מקצועית שתעזור לכם, על פני אנשי מכירות שינסו להגיד לכם שהאתר שלכם לא מתפקד בצורה ראויה והוא חייב את עזרתם.

אמנם זו לא רשימה מלאה בתוכן, אבל הסתכלות על המדדים הללו תיתן לכם מבט כולל מעולה על מאמצי השיווק הדיגיטליים שלכם:

  1. ביקורים באתר

תסתכלו כמה אנשים ביקרו באתר שלכם החודש ותשוו את הנתון הזה לחודש שעבר ואפילו למספר המבקרים באותו החדש, שנה קודם לכן. עם הזמן תרצו לראות עלייה כשיותר ויותר מבקרים מגיעים אליכם.

כדאי מאוד גם לחלק את המבקרים לקטגוריות על פי מקורות ( אורגני, ישיר, אימייל, פרסום בפייסבוק, פרסום בגוגל וכדומה) על מנת לראות אילו ערוצים מביאים לכם מספר גבוה יותר של מבקרים. זה יאפשר לכם לראות איפה העבודה הקשה שלכם משתלמת וגם תוכלו להבין איפה אתם צריכים להשקיע קצת יותר ממה שעשיתם עד עכשיו.

  1. אחוז נטישה

הנתון הזה מתייחס למצב שבו גולש (לקוח פוטנציאלי) מגיע לאתר שלכם ועוזב מבלי לעבור לעמודים אחרים. זה הוא מדד לכמה אפקטיבי הרושם הראשוני שהאתר שלכם יוצר.

אתם גם יכולים להעריך את אחוזי הנטישה לפי הערוץ. למשל תרצו לדאוג שאנשים המגיעים בצורה אורגנית יישארו כמה שיותר.

  1. זמן ממוצע באתר ומספר עמודים

ללקוחות הפוטנציאליים שלא נוטשים ונשארים באתר שלכם, טוב לדעת כמה זמן הם נשארים ולכמה עמודים הם מגיעים בזמן השהות שלהם. זה הוא מדד טוב לכמה התוכן באתר שלכם רלוונטי ומושך ואיך משפכי המכירות שלכם מניעים את האנשים באתר.

  1. הדפים הטובים ביותר

דף הבית שלכם כנראה הולך להיות הפופולרי ביותר, כמעט תמיד. חוץ מזה, תבדקו אילו דפים נוספים עושים עבודה טובה. הדפים הללו יראו לכם לא רק אילו דפים מדורגים הכי גבוה, אלא גם איזה תוכן לקוחות מחפשים ומוצאים אותו בעל הערך הרב ביותר באתר שלכם.

  1. ביצועי הקמפיין

אם יש לכם קמפיינים שרצים עם עמודי נחיתה מיוחדים, הצעות ומודעות המיועדות לכך, תרצו לדעת האם כל המאמצים האלה משתלמים לכם. דפי הנחיתה שלכם זוכים לכניסות? האם אנשים ממלאים את הטופס שנתתם להם בתמורה להצעת תוכן להורדה? אם לא, זה הוא סימן שאתם צריכים לעבוד עוד קצת ולשנות את הדברים על מנת שיעבדו טוב יותר.

  1. בלוג

גם אם אתם לא מתחזקים בלוג בעצמכם, יכול להיות שיש לכם מישהו שעושה את זה, לכן אתם צריכים לדעת האם הזמן, ההשקעה והכסף שלכם שווים את זה.

שימו לב לתוכן שפרסמתם בבלוג בחודש האחרון, לכתבות הנצפות ביותר, ולמספר המנויים. המדד החשוב ביותר משלושת אלו הוא הכתבות הנצפות ביותר. ממש כמו הדפים הטובים ביותר, אלו מצביעים על איזה תוכן הגולשים שלכם רואים בו כבעל הערך הרב ביותר.

  1. ביצועי עמוד הנחיתה

דף נחיתה הוא למעשה דף תוכן שמטרתו היא לקבל מידע מהגולש דרך טופס שהוא נדרש למלא. הדפים הללו מתפקדים כמקום מפלט לדף תודה המספק את ההצעה ללקוח או מאפשר פגישה או שיחה שתתקיים בעתיד.

היות ודפי נחיתה הם נקודת המרה חשובה מאוד, חשוב שתבדקו אותם ותראו שהם באמת עוסקים בייצור לידים בצורה יעילה. דפים עם אחוז המרה גבוה ילמדו אותכם איזה תוכן הגולשים שלכם אוהבים.

  1. מילות מפתח

בעוד שישנם אנשים שעדיין עובדים כאילו אנחנו ב-2006 וחושבים שמילות מפתח הן הפקטור החשוב ביותר מאחורי הצלחה של אתר, האמת היא שכיום, מילות מפתח הן רק אחד מהרבה משתנים המשפיעים על הדירוג של האתר שלכם.

היות וזה לא הממד היחד להצלחה בינטרנט, אתם עדיין צריכים להבטיח שהתוכן שלכם עובד בצורה אופטימלית עם מילות המפתח (קראו על ניתוחים ושיפורים בפרסום בגוגל) ושהמוצרים והשירותים שאתם מפרסמים ידורגו גבוה – עשו את התיקונים הדרושים כדי לתקן את העניין במידה ולא.

  1. מדיה חברתית

כל הפוסטים שלכם במדיה החברתית הם חסרי משמעות אם אנשים לא יוצרים איתם אינטראקציה. תסתכלו על מספר ההודעות שקיבלתם, מספר הביקורים המגיעים מהרשת החברתית, אינטראקציות ( אזכורים, שיתופים, תגובות, לייקים וכדומה) וכמה עוקבים חדשים יש לכם. אם המספרים האלה נמוכים מאוד, תדעו שהגיע הזמן לשנות את המסר שלכם.

למידע נוסף כנסו למדריך שלנו על דוחות ואופטימיזציה בפרסום בפייסבוק.

  1. ביקורות

חשבונות של אנשים אמיתיים הם המטבע הוירטואלי האמיתי של האינטרנט. אתם צריכים לשים לב לביקורות שאנשים משאירים לכם בגוגל, פייסבוק וכל מקום שבו אתם נמצאים ולהגיב לטוב, לרע ולמכוער שבביקורות אלו.

  1. אימייל

המידע הכי חשוב שיש לכם הוא מספר אנשי הקשר, מספר האנשים שפותחים את המיילים שלכם ואחוזי ההקלקה. בעוד שלעיתים מספר המנויים קטן באופן טבעי ברשימת התפוצה שלכם, אתם תרצו לראות את הרשימה גדלה עם הזמן. אחוזי פתיחה נמוכים (המשתנים בין עסקים שונים) מצביעים על כך שאתם צריכים כנראה לעבוד על הכותרות שלכם ולייצר כאלו שיהדהדו בראשם של המקבלים, בעוד שאחוזי הקלקלה נמוכים הם סימן שהתוכן כנראה לא מספיק בעל ערך עבור הקוראים.

  1. המרות

המרות הן למעשה הלידים המעולים האלה שהופכים ללקוחות. מספר של טפסים שהתקבלו יכולים להוכיח שהאתר שלכם הוא מכונת לידים משומנת ושכל התוכן ומשפכי המכירות שלכם עובדים בדיוק כמו שהם צריכים, מספר קטן של המרות מן הסתם אומר בדיוק את הדבר ההפוך ואתם צריכים לטפל בעניין באופן מיידי.

  1. חיפוש ממומן

אם אתם מריצים מודעות בתשלום בגוגל או בפייסבוק, ישנו הרבה מידע לעקוב אחריו כמו מספר חשיפות, הקלקות, אחוז הקלקה, עלות עבור הקלקה, שיחות טלפון ועוד. מן הסתם תרצו שיהיה לכם כמה שיותר חשיפות לאנשים הנכונים ואחוז הקלקה טוב. (קראו על אחוזי הקלקה).

  1. לא לשכוח!

אל תשכחו ללמוד ממה שאתם עושים! כל המידע והמספרים שרצים לכם עכשיו בראש לא אומרים כלום אם אתם לא משתמשים במידע הזה על מנת לזהות בעיות והזדמניות ולתכנן תוכניות לשיפור.

 

כל כמה זמן צריך לבדוק את המידע הזה?

חלק מהדברים דורשים יותר תשומת לב מאחרים. למשל, שימו לב להמרות שלכם ותגיבו במהרה לביקורות שאתם מקבלים, אז תציצו במספרים הללו לפחות פעם בשבוע. שאר הדברים יכולים לקבל את תשומת לבכם על בסיס חודשי, פשוט תקדישו להם את הזמן הנדרש על בסיס קבוע.

 

 

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

5 סיבות למה לפרסם ברשתות החברתיות
טיפים לפרסום בפייסבוק

5 סיבות למה לפרסם ברשתות החברתיות

זה לא סוד שהרשתות החברתיות תופסות מקום מאוד מכובד בחיים של כולנו. ובין אם יש לכם כמות עוקבים מכובדת או לא, פרסום ברשתות החברתיות יכול

4 סיבות למה אתם חייבים לפרסם באינסטגרם
טיפים לפרסום בפייסבוק

4 סיבות למה אתם חייבים לפרסם באינסטגרם

בשנה שעברה אינסטגרם חגגה 10 שנים שזה לא מעט בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות. יחד עם זאת, הפלטפורמה לא מפסיקה להשתנות ולהתפתח לכיוונים חדשים המאפשרים לעסקים