המדריך המלא לפרסום בגוגל – מה זה PPC

זמן קריאה: 6 דקות

בין אם שמעתם קצת על PPC ואתם סקרנים לדעת עוד או שאתם יודעים שאתם רוצים להשתמש ב- PPC  על מנת לקדם את העסק שלכם אבל לא בטוחים איך מתחילים, הגעתם למקום הנכון.

זה המאמר הראשון מתוך סדרה של מאמרים שיעזרו לכם לדעת כל מה שאתם צריכים על PPC ואיך לגרום לזה לעבוד בשבילכם.

קודם נצטרך להגדיר מה הוא PPC ולהבין איך המודל עובד.

מה זה PPC?

(PPC (pay-per-click או תשלום עבור לחיצה בעברית הינו מודל לשיווק אינטרנטי שבו המפרסמים משלמים סכום כל פעם שמשתמש לוחץ על אחת המודעות שלהם. למעשה, זו דרך לקנות תנועה לאתר שלכם, במקום לנסות להרוויח את התנועה הזאת בצורה אורגנית.

פרסום במנועי חיפוש הוא אחד השימושים הפופולריים ביותר בשיטת התשלום PPC. פרסום במנועי חיפוש מאפשר למפרסמים לתת הצעת מחיר למיקום של המודעה שלהם במנוע חיפוש כשמישהו מחפש מילות מפתח מסוימות הקשורות למה שהעסק מציע.

לדוגמא: אם נקליד “אוכל לכלבים” בגוגל, נראה שרשום מודעה לצד ארבעת התוצאות הראשונות, זו תוצאה של שטח פרסום קנוי במנועי חיפוש.

כל פעם שמשתמש לוחץ על אחת המודעות, הוא יגיע לאתר המפרסם, ואחרון ישלם לגוגל סכום קטן. כשעובדים בצורה נכונה עם PPC, התשלום הוא טריויאלי, מכיוון שכל ביקור באתר שווה הרבה יותר ממה שהמפרסם משלם לגוגל על המודעה. במילים אחרות, אם אנחנו משלמים 10 ש”ח על לחיצה וסוגרים מכירה של 200 ש”ח אז הרווח מדבר בשם עצמו.

(לקריאה על יתרונות פרסום בגוגל לחצו כאן)

הרבה מחשבה והשקעה נדרשים כדי לבנות קמפיין מוצלח בגוגל: החל ממחקר ובחירת מילות המפתח המתאימות ועד ארגון המילים לקבוצות וקמפיינים מתאימים, בנוסף, נדרשים גם דפי נחיתה מתאימים להמרות.

מנועי חיפוש אוהבים מאוד מפרסמים שיכולים ליצור קמפיינים טובים ויעילים.

אם המודעות ועמודי הנחיתה שלכם יעילים והלקוחות מרוצים מהם, ציון האיכות של המודעה עולה, מה שאומר שגוגל לוקחים ממכם פחות כסף על כל לחיצה, מה שמוביל לרווחים גדולים יותר לעסק שלכם. אז אם אתם רוצים להתחיל קמפיין בגוגל, חשוב שתדעו איך לעשות את זה נכון.

מה זה Google AdWords?

Google AdWords הינה מערכת ה- PPC  הכי פופולרית בעולם. הפלטפורמה למעשה מאפשרת לעסקים ליצור מודעות שיופיעו במנוע החיפוש של גוגל כשמחפשים ביטוי מסויים ובשותפי חיפוש (אתר שמשתמשים בתוך האתר שלהם במנוע חיפוש של גוגל) וברשת המדיה (שטחי פרסום שאתרים שונים מקצים לגוגל לפרסם בהם Adsense).

(דוגמא למודעה ברשת המדיה)

 

AdWords  פועלת בעיקר על מודל תשלום עבור לחיצה, שבו מפרסמים מציעים כמה הם מוכנים לשלם על מילות מפתח מסוימות ומשלמים עבור כל לחיצה על המודעות שלהם. כל פעם שקורה חיפוש, גוגל בודק את מאגר המפרסמים שיש לו ב- AdWords ובוחר מי מהם יופיע במקום הכל כך נחשק בדף החיפוש.  “המנצחים” נבחרים לפי קומבינציה של כמה פקטורים, כולל האיכות והרלוונטיות של מילות המפתח ושל המודעות עצמן, כולל גם הסכום שנתנו בהצעת המחיר.

ליתר דיוק, גוגל קובע מי זוכה להופיע על פי הדירוג שלו, מדד הנקבע על פי שני גורמים – האחד הוא הצעת המחיר ( המחיר הגבוה ביותר שאותו מוכן לשלם המפרסם) והשני הוא ניקוד איכות המודעות ( CTR – כמה לחיצות היו, רלוונטיות ואיכות דף הנחיתה). המערכת מאפשרת למפרסמים עם תוצאות גבוהות להגיע ללקוחות פוטנציאליים במחיר המתאים לתקציב שלהם. זה למעשה כמו מכירה פומבית.

AdWords שייך לגוגל כאמור וזה נותן למפרסמים בו יתרון משמעותי, בתור מנוע החיפוש הפופולרי ביותר, גוגל מקבלים המון תנועה של משתמשים ולכן יכולים לחשוף את המודעות להמון אנשים ולקבל הרבה לחיצות על מודעות. התדירות שבה יופיעו המודעות בגוגל תלוי באיזה מילות מפתח בחרתם והתאמתם הנכונה. בעוד שהרבה דברים יכולים להשפיע על הצלחתו של קמפיין ה-PPC שלכם, אתם יכולים להשיג המון אם תתרכזו ב:

  • רלוונטיות של מילות החיפוש – יצירת רשימה של מילות חיפוש, חלוקה לקבוצות מודעות מתאימות והשמתן בצורה נכונה במודעות לחצו כאן לקריאה על מאמר בנושא בחירת מילות מפתח.
  • איכות דף הנחיתה – יצירת עמודי נחיתה משכנעים עם תוכן רלוונטי למילות מפתח וקריאה ברורה לפעולה. (קראו כאן עוד על עמודי נחיתה ממירים)
  • ציון האיכות – הדירוג של גוגל לגבי הרלוונטיות והאיכות של מילות החיפוש, דפי הנחיתה והקמפיין. מפרסמים עם ציון גבוה יותר מקבלים יותר לחיצות במחירים נמוכים.

מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח לקמפיין PPC יכול לקחת המון זמן, אבל הוא חשוב מאוד. כל קמפיין ה-PPC שלכם בנוי על מילות מפתח, והמפרסמים המצליחים ביותר ב- AdWords ממשיכים תמיד להגדיל ולשפר את מילות המפתח שלהם.

אם תעשו מחקר מילות מפתח רק פעם אחת, כשאתם יוצרים את הקמפיין הראשון, כנראה שתפספסו מאות מילות מפתחות רלוונטיות וזולות שיכולות ליצור תנועה מאוד משתלמת לאתר שלכם.

רשימה טובה של מילות מפתח ל-PPC חייבת להיות:

  • רלוונטית – אתם לא רוצים לשלם על תנועה לאתר שלכם כשאין קשר בין מילות המפתח לעסק. תרצו למצוא את מילות המפתח שיובילו לאחוז גבוה של לחיצות וייצרו עלויות נמוכות יותר וכך יגדילו רווחים. למעשה, מילות מפתח שאתם משלמים עליהם צריכות להיות קשורות למוצר או לשירות שאתם מציעים.
  • ממצה – מחקר מילות המפתח צריך לכלול לא רק את המילים הפופולריות ביותר בנישה שלכם אלא גם מילות מפתח יותר מדויקות וספציפיות ופחות נפוצות.
  • יעילות – יש תמיד לדאוג לשפר ולהרחיב את המקפיינים, וליצור מצב שבו רשימת מילות המפתח שלכם תמיד גדלה ומתאימה את עצמה לשוק.

 

ניהול קמפיין PPC

אחרי שיצרתם קמפיינים, תצטרכו לנהל אותם באופן קבוע על מנת לוודא שהם נשארים אפקטיביים. למעשה, פעילות קבועה היא אחד המדדים להצלחה. תצטרכו תמיד לנתח את התוצאות של המקפיין שלכם ולעשות את ההתאמות הנדרשות כדי לשמור אותו במצב האופטימלי, כמו למשל:

  • הוספת מילים – הרחיבו את הקמפיין שלכם על ידי הוספת מילות מפתח וככה תחשפו אותו ליותר אנשים.
  • פיצול – שפרו את התשלום עבור לחיצה על ידי חלוקה של קבוצות המודעות שלכם לקבוצות קטנות יותר ורלוונטיות יותר שיעזרו לכם לפנות בצורה טובה יותר למחפשים.
  • מילות מפתח יקרות – שימו לב אילו מילות מפתח יקרות מדי והוציאו אותן משימוש אצלכם.
  • דפי נחיתה – התאימו את דפי הנחיתה ואת הקריאה לפעולה בהם שיהיו בקו אחד עם התוצאות של החיפושים השונים כדי להגדיל את אחוזי ההמרה. אל תשלחו את כל התנועה לאותו העמוד.

תוכלו ללמוד עוד על ניהול קמפיין PPC במאמרים הבאים..

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

איפה הלקוחות שלכם נמצאים?

ענו על השאלות וגלו איך לגייס לקוחות חדשים לעסק

תוכן עניינים

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

פרסום בגוגל

מה זה Google Ads ולמה זה חשוב לעסק שלך?

זמן קריאה: 5 דקות אם יש לכם היכרות בסיסית עם עולם השיווק הדיגיטלי, אתם ודאי מכירים את Google Ads (מודעות גוגל), או שמעתם את המושג ממשרד הפרסום שלכם. גם

פרסום בגוגל

אופטימיזציה למנועי חיפוש – למה אתם חייבים להוסיף את המיקום של העסק שלכם

זמן קריאה: 4 דקות ככל שהטכנולוגיה הולכת ומתפתחת, ככה ציבור הגולשים באינטרנט מצליח להתמצא בצורה יעילה יותר. במקום שבו בעבר היינו מחפשים מידע גלובלי באינטרנט, עכשיו אנחנו מעדיפים לקבל

פרסום בגוגל

המדריך המלא לפרסום בגוגל – לוח זמנים

זמן קריאה: 4 דקות שמעתם פעם על הביטוי “ידע הוא כוח”? אם כן, איך זה שאין לכם מושג באילו ימים ובאילו שעות המודעות שלכן עובדות הכי טוב מבחינת חשיפות,

פרסום בגוגל

המדריך המלא לפרסום בגוגל – לידים

זמן קריאה: 6 דקות כל בעל עסק שתשאלו אותו מה הוא צריך, יענה לכם שהוא צריך עוד לקוחות. עסקים לא יכולים להסתמך רק על לקוחות קיימים כדי לצמוח, אז

גלו את הפתרונות שלנו לשיווק עסקים בדיגיטל

פרסום בפייסבוק

גלו איך מקצועני פרסום עושים את זה נכון.

פרסום בפייסבוק

איך זה עובד?

פרסום בגוגל

אלפי אנשים מחפשים שירותים שונים בגוגל מדי יום, הגיע הזמן להופיע שם.

פרסום בגוגל

איך זה עובד?

לידים לעסקים

ניסיתם הכל? רוצים לדבר תכלס תוצאות? יש לנו שירות קמפיין לידים ממוקד.

לידים לעסקים

איך זה עובד?

בניית אתרים לעסקים

עצבו את חלון הראווה של העסק שלכם בדיגיטל בעזרת אתר מקצועי

בניית אתרים לעסקים

איך זה עובד?

בואו נכיר קצת

הגעתם עד הלום, הכירו את מי שעומד מאחורי הקלעים

רוצה להגדיל את פעילות הלידים בעסק שלך?

קבלו הצעה מיוחדת

לחבילת לידים לנדל"ן