בתחילת שנת 2018, פייסבוק יישמו שינויים באלגוריתם שלהם שהשפיעו על כמות החשיפה שמקבלים עמודים עסקיים בפייסבוק. למעשה, השינוי הזה באלגוריתם מעדיף פוסטים שמעודדים מעורבות אמיתית בין הגולשים לעסק ובין הגולשים לבין עצמם.
עבור עסקים זה אומר שאלו שעדיין משתמשים במשפטים כמו: “תייגו 10 חברים כדי לזכות בפרס!” יראו ירידה משמעותית במעורבות, בעוד שפוסטים בעלי תוכן מעניין, שאנשים באמת יוצרים איתם אינטראקציה יהיו בעליה. לכן, פייסבוק מעודדים מותגים ועסקים לחשוב מחדש על הטקטיקות שלהם ליצירת אינטראקציות עם הקהל.
יצירת מעורבות היא המפתח לכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית. פשוט לפרסם תוכן בדף העסקי שלכם זה לא מספיק – זה חיוני שתשמרו על הקהל שלכם בעזרת תוכן מעניין בכדי שימשיכו ליצור אינטראקציה עם המותג שלכם, על ידי לייקים, תגובות או שיתוף עם חברים.
להלן כמה טיפים לפרסום בפייסבוק שיעלה את אחוזי המעורבות בפוסטים שלכם:
צרו תוכן משמעותי ובעל ערך.
למרות שאחת המטרות המרכזיות העומדת מאחורי הפרסום בפייסבוק הינה לקדם את העסק שלכם, הפוסטים שלכם בפייסבוק לא צריכים להיות רק עליכם – כלל הזהב אומר שרק 20% מהתוכן שלכם צריך להיות שיווקי בעל מטרות קידום לעסק.
במקום ליצור תוכן למותג שלכם, תתמקדו בלייצר תוכן עבור הקהל שלכם. הפוסטים שלכם צריכים לעורר רגש והשראה אצל הקהל שלכם ככה שהם ירצו לבוא במגע עם המותג ולשתף את התוכן שפרסמתם. סוגי התכנים הבאים בדרך כלל עובדים מעולה כשיש צורך ביצירת מעורבות מצד הקהל שלכם: תמונות מצחיקות, סיפורים מעוררי השראה, “עשה זאת בעצמך” למיניהם, חדשות, דעות וסרטונים בלייב.
לפני שאתם ניגשים ליצירת תוכן משמעותי, אתם חייבים לדעת מי הקהל שלכם ולהבין את הצרכים והאתגרים שהם צריכים להתמודד איתם, מה מניע אותם וממה אכפת להם.
קראו עוד במאמר שלנו: “7 טיפים לכתיבת תוכן למודעות בפרסום בפייסבוק“.
תפרסמו בזמן וביום הטובים ביותר.
תזמון הוא הכל בפייסבוק. חשוב שתדעו שהפיד בפייסבוק לא מראה פוסטים בסדר כרונולוגי, במקום, האלגוריתם משתמש בסימנים של מעורבות (לייקים, תגובות ושיתופים) על מנת לקבוע את סדר הופעתם של הפוסטים בניוזפיד.
פרסום התוכן שלכם ביום ובזמן שבו רוב הקהל שלכם אקטיבי, יעלה את הסיכויים למעורבות משמעותית מצדם. אתם צריכים להבין מה הזמן האידיאלי שבו הקהל שלכם נמצא שם ולפרסם בהתאם.
קראו עוד במאמר שלנו: “המדריך למתחילים לפרסום בפייסבוק – קהלים טרגוט“.
תוסיפו תמונות שמושכות את העין.
כשמדברים על יצירת מעורבות, תכן ויזואלי נותן את התוצאות הטובות ביותר – למעשה, מחקרים מראים שפוסטים בפייסבוק שלהם מצורפת גרפיקה מקבלים פי 2.3 יותר מעורבות מאשר פוסטים בעלי תוכן מילולי בלבד. תמונות מושכות את העין הרבה יותר טוב מאשר פוסטים מלאים בטקסט. יחד עם זאת, יש לציין שסוג התמונות שאתם מפרסמים גם כן יכול לעשות את ההבדל.
חשוב מאוד שעסק המפרסם בפייסבוק יביא לידי ביטוי את אופיו בעזרת התמונות. בעוד שהסתמכות על תמונות גנריות המגיעות מאתרים המספקים תמונות, יכולה לחסוך כסף, הן לא אפקטיביות ביצירת מעורבות כמו שתמונות שצולמו בצורה מקצועית יעשו. תפרסמו תמונות שעוצבו או צולמו במיוחד עבורכם. תמונות המכילות פרצופים של אנשים אמיתיים נוטות למשוך תשומת לב, כמו שעושות תמונות בעלות מגוון של צבעים ונופים.
תשאלו שאלות ותחזירו טובה.
דרך מעולה ליצירת מעורבות בפוסטים שלכם היא פשוט לשאול שאלות. אם תעשו את זה, לא רק שתעודדו מעורבות אלא גם תקבלו תגובות משמעותיות ישירות מהקהל שלכם. תהיו כמה שיותר יצירתיים עם סוג השאלות שאתם שואלים את הקהל. להלן כמה דוגמאות: מה העוגה האהובה עליכם? מי מגיע להשקת המוצר ביום חמישי? יום העצמאות שמח! איך אתם חוגגים?
חשוב להדגיש שמעורבות לא תלויה רק בצד אחד. עסקים הנוטים להגיב לתגובות יקבלו יותר אינטראקציות, אז אם מישהו עושה את המאמץ ומגיב על פוסט שלכם או שולח הודעה, אתם צריכים להגיב בחזרה. דבר חשוב מאוד במקרה הזה הינו תזמון – אנשים מצפים לתשובה אחרי מספר שעות בודדות מהרגע שהגיבו או שלחו הודעה. אם אין לכם זמן או משאבים להגיב לכל תגובה או לשלוח הודעה, תשקלו להוסיף רובוט אוטומטי שינהל את התהליך מול הקהל שלכם.
מעורבות היא מה שלמעשה שומרת על הפרסום בפייסבוק בחיים. המעורבות הזו עוזרת גם להגדלת החשיפה האורגנית, שיפור במנועי חיפוש, הנעת תנועה לאתר וייצור לידים לעסק שלכם.
קראו עוד בנושא הפרסום בפייסבוק במאמרים שלנו:
“4 טעויות נפוצות בפרסום בפייסבוק ואיך להימנע מהן”
“5 טיפים ליצירת מודעות לידים ממירות בפייסבוק”.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: