מטרתו של כל משווק דיגיטלי כמעט היא להניע אנשים לאתר ולגרום להם להישאר שם. כל אחד שעוסק בשיווק דיגיטלי נכנס קצת ללחץ כשעולה המונח המרה. בגלל שבלי המרות, אין למשווק עבודה. על מנת שיהיה שיווק דיגיטלי אפקטיבי, אתם צריכים אתר מעולה שבו יש דפי נחיתה אופטימליים.
אתר מעולה הוא הישג מופלא למשווקים, הוא יכול להציל עסק מקריסה אפילו, בעוד דף נחיתה שלא בנוי היטב יכול להיות רק סממן ראשוני לכישלון. הסיבה העיקרית לקיומו של דף נחיתה היא להניע תנועה לאתר ו/או להפוך את הגולשים ללידים ובסופו של דבר ללקוחות משלמים. (קראו עוד בנושא: “איך לשפר את אחוזי ההמרה בדפי הנחיתה שלכם“)
זה אולי נשמע כמו משימה פשוטה, אבל הדברים העומדים מאחורי בניית עמודים מוצלחים עלולים להיות מפחידים לעיתים אם לא עושים אותם בצורה נכונה.
אתר אינטרנט יוצא מן הכלל
לצערנו, קשה עד בלתי אפשרי לראות דך נחיתה שיכול לעשות שינוי משמעותי באתר. לא קיים אחד כזה – המוצרים שלכם אקסקלוסיביים, המותג שלכם ייחודי וככה גם אתם, מהסיבות הללו, גם האתר שלכם צריך להיות מיוחד מאוד. זה מחייב אתכם לבנות כמה דפים שיהיו לשביעות רצונם של הגולשים שלכם.
המבקרים שהמגיעים לאתר שלכם דרך חיפוש בגוגל שונים מאוד מאלו המגיעים לאתר שלכם דרך הפרסום בפייסבוק למשל.
לכן, אין סגנון אחד שיעבוד בצורה מושלמת מנקודת מבטם של כל הלקוחות שלכם. לכן אתם צריכים ליצור דפי נחיתה שעונים על הצרכים של כל המבקרים שלכם.
כל דף באתר שלכם הוא בעל מטרה אחרת, בנוסף, לכל דף מגיעים מפלטפורמות שונות וכל הדפים מן הסתם חשופים למבקרים שונים. הדפים האלה ברוב המקרים מפרסמים מוצרים או שירותים שונים.
כתוצאה מכל הדברים הנ”ל, אין תבנית אחת הנותנת פתרון ועוזרת ליצירת דף הנחיתה האידיאלי, יחד עם זאת, ישנם כמה דברים שאתם יכולים לעשות שהם חשובים לכל דפי הנחיתה שתיצרו.
על מנת ליצור דף נחיתה ייחודי, שימו לב למאפיינים הבאים:
כותרת ראשית מעולה
ראשית, צריך להתחיל איפה שהמבקרים שלכם מתחילים. זה כמובן השלב הראשון, אתם צריכים לעורר עניין, תשומת לב והכי חשוב, להביא את המבקר להבנה מידית של מה שאתם מציעים. כשהמידע נמצא בידיים שלהם, יכול להיות מעולה אם תוכלו לצרף תמונה הממחישה את המוצר ואת היתרונות שלו.
לפני שאתם נסגרים על כותרת, תחשבו טוב על המילים. אתם חייבים לוודא שהיא קצרה וממוקדת. נסו לכתוב כותרת בעלת 6 מילים ואל תחרגו מ-10. תחשבו גם על הצבעים שאתם בוחרים. זה יעזור לכם ליצור כותרת אינפורמטיבית שתוספת את העין ואת תשומת הלב.
כותרת משנית
עכשיו אחרי שיצרתם כותרת שתוספת את העין ותפסתם את תשומת לבו של המבקר. הגיע הזמן להשתמש באותה הטכניקה על מנת ליצור כותרת משנה שתסקרן עוד יותר את המבקר באתר ויגרום להם לחשוב ולראות כמה טובים המוצרים או השירותים שאתם מוכרים.
למעשה, הרעיון העומד מאחורי כותרת משנה, זהה לרעיון העומד מאחורי כותרת ראשית. בדיוק כמו הכותרת הראשית, כותרת המשנית חייבת להיות מעניינת, מושכת ושתעזור למבקר להבין יותר את המוצר או השירות שלכם.
בשונה מהכותרת הראשית, כותרת המשנה צריכה לספק קצת יותר מידע, כמו למשל פרט מגניב על המוצר שלא מוזכר בכותרת הראשית.
תמונות וגרפיקה
דפי נחיתה מעולים מכילים גרפיקה מעולה. התמונות שאתם בוחרים לשלב באתר צריכות לעזור להדגיש את התוכן והמסר שלכם. הגרפיקה והתמונות צריכות לעזור בהדגשת יתרונות המוצר או השירות שלכם מבלי שיהיו מסובכות מדי להבנה. נסו לא להשתמש בתמונות נפוצות ישנם סיכויים שהלקוחות שלכם כבר נתקלו באותן התמונות באתרים אחרים, לכן תדאגו שהגרפיקה שלכם כמה שיותר ייחודית לכם.
ההצעה שלכם
הכותרת הראשית, כותרת המשנה והגרפיקה בדף שלכם כולם צריכים להתאחד על מנת להעביר מסר אחד ברור ללקוח הפוטנציאלי וזה הערך שאותו הם יקבלו דרך ההצעה שאתם מציעים להרשמה או קניית המוצר/השירות שלכם. את ההצעה אתם יכולים להגיש במגוון דרכים, תלוי במבנה של הדף, אתם יכולים להגיש אותה בצורה של נקודות, כבלוק של טקסט או אפילו על גבי גרפיקה מסוימת, כל אחד ומה שהוא מעדיף, העיקר שיהיה קצר ולעניין.
קריאה לפעולה
אפשר לומר שהקריאה לפעולה היא המאפיין החשוב ביותר. למעשה, זה המפתח הדרוש כדי לגרום ללקוח הפוטנציאלי לעשות את הפעולה שאתם רוצים (המרה). על מנת שקריאה לפעולה תעבוד כמו שצריך, היא חייבת לכלול את המאפיינים הבאים: ראשית, היא צריכה להיות כתובה על כפתור, הרבה אנשים רגילים לכך וניסיון לברוח מזה רק יעשה לכם בעיות, תעשו מה שאנשים רגילים יודעים כבר איך להגיב אליו.
בנוסף, הקריאה לפעולה שלכם צריכה להיות ברורה ומובנת. ככה שמשתמשים יוכלו לדעת בדיוק מה אתם רוצים שהם יעשו הלאה ויוכלו להגיב בהתאם.
כנסו למאמר שלנו כדי לקרוא עוד בנושא: “מה לעשות כשהקריאות לפעולה שלכם לא עובדות?“.
סיכום
האתר שלכם הוא הפלטפורמה שתכיל את כל ההמרות שלכם בסופו של דבר. לכן, חשוב שתיקחו בחשבון את כל האלמנטים כשאתם בונים אותו ואת הדפים שבו. על מנת להבטיח שאתם משיגים את התוצאות הטובות ביותר, אנחנו ממליצים שתעשו בדיקות לאלמנטים שונים כדי שתוכלו לראות מה מספק את אחוזי ההמרה הטובים ביותר.
קראו עוד בנושא במאמרים שלנו:
“5 צעדים לאופטימיזציה נכונה של האתר שלכם”
“5 טיפים שיעזרו לכם לשפר את אחוזי ההמרה”.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: