4 טעויות נפוצות בפרסום בפייסבוק ואיך להימנע מהן

זמן קריאה: 5 דקות

כשזה מגיע לשיווק ברשתות החברתיות, פייסבוק היא ללא ספק הפלטפורמה הטובה ביותר. עם יותר מ-2 ממיליארד משתמשים פעילים והשותפות עם אינסטגרם – שגם כוללת עוד 800 מיליון משתמשים פעילים כל חודש – כמות הפוטנציאל לחשיפת מודעות הוא עצום. פייסבוק הופכים גם את תפעול הפרסום לקל מאוד דרך הכלים השונים שהפלטפורמה מספקת.

למרות כל המאפיינים הקיימים בפרסום בפייסבוק, לא כל העסקים הבוחרים לפרסם בפייסבוק זוכים להצלחה כתוצאה מהמאמצים שלהם. ההצלחה של הפרסום בפייסבוק נשענת על האסטרטגיות שאתם מיישמים ולא רק על הפלטפורמה והכלים שהיא מספקת. להלן כמה מהטעויות הנפוצות ביותר שעסקים עושים, וכמה טיפים על איך להימנע מהן:

טרגוט קהל רחב מדי או צר מדי. טעות נפוצה שפרסום ממומן בפייסבוק היא טרגוט קהל גדול מדי או קטן מדי, אם אתם פונים לקהל גדול מדי, אתם כנראה מבזבזים תקציב על האנשים הלא נכונים, קהל מצומצם מדי יגרום לזה שכנראה תפספסו לקוחות פוטנציאליים.

איך להימנע: לצורך ההסבר, קהל בין 500 אלף למיליון זו נקודה טובה להתחלה (המספר הזה הוא כמובן נקודתי ותלוי בעסק, בתעשייה ובשלל דברים אחרים). המפתח הוא למצוא את האיזון בין המספרים ולכוון להגיע להגיע לקהל פוטנציאלי גדול מספיק ככה שהאלגוריתם של פייסבוק יעשה אופטימיזציה אוטומטית ויציג את הקמפיין שלכם באופן מסודר. טכניקות נוספות שאתם יכולים ליישם למציאת הקהל המושלם:

  • תוסיפו עוד תחומי עניין לטרגוט שלכם על מנת להוסיף עוד אנשים לקהל, או שתורידו תחומי עניין כדי לצמצם את הקהל.
  • תעשו הבדלה בין האנשים בקהל שלכם לפי אפיונים מסוימים כמו גיל, מגדר, מיקום, תחומי עניין וכדומה. אתם יכולים ליצור קהלים מותאמים אישית על סמך שלבים שונים שהלקוחות נמצאים בהם במשפך המכירות שלכם: אלו שלא שמעו על המוצר שלכם עדיין, אלו שכבר מכירים אותכם ואלו שהסבירות שהם יקנו מכם גבוהה.

קראו עוד בנושא במאמר שלנו: “המדריך למתחילים לפרסום בפייסבוק – קהלים וטרגוט”.

הרצה של אותה המודעה הרבה זמן. תשישות מודעות זו אחת הבעיות הנפוצות ביותר בפרסום, אפילו מחוץ לפייסבוק- הקהל בסופו של דבר יהפוך עיוור למודעה שלכם אם הם יראו אותה בתדירות גבוהה מדי. הרצת אותה המודעה במשך זמן רב מדי זה אחת הסיבות העיקריות לתשישות של מודעות, וזה יכול לפגוע באחוזי ההקלקה שלכם.

איך להימנע: ישנן המון דרכים להימנע מתשישות של מודעות, כמובן שהעיקרית ביניהן היא פשוט לעשות רוטציה במודעות. אם אתם בוחרים להשתמש באותה מטרת הקמפיין, תשתמשו בתמונות אחרות ותוכן אחר. אתם יכולים גם לעשות את הדברים הבאים:

  • השתמשו באפשרות להגביל את מספר החשיפות לאדם במנהל המודעות בפייסבוק, ככה שכל אחד יראה את המודעה שלכם רק פעם אחת.
  • תשמרו על התדירות של המודעות נמוכה, תגדירו במנהל המודעות את האפשרות לעצור את הקמפיין אם הוא חורג מהתדירות שהגדרתם.
  • המנעו מאנשים שכבר יצרו אינטראקציה עם המודעות שלכם. אתם צריכים להגדיל את הפיקסל של פייסבוק קודם כל כדי ליצור קהל מותאם ואז להשתמש בו כדי למצוא את האנשים האלה.

קראו עוד בנושא במאמרים שלנו:

“איך לבחור את המטרה הטובה ביותר עבור קמפיין פרסום בפייסבוק”

“אופטימיזציה בעזרת הפיקסל של פייסבוק – מה זה ואיך משתמשים?”.

 

שימוש בתוכן וגרפיקה באיכות נמוכה. כשמתרכזים ודואגים יותר מדי מהתוצאות של הקמפיין, הרבה משווקים שוכחים את מהות המודעה: התוכן והויז’ואל שבה. שימוש בגרפיקה באיכות נמוכה ותוכן ארוך מדי ולא משכנע לא יעזרו לכם לקמפיין. המודעה שלכם “תזכה” להתעלמות בתוך ים המידע בפיד.

איך להימנע: תתמקדו שיצירת תוכן איכותי וגרפיקה מושכת. אל תסתמכו על תמונות מוכנות, נסו לכוון את הדברים כמה שיותר לעסק שלכם והביאו את הייחוד שלו דרך המודעוה, היות והמודעה היא השתקפות של העסק שלכם.

  • גרפיקה שעובדת הכי טוב המודעות בפייסבוק כוללת בדרך כלל תמונות של מוצרים, פרצופים של אנשים, צבים בולטים ונופים מהממים.
  • האורך המומלץ של התוכן שלכם צריך להיות בערך 90 תווים, כולל רווחים. ארוך מזה ופייסבוק יראו רק חלק מהטקסט. שימו לב שאתם מציינים את המסר בחלק הראשון של התוכן.
  • אם אתם כוללים טקסט בגרפיקה, תדאגו שזה יהיה מצומצם. פייסבוק מאפשרים לא יותר מ-20% טקסט אחרת תיפגע חשיפת המודעה שלכם.

קראו עוד בנושא במאמר שלנו: “7 טיפים לכתיבת תוכן למודעות בפרסום בפייסבוק”.

צמצום התקציב הפרסומי שלכם בפייסבוק. עם כל השינויים באלגוריתם של פייסבוק, יותר קשה לעסקים לקבל חשיפה אורגנית. זה אומר שאם אתם רוצים להגיע לקהל שבחרתם ולעמוד במטרות השיווקיות שלכם, אתם צריכים להיות מוכנים להשקיע במודעת שבקמפיין. הבעיה היא שהרבה חברות מתקמצנות על התקציב לפעמים – כמה שהתקציב נמוך יותר, ככה החשיפה קטנה יותר והסיכויים יותר קטנים שתוכלו לשפר את הקמפיין שלכם.

איך להימנע: אין חוק לגבי גודל התקציב האידיאלי לקמפיין פייסבוק. יחד עם זאת, מחקרים מראים שעסקים צריכים להשקיע בין 7-8% מההכנסה שלכם בשיווק. להלן כמה טיפים שיעזרו לכם לקבוע את התקציב ההגיוני עבור קמפיין הפרסום שלכם בפייסבוק:

  • קחו בחשבון את ההכנסה השנתית של העסק שלכם, המטרה העסקית הכללית של העסק, מטרות שיווק ספציפיות וככה תחשבו את תקציב הפרסום למודעות.
  • תחלקו את התקציב שלכם למטרות שונות. לדוגמה, 70% להוספת אנשים לניוזלטר שלכם וככה למעשה לייצר לידים, 20% לקידום פוסטים ולהניע תנועה לעמוד נחיתה, ו-10% לקבלת לייקים חדשים לעמוד שלכם בפייסבוק.

לאחר שכל זה נאמר, חשוב שתדעו שנדרשת סבלנות והתמדה על מנת לראות תוצאות משמעותיות בפרסום בפייסבוק. שימו לב לביצועים של כל הקמפיינים ולמדדים המתאימים ותעשו שיפורים בהתאם – חשוב גם שתשימו לב לתגובות מהקהל שלכם ותראו מה עובד הכי טוב עבורם. אחרי הכל, ההצלחה של הקמפיין שלכם נקבעת לפי איך שהקהל שלכם מגיב.

 

 

 

 

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

איפה הלקוחות שלכם נמצאים?

ענו על השאלות וגלו איך לגייס לקוחות חדשים לעסק

תוכן עניינים

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

מדריכים לפרסום בפייסבוק

המדריך למתחילים לפרסום בפייסבוק – סוגי מודעות

זמן קריאה: 7 דקותבמאמר מספר 4 של המדריך שלנו לפרסום בפייסבוק, אנחנו הולכים לגלות מה הם כל סוגי המודעות האפשריים בפייסבוק (ויש הרבה כאלה). במאמר תמצאו תשובות לשאלות

מדריכים לפרסום בפייסבוק

איך קמפיין ממומן בפייסבוק יעזור לעסק שלכם

זמן קריאה: 4 דקותמפרסמים מודעות בפייסבוק? מעולה, גם היום פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית הפופולרית בעולם, וכמעט אף עסק לא יכול להרשות לעצמו לא להיות שם. משרד פרסום

מדריכים לפרסום בפייסבוק

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים לפרסם בפייסבוק?

זמן קריאה: 7 דקותאם אתם מפרסמים בפייסבוק או מתכוונים להתחיל, תעברו דרך עד שתגיעו לנוסחה המנצחת שתייצר לעסק שלכם מקסימום לידים ומכירות. גם אם יש לכם משרד פרסום

גלו את הפתרונות שלנו לשיווק עסקים בדיגיטל

פרסום בפייסבוק

גלו איך מקצועני פרסום עושים את זה נכון.

פרסום בפייסבוק

איך זה עובד?

פרסום בגוגל

אלפי אנשים מחפשים שירותים שונים בגוגל מדי יום, הגיע הזמן להופיע שם.

פרסום בגוגל

איך זה עובד?

לידים לעסקים

ניסיתם הכל? רוצים לדבר תכלס תוצאות? יש לנו שירות קמפיין לידים ממוקד.

לידים לעסקים

איך זה עובד?

בניית אתרים לעסקים

עצבו את חלון הראווה של העסק שלכם בדיגיטל בעזרת אתר מקצועי

בניית אתרים לעסקים

איך זה עובד?

בואו נכיר קצת

הגעתם עד הלום, הכירו את מי שעומד מאחורי הקלעים

רוצה להגדיל את פעילות הלידים בעסק שלך?

קבלו הצעה מיוחדת

לחבילת לידים לנדל"ן