7 חטאים שאתם צריכים לשים לב אליהם בשיווק דיגיטלי

החברה שלכם רוצה ליישם אסטרטגיית שיווק דיגיטלי (פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק וכדומה), ברכותיי, זה הדבר הנכון לעשות והגעתם למקום הנכון! יכול להיות שיש לכם כבר רעיון מגובש לגבי מה שאתם רוצים להשיג ואיך לעשות את זה, אבל ברגע שהתחלתם, קל מאוד ליפול בפח ולשאוף להשיג מטרות ותוצאות לא ריאליות.

לפני שזה קורה, כתבנו בשבילכם שבעה "חטאים" על מנת שתדעו למה לצפות, ממה להימנע ואיך להגיב במצבים שאתם עלולים לחוות בתחילת המסע שלכם בשיווק הדיגיטלי.

אסטרטגיות שיווק דיגיטליות מוצלחות לא יכללו:

תאוה ( שיווק לאנשים הלא נכונים במקומות הלא נכונים)

בטוח שיש לכם רצון עמוק למשוך לקוחות, אבל זה לא טוב אם תזרקו את זה על כל אחד בדרכים חסרות טעם. זה אומר שליחה מוגזמת של מיילים, העמסה על פידים של משתמשים ברשתות החברתיות וצירוף קישורים בפורומים שונים כדי להזרים תנועה לאתר וכדומה. פשוט להוציא את השם שלכם החוצה לכל אחד בתקווה שזה יעבוד.

במקום, תצטרכו תחילה להתמקד בלקוחות הנכונים והמתאימים ביותר. לא כל יצור נושם צריך את מה שאתם מציעים, לכן אתם צריכים להתמקד אך ורק באלה שכן. תדייקו כמה שיותר כשאתם מאפיינים את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, תבנו תוכן שהם באמת צריכים ותדאגו שהוא יופיע בדיוק איפה שהם צריכים אותו.

כנסו למאמר איך לשלוט במיקוד קהל בפרסום בפייסבוק על מנת ללמוד עוד על הנושא.

גרגרנות (התמקדות בכמות ולא באיכות)

אתם בודאות צריכים לשתף את התוכן שלכם, אבל אף פעם אתם לא צריכים לפרסם פוסט רק לשם פרסום פוסט. אף אחד לא רוצה לראות 8 עדכונים בפייסבוק מאותה החברה, ואם אתם מתחילים לשתף תוכן שהוא לא רלוונטי לעוקבים שלכם רק בשביל שתוכלו להישאר בפיד שלהם, אתם תראו המון עוקבים עוזבים.

הרגע הנכון ביותר הוא הרגע שבו מישהו צריך שיענו לו על שאלה או יפתרו לו בעיה. לעסקים הנותנים שירות לעסקים אחרים, מעל 70% מהחלטות הרכישה נעשות הרבה לפני שהם יוצרים קשר בכלל עם החברה. אז אין צורך לשתף כמויות תוכן ויש להתמקד באיכות התוכן. תחשבו מה הם הצרכים של הלקוחות שלכם, ספקו מידע שיעזור להם ואם התוכן שלכם מעולה, אותנטי, אינפורמטיבי ובעך ערך, סביר שתזכו לאמון ובסופו של דבר ללקוחות חדשים.

כנסו למאמר המדריך למתחילים לפרסום בפייסבוק – יצירת מודעות על מנת ללמוד עוד על הנושא.

חמדנות ( ציפייה לתוצאות מיידיות)

שימו לב שהלקוחות שלכם לא ירוצו אליכם ברגע שתעצבו מחדש את האתר שלכם (כנסו ל- "5 סיבות שהאתר שלכם לא עובד" על מנת לוודא שאתם בדרך הנכונה) או כשתתחילו לפרסם פוסטים באופן קבוע. ברור שהשקעתם המון זמן וכסף לעשות את כל השינויים הללו וכן ביישום האסטרטגייה השיווקית החדשה שלכם ושאתם רוצים לראות החזר על ההקשעה, אבל, כמו כל דבר, דברים טובים מגיעים לאלה שמחכים.

אם אתם חדשים בשיווק הדיגיטלי, הולכים לעבור כמה חודשים טובים עד שתראו תוצאות. לאחר שעשיתם אופטימיזציות למיניהן והפכתם את הקמפיין שלכם למושלם, או כמעט מושלם בפרסום בגוגל למשל, ויש לכם מאגר מידע משובח שלקוחות יכולים להשתמש בו, אתם תהפכו למעשה למומחים בתחום שלכם ככה שאנשים יוכלו למצוא אותכם, לסמוך עליכם ולבחור בכם על פני התחרות.

עצלות ( לתת ללקוחות שלכם לשכוח מי אתם)

זה פשוט לא מספיק להקים אתר ולתת לו "לשבת" בחוסר מעש, או ליצור פרופילים ברשתות החברתיות מבלי לפרסם בהם דבר. אם אנשים מחפשים תשובות או פתרונות ומוצאים את האתר או הפרופיל שלכם, הם יעברו לתחרות שלכם מאוד מהר אם אין שם מידע איכותי ובעל ערך שידריך אותם למצוא את הפתרון שהם מחפשים.

הפתרון לעצלות הזו היא לתכנן את התוכן שלכם שאתם הולכים לפרסם באופן קבוע ולשתף אותו על מנת שהעוקבים שלכם יחשפו אליו ויהנו ממנו. אתם צריכים להוסיף תוכן חדש לאתר שלכם באופן קבוע, זה אומר דפים חדשים או דפי נחיתה מיוחדים ולפרסם בבלוג שלכם לפחות פעם בחודש. כשזה מגיע לרשתות חברתיות, פרסום פוסט 3-4 פעמים בשבוע ישמור אותכם פעילים בקרב הפיד של העוקבים שלכם מבלי שזה יעצבן אותם.

זעם (התעלמות מהביטוי: "הלקוח תמיד צודק")

שמרו על אורח רוח אם מישהו נותן לכם ביקורת לא טובה בגוגל או בפייסבוק. אם מישהו לא מרוצה מהמוצר או מהשירות שהם קיבלו, "להיכנס בהם" לא הולך לגרום להם להרגיש טוב יותר או ישפיע עליהם לטובה בשום צורה. וכן, גם העסק שלכם יראה רע מאוד.

במקום לכעוס על הבן אדם שכתב את זה, נסו ליצור איתו קשר ובצורה רגועה לדבר איתם על הבעיה ואיך אפשר לפתור אותה. אם תצליחו לעשות את זה, ההשקפה שלהם לגבי העסק שלכם יכולה להשתנות בגלל שלא רק פתרתם להם את הבעיה, אלא גם הראתם להם שאכפת לכם וגרמתם להם להרגיש מיוחדים. זכרו, הרבה יותר קל ללקוח לשנות את הביקורת שהוא נתן מאשר לכם לבנות מחדש מוניטין אחרי ש"תקפתם" לקוח.

קנאה (לקנאות במתחרים במקום ללמוד מהם)

לפעמים המתחרים שלהם הולכים להיות יותר טובים מכם, יכול להיות שתראו אותם סוגרים יותר עסקאות, מקבלים יותר טלפונים ולכן הם מצליחים יותר מכם. אם אתם רוצים שזה קורה, אין שום טעם בקנאה ואתם צריכים פשוט לקבל את העובדה שהם טובים מכם.

אם אתם לא עומדים בתחרות, נצלו את ההזדמנות להעריך את העסק שלכם ואת אסטרטגיית השיווק שלכם ותראו איך אתם יכולים להשתפר. מה המתחרים שלכם עושים שמושך כל כך? האם התוכן שלהם יותר ממוקד? הפוסטים שלהם יותר מעניינים? יש להם רשימת לקוחות מרשימה יותר? אלו לא דברים שאתם יכולים רק להתבונן בהם אלא הזדמנויות מעולות לשיפור.

גאווה ( להגיד כמה אתם טובים מבלי שיש לכם איך לתמוך בטענה)

אתם יכולים להתרברב בכמה שאתם טובים כל היום, אבל למה שאנשים יאמינו לכם? כל חברה אומרת שהיא הטובה ביותר, אבל מי בכלל מקשיב לאנשים שאומרים את זה? סגנון הדיבור הזה הוא כל כך נפוץ שאנשים כבר לא שמים לב אליו, או גרוע מכך, סימן שהחברה היא ממש לא הטובה ביותר.

אתם צריכים להראות את היכולות שלכם ולא רק לדבר עליהן. במקום לצעוק בקול ולזרוק מילים ומשפטים לאוויר כמו "מספר 1" ו-"הכי טובים", תוכיחו את הטענות הללו בצורה ברורה בעזרת תוכן מעולה, תיק עבודות מרשים, מחקר מקרה מעניין, ביקורות טובות מלקוחות וכדומה.

אין צורך להגיד שאתם הכי טובים, אם אתם מתמקדים בשיפור כל הזמן.

 

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

Call Now Button