בניית אתר וורדפרס לעסק – המדריך המלא לבניית אתר WordPress

זמן קריאה: 22 דקות

עסקים ומיזמים רבים, בשלב כזה או אחר, מגיעים למסקנה שהם זקוקים לאתר אינטרנט. לעתים מדובר בבלוג שנועד לקדם את העסק או המיזם, ולעתים מדובר באתר תדמית או בחנות דיגיטלית. לבניית אתר יש סיבות רבות והשוק רווי באנשי מקצוע שישמחו לעשות את העבודה עבורכם. אך אם אין ברשותכם התקציב המתאים עבור איש מקצוע לבניית האתר, והחלטתם לבנות בעצמכם, המדריך הבא יעזור לכם להקים אתר משלכם בעלות מינימלית.

אם הגעתם למדריך כי חיפשתם שירות בניית אתר לעסק שלכם, תוכלו לפנות אלינו ונשמח לסייע לכם. אם הגעתם לכאן כי אתם רוצים ללמוד כיצד לבנות אתר מקצועי בעצמכם, המשיכו במדריך זה.

בניית אתר וורדפרס – למה דווקא שם?

מבין הפלטפורמות הרבות בחרנו לכתוב מדריך לבניית אתר בפלטפורמת וורדפרס (WordPress).

וורדפרס היא הפלטפורמה הנפוצה ביותר בעולם לבניית אתרים. נכון לשנת 2021, יש כ-455 מיליון אתרים הבנויים על פלטפורמת וורדפרס.

יתרונות השימוש בוורדפרס:

  • פלטפורמה נפוצה: נניח שהחלטתם לבנות אתר בעצמכם ובתוך שנה, העסק שלכם יצמח ותרצו לגייס איש מקצוע על מנת לערוך את האתר ולתחזק אותו. כיוון שישנם אנשי מקצוע רבים שיודעים לעבוד עם וורדפרס, תתאפשר לכם גמישות רבה בבחירת איש מקצוע.
  • השימוש קל ולגמרי בחינם: וורדפרס לא גובה כסף על הפלטפורמה, כך שכל אחד יכול להתקין את האתר על השרת שלו לגמרי בחינם וכמעט כל שרתי האחסון מאפשרים התקנת אתר וורדפרס בקליק אחד.
  • קוד פתוח: וורדפרס, בניגוד לפלטפורמות רבות אחרות, מאפשרת לקהילה גדולה של מפתחים לפתח עבורם תוספים. לכן, אם יש לכם מעט ידע בקוד, תוכלו לפתח עבור עצמכם כל תוסף שתרצו. גם אם אין לכם ידע בפיתוח, תוכלו למצוא תוספים רבים שמפתחים אחרים פיתחו ולהשתמש בהם. חלקם בחינם וחלקם גובים תשלום על שימוש בתוסף.
  • גוגל אוהב אתרי וורדפרס: אם אתם רוצים רוצים לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל, כדאי לדעת שהאתרים של וורדפרס מתקדמים בקלות ויש גם לא מעט תוספים חינמים שיסייעו לכם לקדם את האתר.

אגב, גם האתר שלנו בנוי על וורדפרס, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שאנחנו מאמינים שזאת הבחירה הטובה ביותר, בלב שלם.

מה תצטרכו על מנת לבנות אתר וורדפרס?

כל מה שתצטרכו כדי שיהיה לכם אתר, היא כתובת שאנשים יוכלו להזין בשורת החיפוש של הדפדפן, כמו לדוגמה הכתובת שלנו https://pr-digital.co.il. ברגע שתקליקו עליה, תגיעו לאתר שלנו. הכתובת הזאת נקראת בעברית “שם מתחם” אך נהוג לקרוא לה בשם הלועזי – דומיין (Domain). תוכלו לרכוש כתובת כזאת בקלות או לחילופין להשתמש בכתובת חינמית שתקבלו מחברת האחסון אותה תבחרו. 

למקרה שבחרתם לקנות לעצמכם דומיין, כתבנו עבורכם מדריך לקניית דומיין. לידעתכם, דומיין לא יעלה לכם יותר מ-60₪ (בתוספת מע״מ) לשנה. 

בנוסף לדומיין, כל אתר זקוק לאחסון, כלומר מקום שבו קבצי האתר יישבו. ברגע שגולש מזין את כתובת הדומיין שלכם בדפדפן שלו, הקבצים הנמצאים באחסון נטענים ומוצגים בפניו. עלות האחסון משתנה בהתאם לחבילה ועולה לרוב כמה עשרות שקלים בחודש. 

כתבנו עבורכם מדריך כיצד לבחור חבילת אחסון לאתרי וורדפרס.

אם בחרתם לפעול לפי המדריך, בסיומו יהיה לכם אתר וורדפרס מותקן ואפשר יהיה להתחיל לבנות את האתר. החלטתם ללכת על חבילת אחסון משלכם? כמעט כל חבילות האחסון מאפשרות התקנת וורדפרס בקליק אחד. אם בכל זאת נתקלתם בחבילת אחסון שלא מאפשרת לכם להתקין וורדפרס בקליק, ואתם צריכים להוריד קבצי וורדפרס ולעלות אותם ידנית, תוכלו להוריד את הקבצים כאן, לגמרי בחינם.

*אנחנו ממליצים בחום להשתמש רק בחבילות אחסון שמאפשרות לכם להתקין אתר בקליק. אין שום הצדקה להוריד קבצים ולהתקין ידנית, בעיקר לא כשאתם בתחילת דרככם.

תכנון מקדים לפני בניית אתר וורדפרס

על מנת שתהליך בניית האתר יעבור בקלות, חשבו קודם כל מה אתם רוצים לבנות. האם מדובר באתר תדמית לבית עסק? חנות אינטרנטית? פורום או רק דף נחיתה? התכנון המקדים יקל עליכם בתהליך הבנייה. 

אז איך מתכננים? פתחו וורד או גוגל דוקס ותתחילו לכתוב:

  • שם האתר
  • עמוד הבית: מה יהיה בו? 
  • עמודים פנימיים: מהם ומה יהיה בהם? עמודים פנימיים לדוגמה: אודות, צור קשר, שירותים שאתם מציעים או קטגוריות של מוצרים. חשבו גם האם אתם רוצים שיהיה בלוג באתר.
  • תכננו מה יהיה בתפריט העליון באתר, ומה יהיה בתחתית האתר.

כל המאפיינים האלה כמובן מופיעים באתרים שונים ברשת, כך שתוכלו להיכנס לגוגל, לחפש אתר בתחומכם ולקבל השראה.

*שימו לב: אין להעתיק מאתרים אחרים! העתקה חושפת אתכם לתביע משפטית וקל מאוד להוכיח שהעתקתם. בנוסף לכך, גוגל גם לא אוהבים תוכן משוכפל ולא תוכלו לקדם אתר עם תוכן מועתק.

לאחר שסיימתם עם התכנון וההתקנה של האתר, נצלול למדריך על פאנל הניהול של וורדפרס.

אם עדיין לא התקנתם, עברו למדריך על חבילות האחסון לוורדפרס, שם יש הוראות התקנה עם תמונות.

אם פעלתם על פי הוראות התקנה במדריך, יש לכם כבר שם משתמש וסיסמה על מנת להתחבר לאתר הוורדפרס שלכם. אם תרצו ליצור עוד משתמש, לערוך את המשתמש הקיים או לשנות לו את הסיסמה כי אתם לא זוכרים מהי, היכנסו ללשונית WordPress, בחרו ״ניהול משתמשי WordPress״ כמו בתמונה הבאה:

ניהול משתמשי וורדפרס ביופרס

לאחר הלחיצה, יפתח חלון בו תוכלו לערוך את פרטי המשתמש שלכם, ליצור סיסמה חדשה או ליצור משתמש נוסף.

לאחר שסיימתם לייצר משתמשים לאתר שלכם, תוכלו להתחבר אליו. אם עדיין מופיעה הודעה בצהוב שלפיה הדומיין ממתין לחיבור, או אם אין לכם דומיין ואתם לא רוצים לרכוש כרגע, תוכלו לייצר דומיין זמני על ידי  לחיצה על ״פעולות אתר״ ולאחר מכן על ״יצירת דומיין זמני״:

יצירת דומיין זמני לבניית אתר

אחרי שבחרתם דומיין או קיבלתם דומיין זמני, תוכלו להתחבר לאתר.

בניית האתר והיכרות ראשונה עם פאנל הניהול של וורדפרס

על מנת להתחבר לאתר הוורדפרס שלכם, לאחר שיצרתם משתמש, רשמו את כתובת הדומיין שקניתם (או קיבלתם מחבילת האחסון) ובסיומה הוסיפו /wp-admin לדוגמה:

https://pr-digital.co.il/wp-admin

תגיעו לעמוד שנראה כך:

התחברות לאתר וורדפרס

הזינו את שם המשתמש והסיסמה שלכם והתחברו לאתר. לאחר ההתחברות תגיעו לפאנל הניהול:

פאנל ניהול באתר וורדפרס

סרגל צד של אתר וורדפרס חדש

נתמקד כעת בלוח הבקרה ונבין מהן האפשרויות העומדות בפנינו על מנת לבנות אתר וורדפרס מקצועי.

סרגל הצד מופיע בצידו הימני של החלון אם הוורדפרס בעברית. אם מדובר בגרסה באנגלית, הסרגל יופיע מצידו השמאלי. ניתן להחליף את השפה בהגדרות המשתמש שלכם (הסבר בהמשך).

לוח בקרה מתוך המדריך לבניית אתר וורדפרס

לוח בקרה

החלון הראשי שתגיעו אליו ברגע שתתחברו למערכת, יהיה תחת לוח בקרה. בחלון הראשי תוכלו לצפות בעדכונים שונים, פעילויות שונות באתר כמו תגובות של אורחים ועדכונים של תוספים שונים שאתם משתמשים בהם. החלון הזה בעצם הוא מבט כללי על האתר שלכם.

כשאתם נמצאים בלוח הבקרה, תוכלו לראות גם את תת הקטגוריה ״שדרוגים״, שם תראו את התוספים שהתקנתם באתר, שקיימת עבורם גרסה חדשה. 

שדרוגים תחת לוח בקרה

פוסטים

הקטגורייה הבאה בסרגל היא פוסטים. בקטגורייה זו, תוכלו לראות את הפוסטים הקיימים שלכם, לייצר פוסטים חדשים, לערוך פוסטים קיימים או למחוק פוסט. 

טיפ: כשתכנסו לפוסטים שלכם, תראו פוסט ברירת מחדל של וורדפרס ״hello world Welcome to WordPress״

אם נחפש את תוכן הפוסט בגוגל נגלה שיש 9,200,000 תוצאות של הפוסט הזה.

תוכן משוכפל של Hello World

כל אתר וורדפרס חדש נפתח עם הפוסט הזה, מה שגורם לגוגל לזהות אותו כתוכן משוכפל. כפי שציינו, תוכן משוכפל עלול לפגוע בתוצאות שלכם בקידום האתר בגוגל. לכן, ברגע שיצרתם אתר חדש, כנסו לפוסטים ופשוט מחקו את הפוסט הזה, אין בו צורך. נכון לכתיבת המדריך, יש 9 מיליון אתרים בעולם שלא השתמשו בטיפ…

על מנת למחוק את הפוסט, רחפו עם העכבר מעליו ויופיע סרגל קטן מתחת לפוסט. לחצו על ״מחיקה״, כמו בתמונה:

מחיקה של פוסט באתר וורדפרס

עמודים

בדיוק כמו בפוסטים, תחת ״עמודים״ תוכלו לראות עמודים קיימים, לייצר עמוד חדש, לערוך עמוד קיים ולמחוק עמוד.

מה ההבדל בין פוסט לבין עמוד?

פוסטים: נועדו בעיקר עבור בלוג. כל פוסט שייך לקטגוריה מסויימת והפוסט יכנס אוטומטית לבלוג שלכם. הסדר של הפוסטים משתנה כך שהחדש ביותר יהיה הפוסט הראשון שהגולשים יראו, והישן ביותר יכנס לתחתית העמוד, ממש כמו פוסט בפייסבוק. המדריך שאתם קוראים כעת, נחשב פוסט. אם תכנסו לבלוג שלנו  תמצאו מדריכים שונים לשיווק באינטרנט, כולם פוסטים.

עמודים: עמודים, לעומת הפוסטים, הם סטטיים. לאחר שהעמוד נוצר, תצטרכו להחליט איפה הוא יופיע וכיצד יגיעו אליו. לרוב, יוצרים עמודים כשרוצים שמשהו יהיה קובע ולא יזוז יותר מדי. לדוגמה, באתר שלנו תוכלו למצוא בתפריט תחת “השירותים שלנו”: פרסום בפייסבוק, לידים לעסקים, פרסום בגוגל, בניית אתרים לעסקים ואפילו דף הבית. כל אלה הם עמודים סטטים שישארו שם כל עוד לא נחליט להזיז אותם.

מדיה:

במדיה תוכלו לראות את כל הקבצים שהעלתם לאתר. כמובן, באתר חדש תגיעו לדף ריק. קבצים לרוב יהיו תמונות או סרטונים שהועלו לאתר. את הקבצים תוכלו להעלות ישירות כשאתם עורכים פוסט או עמוד. כל הקבצים יהיו שמורים במרוכז כאן, תחת המדיה.

תגובות

בכל פוסט שתעלו, ברירת המחדל היא לאפשר לאנשים להגיב עליו. בהמשך המאמר נציג כיצד משנים את ברירת המחדל. אם החלטתם להשאיר אותה, תוכלו לראות כאן את כל התגובות על הפוסטים שלכם. בכל אופן, אם החלטתם להשאיר את התגובות מומלץ בחום להגדיר שכל תגובה זקוקה לאישור כדי להתפרסם. כך, כל תגובה תמתין לכם ותתפרסם רק אחרי שתאשרו אותה. הסיבה העיקרית שלא לאפשר תגובות אוטומטיות, היא למנוע ספאם. מתחרים שלכם עלולים לנצל את האתר שלכם על מנת לפרסם את עצמם.

עיצוב

לאחר שתלחצו על עיצוב, תגיעו לתבניות. בתבניות תוכלו להוריד תבנית של אתר מוכנה מראש ולהתחיל לעבוד עליה. יש עיצובים בחינם ויש עיצובים בתשלום. טיפ: לאחר שהתקנתם תבנית, מומלץ מאוד למחוק את התבניות הלא פעילות. 

אם החלטתם לבנות אתר בעברית, חשוב לוודא שהתבנית שאתם עובדים איתה תומכת בכתיבה מימין לשמאל.

תוספים

היתרון המשמעותי של וורדפרס הוא האפשרויות האינסופיות ליצירת תוספים. כל מתכנת php יכול ליצור עבורכם תוסף. תוכלו גם להיכנס לתוספים, לבחור תוסף חדש, לחפש תוספים, להתקין ולמחוק. סביר להניח שכל תוסף שתרצו, כבר קיים במידה זו או אחרת, שכן קיימים מעל 55,000 תוספים שונים להורדה. חלק מהתוספים חינמיים, וחלקם מגיעים יחד עם חבילות פרימיום בתשלום. במידה ולא מצאתם תוסף שמתאים עבורכם, תמיד תוכלו למצוא מתכנת php שידע לפתח עבורכם פיצ׳ר מותאם אישית לפי הצרכים שלכם. עלות שעה של מתכנת נכון לכתיבת המדריך, נעה מ- 150₪ עד 300₪ לשעת עבודה. ככל הנראה, לא תצטרכו את זה בתחילת הדרך.

כל תוסף שתתקינו תוכלו להפעיל, להשהות, לעדכן או למחוק לצמיתות.

דוגמה טובה לתוסף שנפוץ מאוד להשתמש בו הוא אלמנטור. זהו למעשה תוסף שמאפשר לבנות דפים בצורת Drag&drop, בעזרתו תוכלו לעצב את האתר בקלות וביעילות. 

תוסף נוסף מומלץ לאתרי חנות הוא WooCommerce שמאפשר לכם בנייה קלה של חנות דיגיטלית עם חיבור לספק סליקה, דף מוצר מובנה, עגלת קניות וכו׳.

קיימים עשרות תוספים מומלצים וזהו כבר נושא בפני עצמו. מדריך על תוספים מומלצים נעדכן בהמשך.

משתמשים

לכל אתר יש משתמשים רשומים. בחלק הזה תוכלו לייצר משתמשים, מנהלים לאתר, מנהלים לחנות, לערוך ולאפס את הסיסמה שלכם. אם החלטתם לאפשר למשתמשים להירשם לאתר שלכם, תוכלו לראות כאן את כל המשתמשים הרשומים באתר. תוכלו גם לראות כמה פוסטים כל משתמש יצר ולהחליף את השפה שבה פאנל הניהול שלכם מוגדר, תחת הפרופיל האישי שלכם. כל משתמש יכול לראות את פאנל הניהול בשפה הנוחה עבורו.

כלים

אזור הכלים בוורדפרס קיים על מנת לייבא / לייצא קבצים (לדוגמה פוסטים מאתר אחר שהיה לכם). בנוסף תקבלו המלצות לשיפור בריאות האתר תחת תת-הקטגוריה ״בריאות אתר״. כמו כן ניתן לראות מידע אישי ולמחוק מידע, לערוך קבצי תבנית ולערוך תוספים. 

רוצים לערוך את הקוד של האתר? המפתח שלח לכם קטע קוד להטמיע באתר? כאן תוכלו לעשות את זה.

הגדרות

החלק האחרון בתפריט הניהול הוא החלק הראשון איתו תתחילו לערוך את האתר החדש שלכם, באזור ההגדרות. נתחיל מתת-הקטגוריה ״כללי״:

מדריך להגדרות באתר WordPress

כאן תגדירו את שם האתר, תספקו תיאור לאתר, תבחרו האם כל אחד יכול להירשם לאתר שלכם ומה תפקיד ברירת המחדל של משתמשים רשומים. פה גם תגדירו את שפת ברירת המחדל של המערכת למשתמשים חדשים (כל משתמש יוכל לערוך עבור עצמו את השפה, לזו המועדפת עליו) לפי איזה שעון האתר שלכם עובד (ישראל זה UTC+2), כיצד יוצגו התאריכים והשעות בפוסטים שלכם ומהו היום בתחילת השבוע (בישראל השבוע מתחיל ביום ראשון, במדינות אחרות השבוע מתחיל מיום שני).

כתיבה:

תת-הקטגוריה הבאה בהגדרות, היא כתיבה. החלק הזה מאפשר לכם להחליט מה הקטגוריה שאליה ישוייכו הפוסטים כברירת מחדל. אם יש לכם קטגוריות רבות לפוסטים, בכל פוסט תוכלו לבחור את הקטגוריה הרלוונטית עבורו, אך במידה ולא בחרתם, איפה תרצו שהפוסט ימוקם? 

יש גם אופציה של פרסום פוסטים דרך המייל שלכם, אך זהו שלב מתקדם יותר ולא נגע בו עכשיו.

קריאה:

כיצד האתר יקרא את הפוסטים שלכם? אם מדובר בבלוג בלבד, ברירת המחדל היא שבעמוד הבית, יוצג הפוסט האחרון שכתבתם. אם מדובר באתר תדמית, עדיף לשנות את ההגדרה ל-״סטטי״. 

לאחר שתשנו לסטטי, בחרו איזה עמוד יוצג בדף הבית שלכם, ואיזה עמוד ישמש כדי לראות את כל הפוסטים שאתם מפרסמים (בלוג).

לדוגמה, אצלנו תראו את כל הפוסטים תחת העמוד: “שיווק באינטרנט – ככה עושים את זה נכון״ ועמוד הבית שלנו סטטי ולא מתחלף, אלא אם אנחנו מעדכנים אותו.

כמובן, בתוך עמוד הבית הסטטי תוכלו להשאיר עמודה של ״פוסטים אחרונים״, נגע בזה בהמשך.

כמו כן, כאן גם תוכלו לבחור כמה פוסטים יוצגו בפיד ובעמודי הארכיון, והאם תרצו להציג תכנים מלאים או רק תקציר של כל פוסט. באתר שלנו, בחרנו ב-10 פוסטים ובתקציר. לכן, אם תיכנסו לבלוג שלנו, תראו תקציר של הפוסטים, וברגע שתלחצו על התקציר תגיעו לפוסט המלא.

אופציה נוספת היא לבקש שמנועי החיפוש לא יאנדקסו את האתר שלכם. אם לא תרצו להופיע בגוגל, סמנו את הריבוע הזה. 

מדריך להגדרות קריאה

דיון

בחלק הדיון תוכלו לבחור כיצד מגיבים לפוסטים שלכם. תוכלו לבחור אילו תגובות לא תרצו שיתפרסמו באתר ולסנן מילים מסוימות (לדוגמא שמות של מתחרים). כאן, גם תחליטו עד מתי יוכלו להגיב לפוסט שלכם, האם אפשר להגיב גם לפוסטים ישנים או לסגור אוטומטית את התגובות.

אין כאן המלצה כללית, כל אתר ומה שנכון עבורו. תמיד תוכלו לערוך בהתאם לצורך שלכם.

מדיה

כאן תוכלו לבחור את הגדרות החיתוך של התמונות שלכם. אם במקרה העלתם תמונה גדולה ותרצו לחתוך אותה על מנת שלא להכביד על טעינת העמוד, תוכלו לבחור כאן את הגדלים.

מבנה קישורים

חשוב לצורכי קידום אורגני: ברגע שיצרתם עמוד חדש, מה יהיה הקישור שלו? אנחנו ממליצים לבחור אחד מהשניים, או ״מזהה פוסט״, או ״מותאם אישית״ ושם לבחור בקטגוריה ולאחר מכן בפוסט. דוגמה:

אם כתבתם מאמר בקטגוריה של מאמרים על פייסבוק, הקישור שלכם יראה כך:

www.your-domain.co.il/facebook/your-post-name

מדריך להגדרות מבנה קישורים

מדריך בניית אתר וודרפרס – התקנת תוספים מומלצים לתחילת הדרך

לאחר שסיימנו לעבור על סרגל הצד, מגיע שלב בניית האתר. אולם, לפני שמתחילים לבנות את האתר, נעסוק  בהתקנת התוספים המומלצים, כדי שיהיה לכם נוח יותר לבנות את האתר הראשון שלכם. אתם לא חייבים להתקין את כל התוספים. אם התקנתם את וורדפרס דרך המדריך שלנו לבחירת חבילת אחסון, אז יש לכם את התוסף אלמנטור מותקן. אם אין לכם את התוסף אלמנטור מותקן, אנחנו ממליצים בחום להתקין את הגרסה החינמית שלו, על מנת להתחיל לעצב את האתר שלכם.

התוספים המומלצים לבניית אתר וורדפרס

אלו התוספים שאנחנו ממליצים עליהם:

  • אלמנטור (Elementor)

כמו שציינו לפני, זהו תוסף נחוץ לעריכה נוחה של עמודים.

  • תוסף לקידום אורגני: Yoast SEO

הגרסה החינמית מאפשרת לכם לערוך את התצוגה של האתר שלכם במנועי החיפוש (בגוגל בעיקר). מאוד שימושי אם תרצו לקדם את האתר שלכם בגוגל. התוסף מציג לכם המלצות לשיפור בדפים שלכם, כדי לקדם אותם בגוגל.

  • הפניית עמודים 404 ל-301

מה קורה אם מחקתם עמוד ומישהו בטעות מגיע לעמוד לא קיים? עמוד לא קיים נקרא בשפה המקצועית 404. בעזרת התוסף הזה, תוכלו לראות את כל העמודים שהמבקרים שלכם הגיעו אליהם וקיבלו שגיאת 404 – ״דף לא נמצא״. ניתן להגדיר לאן להפנות מבקרים במקרה זה. תוכלו מראש לבחור להפנות משתמשים מעמודים שמחקתם, לעמודים אחרים.

  • הטמעת שורות קוד HFCM

שימושי מאוד אם תרצו להטמיע קטע קוד בעמודים ספציפיים או בכל האתר. שימוש נפוץ לתוסף הוא להטמיע פיקסל של פייסבוק כדי לספור המרות באתר שלכם, או גוגל אנליטיקס. תוכלו להטמיע קוד המרה לכל מי שנרשם והגיע לעמוד שהגדרתם ״עמוד תודה״. מומלץ למי שבונה את האתר על מנת לקדם אותו בעזרת קמפיינים ממומנים.

  • חנות אונליין WooCommerce 

במידה והאתר שלכם הוא אתר חנות, התוסף מאפשר לכם לנהל חנות ומלאי מוצרים, ויוצר לכם אוטומטית עגלת קניות. תוכלו בקלות להתחבר לחברות סליקה. התוסף מאוד פופולארי והרבה מאוד ספקי סליקה מכירים בו ומאפשרים להתחבר אליו בקליק.

  • שמירת קבצי מטמון WP Fastest Cache

התוסף עוזר לטעינה מהירה של קבצי האתר בדפדפנים של משתמשים חוזרים. ברגע שמשתמש ביקר אצלכם באתר, הקבצים שמורים אצלו בדפדפן, מה שנקרא בשפה המקצועית ״קבצי מטמון״. ברגע שהוא חוזר לבקר אתכם, הדפדפן לא צריך להוריד מחדש את הקבצים והם נשלפים בצורה אוטומטית. 

טיפ: אחרי שאתם עורכים את עיצוב האתר, מומלץ לנקות את המטמון על מנת שכל הגולשים יראו את האתר העדכני שלכם ולא את הגרסה השמורה אצלם במחשב.

התקנת התוספים

כעת אחרי שהחלטתם אילו תוספים אתם מתקינים (כמובן שאפשר להתקין את כולם), ניגש לעניינים ונתחיל בהתקנה שלהם.

בגדול, התהליך מאוד פשוט וחוזר על עצמו בכל תוסף שתרצו להתקין, לכן נציג כאן איך מתקינים תוסף אחד לדוגמה.

נתקין את התוסף Yoast SEO:

היכנסו לתוספים, בחרו בתוסף חדש ובשורת החיפוש כתבו: yoast SEO

ברגע שמצאתם את התוסף לחצו על ״התקנה״, ממש כמו בחצים בתמונה הבאה:

הוספת תוסף yoastSEO

לאחר שההתקנה מסתיימת, ויופיע הכפתור ״הפעלה״, לחצו עליו. זהו, מכאן תועברו אוטומטית לעמוד של הגדרת התוסף. בתחתית מצד שמאל, תראו את המילה SKIP. לחצו עליו ותוכלו לחזור להתקנת התוספים הבאים.

שימו לב מה קרה בסרגל הצדדי שלכם באתר. התקנת התוסף הוסיפה לכם קטגוריה חדשה לתפריט.

מדריך תוסף YoastSEO

חזרו על הפעולה הזאת עם התוספים הבאים שהחלטתם להתקין וניגש ישר לבניית העמוד. אם בתפריט הצד לא מופיע אלמנטור, הוסיפו אותו על מנת שנוכל להתקדם במדריך.

התקנת תבניות באתר וורדפרס

השלב האחרון אחרי שהתקנו את התוספים הנחוצים לנו, ממש רגע לפני שמתחילים לבנות את העמודים לאתר, הוא בחירת תבנית לאתר שלנו. התבנית שאנחנו בוחרים תקבע איך האתר שלנו יראה. קימיים בוורדפרס 5063 תבניות שונות (נכון לתאריך כתיבת המאמר) ובנוסף יש תבניות מחוץ לוורדפרס שאפשר להוריד ולהעלות לפלטפורמה. ההמלצה שלנו היא לבחור בתבנית של אלמנטור לצורך המדריך. תמיד תוכלו לבחור ולשנות לתבנית אחרת, אך מכוון שאנחנו משתמשים בתוסף של אלמנטור, יהיה לנו יותר נוח להשתמש גם בתבנית שלהם. לכן, בחרנו במדריך להשתמש בתבנית זו.

תחת -״עיצוב״ -> ״תבניות״ לוחצים על ״תבנית חדשה״:

הוספת תבנית חדשה לאתר

אחרי שנפתח חלון, דומה מאוד לחלון של הוספת התוספים שראינו קודם, יהיו לנו כמה אפשרויות:

העלאת תבנית לוורדפרס

  1. העלאת תבנית – במידה וחיפשתם בגוגל תבניות לוורדפרס והחלטתם להוריד אותה ולעלות ידנית
  2. שורת חיפוש – תוכלו לחפש תבנית ספציפית
  3. לבחור בתבניות פופולריות, אלמנטור היא תבנית מאוד נפוצה, ומופיעה ממש בהתחלה.

רחפו עם העכבר על התבנית ״שלום אלמנטור״, ולחצו על ״התקנה״. לאחר מספר שניות, ההתקנה תסתיים ויופיע כפתור ״הפעלה״, לחצו עליו.

יצירת עמודים ראשיים ובלוג באתר וורדפרס

אחרי שסיימנו עם הגדרות האתר והוספנו את התוספים הרצויים, ניגש לבניית עמודי האתר. לצורך הדוגמה, נבנה אתר עם עמוד ראשי (דף הבית), עמוד אודות, השירותים שלנו ובלוג לפרסום פוסטים.

נתחיל ביצירת עמודים, ולשם כך נכנס ״לעמודים״:

כל העמודים באתר

ברגע שנפתח את העמודים נראה שניים שמגיעים יחד עם האתר: עמוד מדיניות ועמוד לדוגמה.

שימו לב: אם אתם אוספים מידע על גולשים באתר (לדוגמה: משתמשים בגוגל אנליטיקס או בפיקסל של פייסבוק), אתם חייבים שיהיה לכם עמוד מדיניות פרטיות ותקנון אתר. תוכלו למצוא נוסח חינמי באינטרנט, אך מומלץ מאוד לבקש מעורך דין שיכתוב עבורכם תקנון אתר ומדיניות פרטיות, כדי להיות מכוסים מבחינה משפטית.

לצורך המדריך, נמחק את העמודים הקיימים כרגע ונפתח עמודים חדשים.

כדי למחוק את כל העמודים, נלחץ על הריבוע ליד הכותרת כדי לסמן את כל העמודים ואחרי שיש סימן של ״V״ על כולם, נבחר ב-״עריכה קבוצתית״ ואז ״להעביר לפח״ ונלחץ על הכפתור ״החל״:

עריכה מרובה של עמודים ב-Wordpress

אחרי שמחקנו את העמודים, נייצר עמודים חדשים.

איך לייצר עמוד חדש בוורדפרס?

יש דרכים רבות לעצב עמוד חדש. כל תבנית או תוסף, יכולים לשנות את התצוגה שלכם ביצירת עמוד חדש.

במדריך נראה איך לעצב את העמוד עם אלמנטור (הגרסה החינמית). 

האפשרויות לעיצוב עמוד וורדפרס הן:

  • עורך ויזואלי: מאפשר להוסיף שורות שונות עם בלוקים, כשבכל בלוק יש אפשרות להוסיף כותרת, פסקה, תמונה ואפשרויות נוספות. אפשרויות העיצוב מוגבלות מאוד אך קל מאוד לייצר עמודים.

  • עורך קוד: מאפשר לערוך את הדף עם קוד HTML ו- CSS. תוכלו לעצב את האתר כאוות נפשכם אך תצטרכו ידע נרחב ב-HTML ו-CSS. הדרך הזו לא אידיאלית כי יקח לכם הרבה מאוד זמן לייצר עמוד חדש.

  • תוסף עורך עמודים: יש הרבה מאוד תוספים שיעשו לכם את החיים קלים. אנחנו נשתמש במדריך בעורך העמודים של אלמנטור, אך אם תרצו עורך אחר תוכלו לחפש בגוגל “page builder plugin for wordpress”. תמצאו אפשרויות רבות.

כדי לייצר עמוד חדש בוורדפרס נלחץ על ״עמוד חדש״:

יצירת עמוד חדש בוורפרס

אחרי הלחיצה, אם קיימים אצלכם התוספים שהתקנו (אלמנטור ו-Yoast SEO) יפתח החלון הבא:

עריכה באמצעות אלמנטור

המסך מחולק לחמישה חלקים (מספרנו אותם מ-1 עד 5 בתמונה):

  1. כברירת מחדל, וורדפרס יפתחו את עורך הבלוקים, כאן תוכלו לערוך את התוכן בדף.
  2. החלק הזה נוסף אלינו מתוסף Yoast שהותקן קודם לכן. מי שלא התקין אותו לא יראה את זה. תוכלו לערוך כאן את התצוגה של התוצאה שלכם בגוגל ולקבל ניתוח SEO שכולל בעצם המלצות שיעזרו  לקדם את האתר בתוצאות החיפוש בגוגל.
  3. תפריט צדדי, כאן יהיו הגדרות תכניות של העמוד. אם יש לכם כמה משתמשים ואתם רוצים לשייך את העמוד למשתמש אחר, לתת תמונה ראשית לעמוד (התמונה המוצגת בתצוגה מקדימה כשאתם שולחים לינק של העמוד) והגדרות נוספות.
  4. בחלק הזה תוכלו לבחור מה לעשות עם העמוד: לשמור כטיוטה, לראות תצוגה מקדימה, או לפרסם אותו ברגע שסיימתם לערוך. גלגל השיניים פותח את תפריט הצד. אם התפריט מציק לכם, תוכלו לסגור אותו ולפתוח שוב בלחיצה על גלגל השיניים.
  5. הכפתור של עריכת העמוד באמצעות אלמנטור. לחצו עליו

לאחר שלחצתם על ״עריכה באמצעות אלמנטור״, תעברו לעורך העמודים של אלמנטור. כל עורך עמודים נראה אחרת. העורך של אלמנטור מאוד נוח ומומלץ. במדריך נראה איך להשתמש בחבילה החינמית שלהם, אך רוב הפיצ׳רים המתקדמים שלהם נמצאים בגרסה בתשלום. אם אתם כאן רק על מנת להעשיר את הידע שלכם אין צורך לרכוש, אך אם אתם רוצים לעלות לשלב הבא, ממליצים לכם בחום לרכוש את החבילה שלהם (רישיון שימוש במערכת עולה 200 ש״ח בשנה)

מבנה אתר מדריך לאלמנטור

  1. כאן מופיע שם האתר. בהמשך תראו כיצד להסיר אותו.
  2. כותרת העמוד – גם את זה נסיר בהמשך.
  3. תוכן העמוד – כל התוכן שאנחנו רוצים בעמוד הזה.
  4. הפוטר של הדף – תחתית האתר. לרוב, משמשת ללינקים כמו אצלנו באתר. בנוסף, מכניסים גם את מדיניות האתר ועוד.
  5. אלה הכלים שאיתם נבנה את האתר. פשוט מאוד, נגרור את מה שנרצה לתוכן האתר.
  6. אלה תוספות בתשלום. בגרסה החינמית, לא ניתן להשתמש בהן.
  7. תפריט הגדרות. אם נלחץ עליו נראה הגדרות אתר, העדפות משתמש ועוד.

על מנת לייצר את העמוד כל מה שצריך לעשות זה להתחיל לגרור כמו בסרטון

[לצרף סרטון]

בסיום, לחצו על הכפתור “עדכון”, על מנת לשמור את השינויים שלכם: 

עדכון אתר חדש עם אלמנטור

כדי לנקות את העמוד מכותרת האתר וכותרת העמוד, נכנס לתפריט ההגדרות (מספר 7 בתמונה), נלחץ על הגדרות אתר ולאחר מכן כותרת עליונה (“הדר”):

עריכת כותרת עליונה בעזרת אלמנטור

הורידו את: ״לוגו האתר״ ואת ״תיאור האתר״, והם יעלמו.

העמוד כבר נראה נקי יותר. נותר לנו רק להסיר את הכותרת ״דף הבית״.

עדכון אתר והגדרות כלליות באלמנטור

לחצו על “עדכן” למטה על מנת לעדכן את השינויים. לאחר עדכון השינויים, למעלה נלחץ על ״X״ כדי לצאת מהגדרות האתר. נכנס שוב לתפריט ההגדרות ונלחץ על ״הצג עמוד״. 

עכשיו, העמוד נראה הרבה יותר טוב, ונשאר לנו רק להוריד את כותרת העמוד ״דף הבית״.

כדי לעשות את זה, לחצו על ״עריכה״:

עריכה של עמודים באתר וורדפרס

בצד שמאל תחת ״תבנית עמוד״, בחרו ב-״אלמנטור רוחב מלא״, ולאחר מכן לחצו למעלה על ״עדכון״:

מדריך לאלמנטור ברוחב מלא

העמוד מוכן. חזרו על הפעולות של יצירת העמוד שוב עבור אודות, השירותים שלנו והבלוג. אחרי שסיימתם לייצר את העמודים, אפשר להתחיל להגדיר תפריט לאתר.

הגדרת עמודים ותפריט

חזרו להגדרות -> קריאה, והגדירו שם את דף הבית ועמוד הפוסטים:

הגדרות קריאה דף הבית ובלוג

לחצו על שמור שינויים ועברו ליצירת התפריט תחת ״עיצוב״ -> ״תפריטים״.

בחרו שם לתפריט, הגדירו איפה אתם רוצים שהתפריט יופיע (כותרת עליונה או תחתונה, ואפשר לסמן גם את שתיהן):

יצירת תפריט באתר וורדפרס

לחצו על ״ליצור תפריט״.

ברגע שיצרתם את התפריט, תפתח האפשרות להוסיף לתפריט דפים. לחצו על ״הצג הכל״ כדי לראות את כל הדפים, סמנו V ליד כל דף שתרצו שיופיע בתפריט (אפשר גם לסמן הכל), לחצו על ״הוספה לתפריט״, והעמודים יעברו לצד שמאל כמו בתמונה:.

מדריך עריכת תפריט בוורדפרס

לחצו על ״שמור״.

זהו, עכשיו כנסו לדף הבית באתר. 

צפייה באתר החדש

אם עשיתם הכל לפי המדריך, יש לכם אתר עם דף בית, דף אודות, שירותים ובלוג.

סיכום של האתר הוורדפרס החדש

הצעד הבא לבניית אתרים מקצועיים

קבלתם כאן הרבה כלים לבניית האתר. מכאן, מה שנשאר לכם לעשות זה להמשיך לבנות, לערוך, לשחק עם ההגדרות. זמן בנייה של אתר ממוצע, נע סביב 25-40 שעות עבודה, למעצב אתרים. קחו את הזמן שלכם ללמידה ותרגול, חקרו כלים שונים, תוספים ותבניות. השמיים הם הגבול.

המשיכו לעקוב אחרינו בבלוג לקבלת טיפים נוספים ומדריכים לבנייה, שיווק וקידום האתר שלכם.

מדריכים נוספים שיכולים לעניין אתכם:

איפה הלקוחות שלכם נמצאים?

ענו על השאלות וגלו איך לגייס לקוחות חדשים לעסק

תוכן עניינים

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

בניית אתרים

איך לבחור חבילת אחסון אתרים לאתרי וורדפרס

זמן קריאה: 8 דקותהמדריך המלא לקניית אחסון, הוא חלק מסדרת מאמרים בנושא בניית אתרים, בהם גם המדריך המלא לבניית אתרים בפלטפורמת וורדפרס (WordPress) וגם המדריך המלא לקניית דומיין. הפעם,

מה זה Funnel - משפך שיווקי
פרסום ושיווק דיגיטלי

מה זה Funnel ואיך בונים משפך שיווקי מנצח לעסק?

זמן קריאה: 5 דקותהמושג Funnel, או בעברית ״משפך שיווקי״ (Funnel marketing), הוא התהליך שהגולש עובר מרגע החשיפה הראשונית למוצר או לשירות מסויים ועד שלב הרכישה. לעיתים, התהליך נמשך

גלו את הפתרונות שלנו לשיווק עסקים בדיגיטל

פרסום בפייסבוק

גלו איך מקצועני פרסום עושים את זה נכון.

פרסום בפייסבוק

איך זה עובד?

פרסום בגוגל

אלפי אנשים מחפשים שירותים שונים בגוגל מדי יום, הגיע הזמן להופיע שם.

פרסום בגוגל

איך זה עובד?

לידים לעסקים

ניסיתם הכל? רוצים לדבר תכלס תוצאות? יש לנו שירות קמפיין לידים ממוקד.

לידים לעסקים

איך זה עובד?

בניית אתרים לעסקים

עצבו את חלון הראווה של העסק שלכם בדיגיטל בעזרת אתר מקצועי

בניית אתרים לעסקים

איך זה עובד?

בואו נכיר קצת

הגעתם עד הלום, הכירו את מי שעומד מאחורי הקלעים

רוצה להגדיל את פעילות הלידים בעסק שלך?

קבלו הצעה מיוחדת

לחבילת לידים לנדל"ן