ברוכים הבאים למאמר החמישי במדריך שלנו לפרסום בגוגל. הפעם נסתכל על אחוזי הקלקה בקמפיין ה-PPC שלכם ונבין אותם לעומק.
למקרה שפספסתם, המאמרים הקודמים שלנו בסדרה של פרסום בגוגל:
- חלק ראשון לפרסום בגוגל – מה זה PPC
- מילות מפתח לפרסום בגוגל
- קבוצות מודעות בגוגל אדוורדס
- טקסטים למודעות גוגל מוצלחות
בשיווק באינטרנט, CTR (click through rate) או אחוזי הקלקה, זה הוא מדד הבודק את מספר הלחיצות שמפרסמים מקלבים על המודעות של ביחס למספר החשיפות של המודעות. באחד המאמרים שלנו על פרסום בפייסבוק כתבנו כיצד לשפר את יעילות המודעות בפייסבוק, בגוגל שיפור אחוזי ה-CTR, כמו בפייסבוק, חיונית מאוד לשיפור יעילות הקמפיין.
השגת אחוז לחיצות גבוה זה חיוני לכל קמפיין PPC מוצלח, בגלל שהמדד משפיע ישירות על ציון האיכות ועל כמה תשלמו כל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלכם.
(המדריך הבא שלנו בסדרה עוסק בציון איכות בהרחבה, במידה ואתם עדיין לא יודעים מהו ציון איכות, כל מה שאתם צריכים לדעת לשלב הזה הוא שציון איכות משפיע בצורה ישירה על העלות שלכם לקליק)
האם אחוזי ההקלקה שלכם נמוכים או גבוהים מספיק.
במאמר הזה נבחן:
- איך מחושב ה- CTR.
- למה הוא חשוב לקמפיין ה-PPC שלכם.
- מה נחשב לאחוז הקלקה טוב ואיך להשיג אחד כזה.
CTR עולה = עלות לקליק יורדת
אז מה זה CTR ואיך מחשבים אותו
אחוז הקלקה ב-PPC הוא אחוז האנשים שראו את המודעה (נחשפו אליה) ולחצו על המודעה. הנוסחה לחישוב CTR נראית כך:
(Total Clicks on Ad) / (Total Impressions) = Click Through Rate
(כמות ההקלקות) / (כמות החשיפות) = CTR-אחוז הקלקה
כמה אנשים לחצו על המודעה לחלק למספר האנשים שראו את המודעה, התוצאה של הפעולה הזו תיתן את אחוז ההקלקה שזה בעצם ה CTR שלנו.
אין צורך לחשב את זה באמת, תוכלו לראות את זה בחשבון ה-PPC שלכם. אחוז גבוה אומר שמספר גבוה של אנשים שראו את המודעה שלכם, לחצו עליה. במידה ואינכם רואים אותה, שנו את העמודות שלכם על ידי לחיצה על שינוי מודעות (מסומן בצהוב)
ולאחר מכאן, תחת ביצועים, שמנו V ליד שיעור קליקים (CTR) – (מסומן בצהוב)
למה CTR חשוב לנו?
אחוז הקלקה (CTR) חשוב מכיוון שהוא משפיע ישירות על ציון האיכות שהמודעות שלכם מקבלות.
תחשבו על זה רגע, כל פעם שמישהו מקליק על מודעה ממומנת, גוגל מרוויחים כסף, לגוגל יש אינטרס שיופיעו מודעות שלוחצים עליהם יותר, לכן גוגל מציעים הנחות למפרסמים שהמודעות שלהם עובדות טוב יותר משל אחרים. אמצעי אחד לעשות את זה הוא לתת לציוני איכות גבוהים למודעות עם מילות המפתח שאנשים לוחצים עליהם הרבה:
- אחוז לחיצות גבוה מוביל לציוני איכות טובים.
- אחוז לחיצות גבוה מאפשר למפרסם לשמור על מקום גבוה בתוצאות בעלויות נמוכות יותר.
בנוסף, אם אתם מתאימים את עצמכם לחיפושים רלוונטיים, השגת אחוז לחיצה גבוה אומר שאתם מביאים את הכמות הגדולה ביותר האפשרית של אנשים להצעה שלכם.
מה הוא אחוז הקלקה גבוה?
זה נושא שאפשר לדבר עליו המון והדעות בו חלוקות.
זה נושא שמאוד קשה לקבוע בו, מכיוון שאחוז ההקלקה שהקמפיין שלכם מקבל תלוי בהמון גורמים, החל מהטקסט שרשום שם ועד מילת המפתח המסוימת שהשתמשתם בה.
אז נכון שכולם רוצים אחוז הקלקה גבוה, אבל אין מספר קסם שהוא מה שקובע אם הקמפיין מוצלח או לא. אחוז הקלקה ממוצע משתנה לפי התחום, והאחוז המצופה תלוי במיקום של המודעה שלכם, ביחד עם דברים נוספים.
למעשה, אתם רוצים לקבל את האחוז הגבוה ביותר שאתם יכולים ותמיד לשאוף לכך, אך מצד שני, חשוב גם שההקלקה רלוונטית, הרי אתם משלמים על כל קליק.
מתי אחוז הקלקה גבוה לא עושה טוב לעסק שלכם
אם מילת מפתח לא רלוונטית לעסק שלכם או שהיא לא הולכת לייצר מכירות או לידים וכדומה אז אחוז הקלקה גבוה למילת המפתח הספציפית הוא למעשה לא טוב לעסק שלכם.
הסיבות לכך הן די ברורות:
- אתם משלמים על כל לחיצה.
- לפעמים אתם מייצרים לחיצות על מילים יקרות מדי ולא יהיה לכם שום רווח אפילו אם הן ממירות.
- מונחים ולחיצות לא רלוונטיים סתם מבזבזים לכם כסף מבלי לייצר כסף.
אז אתם לא תמיד רוצים אחוזי הקלקה גבוהים. מה שאתם כן רוצים זה אחוז הקלקה גבוה על מילים שהן:
- רלוונטיות – קשורות להצעה שלכם, למודעות הטקסט ולעמוד הנחיתה.
- משתלמות – מילות מפתח שלא הולכות לפגוע לכם ברווחים.
לסיכום – איך להשיג אחוז הקלקה גבוה למודעות שלכם
השגת אחוז הקלקה גבוה בקמפיין ה-PPC שלכם תלוי ב:
- מילות מפתח רלוונטיות.
- לחיצות משתלמות מבחינה כלכלית.
- שילוב מילות המפתח במודעות טקסט, בדפי הנחיתה וכמובן בהצעה שלכם.
- יצירת קבוצות של מודעות כדי להעלות את הרלוונטיות של כל קבוצה.
זכרו, כמה שאחוז ההקלה יותר גבוה, ככה ציון האיכות יהיה יותר גבוה וציון איכות גבוה הוא מדד להצלחה של קמפיין PPC.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: