אם אתם ממוקמים באירופה או שאתם מפרסמים ללקוחות אירופאים, סיכוי רב שאתם מכירים את GDPR (רגולציית ההגנה על הפרטיות). היות ופייסבוק היא אחת הפלטפורמות הפופולריות לפרסום, הם הרגישו צורך לפרסם הודעה המתייחסת לאיך מפרסמים יכולים להשתמש במידע שלהם בהמשך, חשוב מכך, איך ההגנות החדשות ישפיעו על הדרך שבה אנחנו משתמשים בפייסבוק כדי ליצור קהל, לאחסן מידע ולטרגט אנשים.
היום, אנחנו הולכים לצלול לעדכונים האחרונים של פייסבוק בנוגע לרגולציות ומה זה אומר למעל 3 מיליון עסקים המפרסמים כיום בפייסבוק. קודם כל, קצת על GDPR.
מה זה GDPR?
על פי האתר של הרגולצייה, ה-GDPR הוא “השינוי החשוב ביותר בנושא רגולציית פרטיות המידע ב-20 שנה.”
למעשה, אם אתם ממוקמים באירופה או שאתם מציעים שירותים לתושבי אירופה או עוקבים אחרי התנהגות של תושבי אירופה.
ה- GDPR יכריח אותכם להיות יותר שקופים בנושאי המידע האישי שאתם אוספים ומה אתם עושים איתו. מעבר לכך, המשתמשים יצטרכו לתת הסכמה מפורשת על מנת שתוכלו לשמור ולהשתמש במידע. בלי משחקים ושטויות, שקיפות מלאה.
כמו שאתם יכולים לדמיין, זה נותן ללקוחות הרבה יותר כוח ביחס למידע האישי שלהם. זה גם מחזק את הזכויות שלהם לדעת לגבי פריצות, לראות בדיוק מה אתם יודעים עליהם על פי דרישה ולהישכח אם הם רוצים. אם הם לא רוצים שיהיה לכם את המידע שלהם, אתם חייבים לכבד את סמכותם. כישלון למלא אחר דרישות הלקוחות בנוגע למידע שלהם יגרור קנסות כבדים.
עסקים מרחבי העולם מנסים להפוך לכאלה העומדים בתקנות הרגולצייה לפני שהיא נכנסת לתוקף ב-25.5.18.
פייסבוק הוא אחד מהעסקים הללו.
מה פייסבוק אומרים בנושא?
אלא אם חייתם מתחת לסלע בחודש האחרון, אתם מודעים לבעיות שהיו לפייסבוק בנוגע לדרך שבה הם טיפלו במידע השייך ללקוחות. כאמור, הם עושים מאמצים אדירים כדי להיות כמה שיותר שקופים ופעילים בנוגע להגנות שמספקת הרגולצייה.
ההכנות של פייסבוק לקראת ה-GDPR מתמקדות בשלושה נושאים: שקיפות, שליטה ודין וחשבון.
בעוד זה נשמע מעורפל ולא ברור, במציאות זה די פשוט: פייסבוק הולכים לאפשר לאנשים בצורה פשוטה להגיע להבנה של מה פייסבוק יודעים עליהם, על סמך מידע שהם שיתפו בפייסבוק שלהם, והם הולכים לעשות מאמץ שיעמיד גם את המפרסמים במקום בנוגע לטיפול במידע של לקוחות.
להלן כמה מהדברים המרכזיים שפייסבוק עושים כתגובה ל-GDPR ולכן הרגולצייה תשפיע עליכם כמפרסמים.
אחריותו של כל מפרסם היא לעשות בדיוק מה שפייסבוק עושים!
תצטרכו להודיע למשתמשים על סוג המידע שאתם אוספים, מה אתם עושים איתו ומי עוד רואה אותו. עכשיו, אם אתם משתמשים באפשרויות הטרגוט בפייסבוק, אתם לא צריכים לדאוג. הדברים שונים קצת אם אתם משתמשים בקהלים מותאמים או בפיקסל של פייסבוק (עוד על כך בהמשך).
אתם צריכים להבטיח “בסיס משפטי רלוונטי (לדוגמה, הסכמה חוזית או אינטרסים לגיטימיים)” לשימוש במידע של לקוחות.
במקרה שאתם לא מתאימים את עצמכם לרגולצייה עד התאריך שבו היא נכנסת לתוקף (25.5.18), פייסבוק אמרו: ” כל חברה אחראית על עצמה והיא צריכה לעמוד בתקנות הרגולצייה, בדיוק כמו שהחברות אחראיות על עצמן כיום בחוקים הקיימים.”
האם הפיקסל של פייסבוק יושפע?
כל מי שמשתמש בפיקסל של פייסבוק (כנסו לקרוא על הפיקסל) יהיה מחוייב תחת ה-GDPR. ב”מדריך להסכמת הלקוח” שלהם, פייסבוק מונה רשימה של דוגמאות למקרים שבהם תצטרכו לקבל אישור מלא ממשתמשים:
- חנויות אינטרנטיות האוספות מידע לגבי מוצרים שאנשים רואים למטרות טרגוט.
- בלוגים המשתמשים בעוגיות כדי להשוות מידע דמוגרפי על הקוראים.
- מפרסמים בפייסבוק המשתמשים בפיקסל על מנת למדוד המרות ולצרכי ריטרגטינג.
קבלת הסכמה הינה תהליך פשוט. אתם צריכים להגיד לאנשים באתר שלכם איזה מידע אתם לוקחים, איך אתם לוקחים אותו ולמה, והם צריכים להסכים לכך. זה יכול לקרות על ידי שימוש בהודעה המודיעה על שימוש בעוגיות או דרך הרשמה ואישור התנאים.
מודעות לידים הן מעט טריקיות
מודעות לידים (קראו עוד על לידים ) בפייסבוק הן כלי מעולה לעסקים, במקרים מסוימים, הן הנשק החזק ביותר בארסנל הפרסום שיש לעסק.
על פי פייסבוק, “במקרה של מודעות לידים, גם בפייסבוק וגם העסק הם השולטים במידע, לכן, שני הגורמים אחראיים לקבלת אישור שימוש במידע”.
לסיכום
כל עסק המנסה להגיע לאנשים באירופה, עליו להבטיח שהוא עומד בדרישות ה-GDPR וכל מה שזה אומר. למרות שלא נדרש מעסקים ליישם את הדרישות האלה במקומות מחוץ לאירופה, עדיף לעשות כן, אחרת אתם עלולים לאבד לקוחות פוטנציאליים המודאגים מהנושא.