יש כאלה שהכתיבה זורמת להם בקלות ואפילו נהנים ממנה, ויש כאלה שכתיבה של עמוד אחד היא המשימה הכי מרתיעה עבורם מבין משימות השיווק הדיגיטלי. אפשר לבקש עזרה ממשרד פרסום או מכותבי תוכן מקצועיים, אבל גם אם אתם משתייכים לקבוצה הראשונה ואוהבים לכתוב, לפני שאתם כותבים מאמרים לאתר העסק שלכם כדאי להכיר לפחות כמה כללים בסיסיים.
למה בכלל חשוב וכדאי לפרסם מאמרים? שאלה מצוינת! מאמרים מעודכנים (כמו בלוג למשל) יעזרו לכם לקדם את האתר שלכם בתוצאות האורגניות של גוגל, להשאיר את המבקרים שלכם יותר זמן באתר, לאסוף לידים, להגדיל את האמון בכם ואת המודעות למותג שלכם ולקדם מכירות. המאמרים הם כמובן המקום לסקר את התחום שלכם תוך הדגשת היתרונות השיווקיים והמבדלים של העסק שלכם, לעומת מתחרים.
רוצים לדעת איזה עוד יתרונות יש לכתיבת תוכן נכון ואיכותי? המאמרים הבאים הם בשבילכם!
“7 טיפים לכתיבת תוכן למודעות פרסום בפייסבוק”
“איך תוכן מעולה יכול לעזור לכם לייצר לידים חדשים”
בואו ניגש לעניין, 5 צעדים שאסור לכם לפספס לפני שמתחילים לכתוב תוכן!
שילוב ביטויי מפתח
חשוב מאוד לעשות “מחקר מילים” לפני הכתיבה, כדי לדעת מהם הביטויים שעליכם לשלב במאמר לצורך אופטימיזציה של הקידום האורגני (SEO – Search Engine Optimization).
אלו המילים שקהל היעד שלכם מחפש בגוגל כשהוא זקוק לכם, ושילוב המילים בטקסט יגרום לאתר שלכם לעלות למקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש. אפשר לבצע את הבדיקה ב – Google Adwards למשל.
את הביטויים המרכזיים חשוב לכלול בכותרות וגם “לפזר” לאורך גוף הטקסט, אבל רק באופן טבעי ולא מאולץ.
מחקר תוכן
היום, גוגל יודע להבחין בין מאמרים איכותיים ומעניינים לבין כאלה שלא. האלגוריתם מנתח אפילו כמה זמן המבקרים שוהים באתר ויודע לדרג מאמרים לפני מידת העניין בהם.
לכן חשוב שלפני הכתיבה תערכו מחקר תוכן, תקראו מאמרים של מתחרים בתחום וחומר מקצועי אם יש. סביר להניח שאתם מכירים את התחום שלכם, אבל חשוב להתעדכן ולקבל השראה ממאמרים אחרים ולא לפספס פרטים חשובים.
המאמר שלכם צריך לתת מענה מלא, מקיף ובעל ערך לנושא שמופיע בכותרת. אם הנושא לא יהיה קשור מספיק לכותרת, או שהתוכן לא יהיה מעמיק מספיק, העמוד לא ידורג גבוה על ידי גוגל. במחקר התוכן הסתמכו רק על אתרים אמינים.
כלי מבחן אוטומטיים
במערכות בנייה וניהול אתרים, מוטמעים כלים אוטומטיים שניתן להזין לתוכם את תוכן המאמר ולקבל משוב.
בדקו אם האפשרות קיימת במערכת הניהול של האתר שלכם ואם לא, מצאו אחת ברשת. תוכלו לקבל הערות בונות על הכותרת והנושא, גוף הטקט, החזרה על ביטויי המפתח ופיזורם ועוד.
בחירת הנושא
המטרה של המאמר היא למשוך לאתר שלכם את קהל היעד הרלוונטי, ולא מבקרים אחרים. לכן, כשאתם חושבים על נושא, שאלו את עצמכם מה מעניין את הלקוחות שלכם לדעת, מה מעסיק אותם כשהם מתעניינים במוצר או בשירות שלכם ומה יכול לעזור להם להשלים את המידע החסר. נושא המאמר לא חייב להיות מאוד מקורי, וגם מאמרים בסיסיים יכולים להיות טובים, אבל השתדלו לא לבחור נושא מאוד נדוש ורגיל שיש בדיוק כמוהו עוד עשרת ברשת. תנו ערך מוסף! חשוב שהנושא יהיה כזה שיש בו תרומה ממשית לקוראים, ושהטקסט יעביר ידע אמיתי או פרטים שימושיים. מאמר הוא לא מודעה. אגב, לפי כללי הקידום האורגני הכותרת צריכה להכיל עד 60 תווים.
יצירת מאמר קריא ונעים לעיון
לקוראים של היום אין סבלנות לקרוא “גושים” של טקסט, שנראים מאיימים ומעייפים. רבים מהם מסתפקים בכותרות, או לפחות קוראים קודם את הכותרות כדי לאתר את הפסקה שמעניינת אותם. המאמר צריך להיות בהיקף הדומה לעמוד 4A לפחות (עמוד וורד), וחשוב לחלק את הטקסט לפסקאות, אשר ביניהן אפשר להוסיף כותרות משנה. גם סעיפים ממוספרים או נקודות יעזרו לעצב את התוכן באופן מזמין יותר. הקפידו על כתיבה ברורה ומסודרת ולא מבלבלת או מפוזרת. חשוב לציין, שאסור בשום אופן להעתיק תוכן מאחרים, גם מבחינת האיסור החוקי וגם כי גוגל יזהה את ההעתקה ולא יקדם אתכם.
לסיכום, אם אתם מעוניינים בטראפיק (תנועה) באתר שלכם, כדאי שתוסיפו לו מאמרים ותכנים עדכניים באופן קבוע.
בחרו בכל פעם נושא מעניין ורלוונטי, ערכו מחקר במקורות מידע אמינים בלבד, בקרו במאמרים של מתחרים וצאו לדרך בכתיבה תוך שמירה על מבנה מסודר וכתיבה מקיפה ומעניינת.
לפני פרסום ניתן לבדוק במערכות אוטומטיות (לרוב, במערכת ניהול האתר) עד כמה העמוד שלכם עומד בדרישות הטכניות של גוגל, ואיזה ציון הוא קיבל.
רוצים לדעת איך להפיץ את התוכן שכתבתם כך שבאמת תקבלו תוצאות? כנסו לעמוד שיווק באמצעות תוכן