ישנם יותר מ-3 מיליון מפרסמים המשתמשים בפרסום בפייסבוק על מנת להעביר את הסיפורים והעדכונים שלהם לקהלים שבחרו ואליהם הם רוצים להגיע.
במאמר הזה אנחנו הולכים לדבר על מה שנחשב כדרך הזולה ביותר לפרסום באינטרנט הקיימת כיום.
כשאנחנו עוברים על הפיד שלנו בפייסבוק, בין אם זה במובייל או במחשב הנייח, מתישהו ניתקל במודעה. המודעות נראות כמו פוסטים אורגניים כשהדבר היחיד המבדיל אותן זה התיוג שלהן כ-sponsored, מה המופיע מתחת לשם העסק או המותג.
זה אומר שהמפרסם שילם על מנת שהמודעה הזו תוצג לכם – על סמך מידע מפרופיל הפייסבוק ופעילויות שלקחתם בהם חלק ברשת החברתית.
כל אחד יכול לשלם ולפרסם מודעות, כל עוד יש בשרותו עמוד עסקי והמודעות יכולות לעלות שקלים בודדים ואפילו פחות לכל הקלקה.
המודעות הפופולריות ביותר בפייסבוק משמשות ליצירת תנועה לאתר, או לעמוד נחיתה ספציפי לצורך ייצור לידים.
בתור מפרסם, אפשר לטרגט אנשים על סמך מיקום, גיל, מגדר, סטטוס מערכת יחסים, מכשיר או חיבור לאינטרנט, תחומי עניין ועוד הרבה! טרגוט לפי תחומי עניין לוקח הכי הרבה זמן בדרך כלל.
- מי הלקוח?
תחשבו אילו מפורסמים, תוכניות טלוויזיה הקהל שלכם אוהב או אילו תחביבים ותחומי עניין יש להם. אפילו איפה הם קונים אוכל או בגדים. אתם אפילו יכולים לבחור אילו מותגים הם אוהבים, כולל את המתחרים שלכם.
- צמצמו את הקהל שלכם
הטריק הוא לא לפנות ליותר מדי אנשים, טרגוט של כל אישה בבריטניה בין הגילאים 18-40 יביא לכם קהל עצום ויהיה לכם יקר מאוד לפרסם ולדאוג שהן יראו את המודעות שלכם. בחרו קהל שאתם חושבים שיהיה מאוד מעוניין במוצר או במסר שלכם. אם זה עובד, תדעו שזה הקהל שאתם צריכים להשתמש בו, אבל אם לא, נסו לטרגט את הקהל הבא לפי תחומי עניין אחרים.
- מה הקריאה לפעולה?
תחשבו על המסר העיקרי במודעה שלכם ומה היה גום למישהו ללחוץ על המודעה. אולי אתם יכולים לפרסם הצעה מסוימת, כמו 10% הנחה על מוצר או שירות כלשהם. נסו שהמסר שלכם יהיה אקסקלוסיבי, ככה שהמשתמש ממש ירצה ללחוץ עכשיו במקום לדלג על המודעה שלכם.
(קראו עוד על קריאות לפעולה)
- גרפיקה מעולה
התמונה שאתם משתמשים בה המודעה שלכם, למעשה הויז’ואל, היא קריטית. היא צריכה לבלוט, ככה שאתם יכולים להשתמש בצבעים בהירים או תמונות של אנשים הנותנות מן הסתם, מגע אנושי למודעה. פייסבוק מאוד נוקשה לגבי תמונות והם צריכות להכיל לא יותר מ-20% טקסט היות והם לא רוצים שהפיד של המשתמשים יהפוך ללוח מודעות, אז שימו לב שהמודעה שלכם מאושרת על ידם.
- בדיקות ועוד קצת בדיקות
תתחילו עם תקציב לבדיקה של קהל מסוים שאתם חושבים שיהיה מעוניין. תריצו את המודעה שלכם לא יותר משבוע. לאחר מכך תראו את התוצאות במנהל המודעות של פייסבוק, במיוחד קהל ומיקום שיראו לכם אילו קבוצות גיל לחצו יותר על המודעה וגם אם זה היה במובייל או במחשב נייח. השתמשו במידע הזה על מנת לעזור לכם ליצור קהל טוב יותר לפעם הבאה.
לסיכום
היופי בפרסום בפייסבוק הוא שאתם יכולים להיות ספציפיים לגבי האנשים שאתם מפרסמים להם. אתם יכולים לבחור תקציב, לבחור מה אנשים יראו ולנתח את התוצאות שאתם מקבלים. ישנה כמות עצומה של לקוחות פוטנציאליים, אתם רק צריכים למצוא אותם ולעזור להם למצוא אותכם.