לפני שמתחילים, בואו נדבר רגע על מטרתו של דף נחיתה.
במשפט אחד, המטרה של דף נחיתה היא לגרום לגולש לבצע את הפעולה שאני רוצה – זה יכול להיות השארת פרטים בטופס או רכישה מקוונת של מוצר או שירות.
כאן עולה שאלות שונות כמו: למה לא לבנות כבר אתר? או אם יש לי אתר למה להשקיע על דף נחיתה?
ובכן יש הבדל מהותי בין אתר לדף נחיתה, אתר הוא אמנם מרכז הנוכחות של העסק באינטרנט אך הוא מכיל המון מידע, תמונות, סרטונים ואת כלל המוצרים והשירותים.
ואילו דף נחיתה הוא יותר כמו שלוחה של האתר עם מטרה ממוקדת, ברורה ומוגדרת.
תפקידו העיקרי של דף הנחיתה שלכם הוא לעודד המרה מסוימת (רכישה, הרשמה וכדומה) וכמובן שהוא מכיל את כל מילות החיפוש הרלוונטיות למוצר או לשירות שאנחנו מנסים לקדם ככה שלגולש המגיע לדף יהיה מאוד ברור למה הוא הגיע לדף הזה ומה הפתרון המדהים שעונה על הצורך שלו אנחנו יכולים להציע.
נשמע פשוט לא? אז זהו שלא.
צריך להיות מקצוען אמיתי כדי לבנות דף נחיתה שבאמת גורם לגולש להבין מה אנחנו מציעים ואיך זה עונה לו על הצורך או נקודת הכאב שאנחנו פותרים לו ולמה ממש (אבל ממש) כדאי לו להשאיר פרטים או לבצע כל פעולה אחרת שאנחנו רוצים.
אבל לא לדאוג צוות המקצוענים של Pr-Digital גיבשו למענכם 7 חוקי ברזל שאם תלכו לפיהם דף הנחיתה שלכם ישתפר פלאים ובאופן מיידי.
חשוב לציין! גם אחרי שבונים דף נחיתה, לא נגמרת העבודה. על מנת למקסם את התוצאות יש מספר פעולות שצריך לעשות, מה שנקרא בשפה המקצועית אופטימיזציה, יש כמה שאלות שאנחנו ממליצים לענות עליהם לפני שמתחילים לעשות אופטימיזציה לדף:
- מה המטרה של דף נחיתה?
- האם דף הנחיתה שלך מעודד המרות או מבריח לקוחות?
- האם דף הנחיתה מעוצב בצורה שמביאה המרות?
- האם התוכן בדף נחיתה מעודד המרות ונותן לגולש את כל המידע שהוא צריך?
- האם הקריאה לפעולה בדף מגיעה בזמן? האם היא מעודדת את הגולש לבצע את מה שאנחנו רוצים שיעשה?
לאחר שענינו על השאלות האילו כבר נקבל תמונה יותר כוללת על דף הנחיתה ונוכל להתחיל לעשות לו אופטימיזציה.
במאמר הבא תקבלו 7 טיפים שיהפכו את כל תהליך אופטימיזציה לדף הנחיתה להרבה יותר פשוט.
אז קבלו את 7 חוקי הברזל שישפרו את דפי הנחיתה שלכם
1.מטרה אחת
– אל תבלבלו את המבקר בדף שלכם. ההצעה שלכם והפעולה שאתם רוצים שהגולש יעשה צריכות להיות מאוד מאוד ברורות. אז תוציאו כל מה שלא תומך ישירות במסר ובמטרה של הדף. לרבות תמונות, סרטונים תוכן וגרפיקה. כמו שאומרים פחות זה יותר.
2.טופס לידים איכותי
– מבקרים שונאים למלא טפסים. כמה שהטופס יותר ארוך ומסורבל ככה יעלו הסיכויים שהמבקר יעזוב מהר. מצד שני, שהמבקר עונה על יותר שאלות הוא מראה יותר עניין בשירות שלכם. אז כלל האצבע כאן הוא איזון, תקפידו לשאול את כל השאלות שאתם באמת חייבים, תשקיעו זמן בלנסח את השאלות בצורה מובנת וברורה.
#טיפ 1: אנחנו ממליצים לשאול כמה אנשים אם הם מבינים את הכוונה שלכם בשאלות לפני שאתם מפרסמים את הטופס.
#טיפ 2: קראו את המאמרים שלנו:
“7 טיפים לשדרוג טפסי הלידים שלכם“
3.רלוונטיות התוכן ומילות מפתח
– מילות מפתח מבהירות לגולש לאן הוא הגיע ומה אנחנו מציעים ובכך אנחנו משפרים את חווית הדף, איכותו וכמות ההמרות.אז בין אם אתם מפרסמים את הדף בגוגל ששם מילות המפתח זה שם המשחק או שאתם מפרסמים ברשתות החברתיות, בדקו מהן מילות המפתח שחשוב שיהיו בדף שלכם לפי המוצר או השירות שאתם רוצים לקדם בו וכמובן לפי ההצעה שלכם.
וודאו שהתוכן בדף הנחיתה שלכם מכיל את אותם מילות מפתח ושהן משולבות בו בצורה טבעית וזורמת ולא כאילו סתם זרקתם אותם שם.
4.כותרת
– הכותרת של עמוד הנחיתה שלכם צריכה להתאים ולהיות דומה ללינק או למסר במודעה שהמבקרים הקליקו עליה.ההיגיון מאחורי זה אומר שפרסמנו מודעה עם מסר מסוים שרלוונטי לגולש. אם אחרי שהוא מגיע לדף עצמו הכותרת שלו שונה ולא עקבית רמת האמון של הגולש בדף יורדת וכנראה שנראה אחוז נטישה גדול.
אבל אם הכותרת מתאימה למסר במודעה זה יחזק את אמון הגולש בדף וכנראה שהוא יגלה עניין בדף שלנו.
5.קריאה לפעולה
– המטרה של הקריאה לפעולה היא לגרום לגולש לבצע את מה שאנחנו רוצים, למשל להשאיר פרטים. תוודאו שהקריאה לפעולה שלכם בולטת, פשוטה ומובנת. תשמשו בסממנים כדי להדגיש את המיקום של הקריאה לפעולה שלכם. אתם יכולים גם לפזר קריאות לפעולה בעמוד כדי שלמשתמש יהיה נוח להקליק על אחת ברגע שהוא מוכן. (קראו את המאמר שלנו – “מה לעשות כשהקריאות לפעולה שלכם לא עובדות?“).
6.תעצבו עבור המשתמש
– תחשבו כמו משתמש באתר שלכם. אנחנו ממליצים שתשאלו את עצמכם מספר שאלות שאם תענו עליהן באובייקטיביות, תבינו כבר לבד אם הדף משיג את המטרה שלו מבחינה עיצובית.
האם העמוד נעים לעין?
האם העיצוב מתאים למיתוג שלכם?
האם המסר אחיד בכל העמוד?
האם השפה פונה לקהל היעד?
האם קל להתמצאות בעמוד או שהוא מסורבל?
7.שקיפות
– מבקרים תמיד חוששים לשתף את המידע שלהם. תצהירו בצורה ברורה מה אתם הולכים לעשות עם המידע שאתם אוספים ומה בדיוק הם הולכים לקבל מכם לאחר מכן. תרגיעו כל דאגות שעלולות להיות להם לגבי המידע שלהם ונפילה שלו לידיים הלא נכונות. תדגישו את פרטי ההתקשרות שלכם כמו מספר טלפון שעות פעילות וכתובת העסק. בנוסף, ספקו לינקים לדפים שלכם ברשתות החברתיות בתחתית.
זה יוצר לכם פנים ומגדיל את האמון של הגולש וגם יוצר לכם תנועה לשאר הנכסים הדיגיטליים שלכם.
עוד כלל אחד חשוב לסיום
– בדיקות, בדיקות ועוד קצת בדיקות. כמו שכבר אמרנו, יצירת עמוד נחיתה זה רק הצעד הראשון. תטמיעו תגים ומפת חום (כלי הבודק נטישות בדף) וכך תוכלו לעשות בדיקות לאורך כל הדרך כדי לדעת אילו אלמנטים עובדים עבורכם בדפי הנחיתה? מה צריך לשפר? איפה האחוז נטישה הכי משמעותי בדף? וככה תוכלו להשתפר כל הזמן.
סיכמנו כאן למענכם את 7 הכללים שחשוב לעבוד לפיהם כשעושים אופטימיזציה לדף נחיתה. אם תקפידו לעבוד על פיהם אנחנו בטוחים שתקבלו תוצאות מדהימות.
יש לכם תובנות משלכם או שאלות?
שאלות ותשובות
מה זה דף נחיתה?
דף נחיתה הוא המקום שהגולש מגיע אליו לאחר שהקליק על מודעת פרסום שראה, מטרת הדף היא לגרום לגולש לבצע פעולה כלשהי כמו השארת פרטים, רכישה מוצר או שירות.
מה המטרה של דף הנחיתה?
גולשים יגיעו לדף נחיתה כתוצאה מקמפיין ממומן בפייסבוק או בגוגל לכן הוא חייב להיות כמה שיותר מזמין ולהניע את הלקוח לפעולה, המטרה העיקרית שלו היא לגרום ללקוח להשאיר פרטים, ללחוץ על כפתור הרכישה או להתקשר למקום או המוצר אותו אנחנו מפרסמים.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: