כמו כל בעל עסק, אתם מבינים שייצור לידים מוביל לצמיחה של העסק. יחד עם זאת, מסיבות כאלה ואחרות, יכול להיות שאתם קצת חוששים מהתחייבות לקמפיין דיגיטלי כדי לייצר את הלידים שהעסק שלכם כל כך צריך, בין אם זה דרך הפרסום בפייסבוק או הפרסום בגוגל.
יכול להיות שניסיתם לעשות את זה בעבר, אבל לא הגעתם לתוצאות שרציתם. יכול להיות שמשרד הפרסום שעבדתם איתו הבטיח לכם דברים אבל בפועל לא עשה עבורכם כלום. או שאתם לא משוכנים מספיק ששיווק באינטרנט יכול להפיק עבורכם מספיק.
בכל אחד מהמקרים הללו, אתם פשוט לא רואים את התמונה המלאה.
המציאות היא ששיווק עובד, הוא פשוט צריך להיות מונע לתוצאות כל הזמן. זה אומר שחייבות להיות מטרות על מנת שתוכלו למדוד את ההצלחה, וחייבת להיות אסטרטגיה רחבה להשגת המטרות הללו. חשוב מכך, אתם חייבים להסתכל על המטרה הכוללת ולהבין שיצירת לידים חדשים תצליח אך ורק אם הלידים טובים מספיק שצוות המכירות שלכם יוכל לעבוד איתם.
10 לידים איכותיים טובים יותר מ-100 לידים רנדומליים.
שני המדדים החשובים ביותר לבדיקת לידים שאתם צריכים להסתכל עליהם הם:
פוטנציאל הסגירה – כמה קל יהיה להמיר ליד ללקוח.
פוטנציאל ההכנסות – קביעת ההכנסה שתיווצר מליד במשך זמן החיים שלו אצלכם.
אם המספרים לא מנצנצים לכם בעיניים, אזי שהלידים לא מתאימים לכם, ותצטרכו לשחרר מהם. אפילו אם תעשו עבודה טובה בטיפוח הלידים, הם לא יהפכו ללקוחות או שהם לא יכניסו לכם מספיק כסף בכדי לכסות את עלות הפרסום. מבולבלים? בובואו נראה איך לחשב את איכותו של כל ליד.
מה הכוונה לליד איכותי?
איכות היא לא מושג מוחלט – אלא מורכבת ממאפיינים שונים לעסקים שונים. אז איך תוכלו לבנות את מדד האיכות ללידים שלכם? תבחנו את הדברים הבאים:
מיקום
אם אתם לא נותנים שירות ללקוחות במיקום מסוים, אין שום סיבה שהלידים שלכם יופיעו אצלכם. יש צורך לשמור אותם ברשימה שלכם? ממש לא. אם הרשימה שלכם מורכבת ממגוון לידים, איכותיים ולא איכותיים, אתם לא תוכלו להוציא לפועל קמפיין מיילים אישי. המידע פשוט לא נכון.
תדאגו שהרשימות שלכם נקיות כדי שהנתונים שלכם יהיו רלוונטיים ותוכלו לבנות קמפיינים על בסיס הנתונים הללו. אם אתם חושבים שיש פוטנציאל ללידים מחוץ לאזור השירות שלכם, תשמרו את הלידים הללו ברשימה נפרדת.
תעשייה/נישה
הנקודה הזו רלוונטית מביוחד לעסקים הנותנים שירות לעסקים אחרים. אם הקדשתם זמן לבניית פרופיל הלקוח שלכם, סביר שציינתם במדויק אילו תעשיות יתאימו בצורה טובה לפתרון שאתם מציעים ואילו לא יתאימו. אם הליד שלכם לא נופל באחת האפשרויות הנ”ל, אל תבזבזו זמן וכסף בניסיון לשווק להם. אתם לא רק תבזבזו את הזמן שלכם – אלא גם את הזמן של הליד שאתם מנסים להמיר.
אפיון
אפיון הלקוחות שלכם הוא חשוב היות ואתם תצטרכו לקטלג ולטפח טת הלידים שלכם. אם רשימת הלידים שלכם גדולה ממאה או מאתיים, ניתוח של כל אחד ואחת מהם הוא בזבוז זמן. במקום, הכניסו אותם לקבוצות על פי האפיון שתעשו ואלו שלא מתאימים יכולים להיות ברשימה נפרדת למקרה שתרצו להתמקד בהם. אבל בשלב זה, הם לא לקוחות שלכם, אל תנסו לשכנע אותם או את עצמכם שהם כן. דוגמאות לכך כוללות קבלה של לידים לעובדים ברמה מסוימת כשבעצם אתם מנסים לפנות למקבלי ההחלטות בחברה שאתם פונים אליה, לידים שיש להם פילוסופיית עבודה אחרת ממה שאתם מציעים, לידים המעדיפים דרכי התקשרות שונות וסגנון עבודה שונה מכם וכדומה.
הכנסה וגודל חברה
עסקים קטנים צריכים להתחיל בקטן, זה הדבר החכם לעשות, אלא אם הם מוכנים לקחת סיכון גדול. גביית סכום כסף גדול מעסק המתקשה לעמוד בעלויות הפרסום שלו זה לא משהו שצריך להעשות.
אתם יודעים כמה עולה לכם לספק את השירות שלכם בצורה טובה, ואתם יודעים מה התקציב של הלקוח שלכם צריך להיות כדי שהוא יוכל להרשות לעצמו את מה שאתם מציעים. אם אתם יודעים שהלקוח לא יכול להרשות לעצמו את השירות שלכם, אל תנסו למכור להם. זה יעזור לכם בטווח הארוך ואתם תופתעו כמה פעמים הלקוח יחזור אליכם בנקודה שבה הוא יוכל להרשות לעצמו את השירות שלכם, הכל בגלל שהתייחסתם אליהם ביושרה.
צורך/עניין
בשורה התחתונה, האם הלידים שלכם באמת צריכים את השירות שאתם מציעים? אם לא, לא ייקח להם זמן רב להבין את זה והשירות שאתם מציעים יהיה הדבר הראשון שהם חותכים מהתקציב שלהם. יתרה מכך, הם יזכרו ויספרו לאחרים שהשירות שלכם הינו הוצאה לא הכרחית בכלל.
המפתח לשותפות עסקית ארוכת טווח המביאה את הרווח הגדול ביותר, את הניסיון והערך היא לוודא שחוץ מהדברים הללו, הליד באמת צריך את השירות שלכם ואתם באמת יכולים לעזור להם.
למידע נוסף על ייצור לידים:
המדריך המלא לפרסום בגוגל – לידים
המדריך ליצירת לידים דרך פרסום בפייסבוק
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: