זה לא סוד שהרשתות החברתיות תופסות מקום מאוד מכובד בחיים של כולנו. ובין אם יש לכם כמות עוקבים מכובדת או לא, פרסום ברשתות החברתיות יכול להביא לכם הרבה יותר ערך מאשר קידום אורגני.
לא משנה אם אתם רוצים לחשוף את העסק שלכם ליותר אנשים כדי לאסוף לידים או לייצר חשיפה או להגדיל באופן גורף את המכירות, הדרכים להשגת המטרות הללו שוכנים אי שם בעולם הפרסום בפייסבוק והאינסטגרם (שתי הפלטפורמות השולטות בתחום בארץ ובעולם).
במאמר הזה נראה ונסביר למה עסקים צריכים לפרסם את המוצרים או השירותים שהם מציעים ברשתות החברתיות ולהגשים את המטרות העסקיות בעזרת הפוטנציאל העצום הקיים שם.
תוך כדי נראה אסטרטגיות שונות ומגוונות שכל עסק יכול ליישם כדי להצליח בטווח הארוך. מוכנים? בואו נתחיל!
הרשתות החברתיות כמו שלא הכרתם!
אם אתם כאן, סביר להניח שאתם חדשים בכל מה שקשור ברשתות החברתיות. יכול להיות שמצאתם הרבה ערך בפרסום במקומות אחרים כמו המלך הבלתי מעורער – גוגל.
יחד עם זאת ועם כל הכבוד לגוגל, ישנן המון יתרונות בפרסום ברשתות החברתיות שאי אפשר להשיג בגוגל שכן מדובר בשני עולמות שונים לחלוטין, האחד פרסום במשיכה(גוגל) והשני בדחיפה(פייסבוק למשל).
קדימה לעניינים!
1.מלא לקוחות חדשים!
הצמיחה העצומה ברשתות החברתיות בהחלט מעידה על כך שאם אתם מחפשים קהל חדש, הוא בוודאות נמצא שם. בין אם מדובר בפייסבוק או באינסטגרם, הדרך שלכם למצוא אנשים המעוניינים בשירותים או המוצרים שיש לכם להציע, עוברת במנהל המודעות של פייסבוק.
בשונה ממנועי חיפוש כמו גוגל, בטרגוט בפייסבוק עובד על פי תחומי עניין, התנהגויות ומידע דמוגרפי. נשמע מעולה נכון? כי זה באמת ככה. למצוא לקוחות חדשים ולעניין אותם במה שיש לכם להציע זה פרסום קלאסי בפייסבוק, עכשיו כל מה שצריך לעשות זה להבין איזה מודעות אתם הולכים להציג להם ומתי. יכול להיות שהם לא מודעים בכלל לשירותים או המוצרים שאתם מוכרים וצריך להסביר להם למה הם צריכים את זה בחיים שלהם אבל זה נושא למאמר אחר כבר.
מה שחשוב זה שהקהל שלכם נמצא שם, צריך רק לטרגט אותו ולהציג לו את המסר הנכון כדי לגרום לו להתעניין במה שאתם עושים.
קראו עוד במאמרים שלנו:
“מה זה ליד? ואיזה עסקים זקוקים ללידים?”
“ייצור לידים באמצעות המדיה החברתית, איך לעשות את זה נכון”
“7 אסטרטגיות לייצור לידים שאתם חייבים ליישם בשנת 2021”
2.לא עולה מיליונים
אחד הדברים הכי טוב שהפרסום בפייסבוק הביא איתו זה עלויות כניסה מאוד נמוכות. בשונה מהפרסום הקלאסי שם נדרשתם לקנות זמן מסך יקר או שלטי חוצות שלא יכולתם בכלל לדעת אם הם עושים את העבודה. בפייסבוק, אתם יכולים עבור סכומים קטנים מאוד לבדוק מודעות, לעשות שינויים ולקבל כל פעם מחדש פידבק ישירות מהאנשים להם אתם מנסים למכור.
כמובן שכמה שתוציאו יותר כסף, ככה תוכלו יותר מהר לראות מה עובד ולבצע אופטימיזציה בדרך להצלחה, אבל זו לא הנקודה, העניין הוא שכל עסק יכול ליצור לעצמו תקציב פרסום שמתאים לו ולבנות אסטרטגיה סביב התקציב הזה כדי להגיע לתוצאות (תנועה לאתר, מכירות וכדומה).
למשל, אם אתם עושים קמפיין תנועה לאתר זול, אתם יכולים באמצעות הפיקסל של פייסבוק לבנות אחר כך קמפיין רימרקטינג מאוד יעיל.
3.אתם לא מבינים בכלל כמה מידע יכול לעזור לכם
עם אפשרויות הטרגוט המטורפות שיש בפייסבוק, האופטימיזציה שאתם יכולים לעשות לקמפיין שלכם היא לא פחות מאידיאלית.
הדוחות שאתם יכולים להוציא במנהל המודעות של פייסבוק יכולים להראות לכם טווח גילאים, מדינות, מכשירים שנמצאים בשימוש, אזור מגורים ועוד המון. כל אלה יכולים לעזור לכם להבין מי מהקהל שלכם אוהב את המודעות שפרסמתם ומי מגיב להם כמו שרציתם – ככה אתם יכולים לעדכן את המודעות שלכם בהתאם ואפילו ליצור כמה סטים של מודעות כדי להתאים אותן לחלקים שונים בקהל שלכם.
בעזרת שימוש נכון במידע שיש בהישג ידכם אחרי הפרסום בפייסבוק, אתם יכולים לפנות לקהל שלכם בשלבים שונים בהם הם נמצאים במשפך המכירות ולהתאים את הקמפיינים שלכם לשלב שבו הם נמצאים, בין אם הם כבר מכירים את המוצרים שלכם וקרובים מאוד לרכישה או שהם רק מתחילים להבין שהם נמצאים בבעיה שהמוצרים שלכם יכולים לפתור בקלות.
4.וידאו? תמונות סטטיות? מה בא לכם?
כיום אנחנו יכולים לראות מגוון אפשרויות של גדלים ופורמטים לעלות בהם מודעות ברשתות החברתיות השונות.
הפורמט המנצח והכי קל לעיכול בשנים האחרונות הוא ללא ספק הוידאו, במיוחד בסטורי שאותו אפשר בקלות להעביר בין הרשתות השונות ובמיוחד בין הפלטפורמות האחיות פייסבוק ואינסטגרם.
אם אתם יכולים להשתמש בסרטונים כדי לפרסם את המוצרים או השירותים שלכם, תעשו את זה בסטורי של העסק. בסטורי תוכלו לקבל יותר חשיפות ולהיות בקו אחד עם מה שהמשתמשים מסתכלים עליו באותו הרגע.
אל תשכחו! יש לכם רק כמה שניות בודדות לתפוס את תשומת לבו של המשתמש, תדאגו שאתם מעבירים מסר חד וברור ומסבירים בדיוק מה אתם רוצים שהמשתמש יעשה (קריאה לפעולה ברורה מאוד).
5.תגשימו את המטרות שלכם
בין אם אתם שואפים להגדיל את החשיפה של המותג שלכם, ליצור מעורבות מצד הקהל, להגדיל את התנועה לאתר, לדאוג לפחות נטישות של עגלת הקניות בחנות או לייצר עוד לידים – אתם יכולים להשיג את זה בעזרת פרסום חכם ברשתות החברתיות.
על פי מיקומו של הקהל שלכם במשפך המכירות, אתם יכולים לבחור את מטרת הקמפיין במנהל המודעות ולעזור למשתמש להתקדם במשפך לכיוון הרכישה.
לא לשכוח! תתאימו את המודעות והמסר במודעות למיקומו של הקהל במשפך. בן אדם שכבר מכיר את המותג שלכם לא אמור לראות מודעה המסבירה מי אתם, קחו את זה בחשבון.
לסיכום
אין שום סיבה שלא תפרסמו ברשתות החברתיות בכלל ובפייסבוק ובאינסטגרם בפרט ואם יש לכם תקציב גדול, נסו לפרסם בכמה שיותר מקומות כדי להבין מה עובד הכי טוב עבורכם ועבור הקהל שלכם.
הפרסום ברשתות החברתיות יכול לחשוף אתכם לאנשים חדשים, לאסוף מידע שרלוונטי מאוד להצלחה, לקבל פידבק ישירות מהקהל שלכם ולהציג את המוצרים או השירותים שלכם בצורה אופטימלית בעזרת מגוון המיקומים האפשריים למודעות.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: