במאמר השישי שלנו במדריך לפרסום בגוגל נבחן מה זה ציון איכות ואיך הוא משפיע על קמפיין ה-PPC שלכם.
אז אם אתם מנסים ללמוד כיצד לנהל קמפיין בגוגל בצורה אבסולוטית, אתם צריכים להבין לעומק מה זה ציון איכות. וזה בגלל שלציון האיכות יש השפעה עצומה על עלות הקמפיין שלכם ועל האפקטיביות שלו. כמו שהקרדיט שלכם בבנק משפיע על היכולת שלכם לקבל הלוואה ואת גובה הריבית שלה, ציון האיכות של גוגל משפיע על החשיפה של המודעות שלכם ועל התשלום שלכם לכל לחיצה.
למקרה שפספסתם, המאמרים הקודמים שלנו בסדרה של פרסום בגוגל:
- חלק ראשון לפרסום בגוגל – מה זה PPC
- מילות מפתח לפרסום בגוגל
- קבוצות מודעות בגוגל אדוורדס
- טקסטים למודעות גוגל מוצלחות
- אחוזי הקלקה (CTR)
מה הוא ציון איכות בפרסום בגוגל?
ציון איכות הוא המדד של גוגל לגבי הרלוונטיות והאיכות של מילות המפתח והמודעות שלכם. ציון האיכות משמש כדי לקבוע את העלות לכל לחיצה ואם מכפילים אותו בהצעת המחיר המקסימלית שנתתם מקבלים את הדירוג של המודעה שלכם במכירה הפומבית הזאת למיקום המודעות.
לצורך הדוגמה, יש לנו 3 מתחרים לחיפוש מזון לכלבים, מתחרה A, מתחרה B ו C.
A עם מודעה בציון איכות 9 מתוך 10, מוכן לשלם 3 ₪ לקליק
B עם ציון איכות של 7 מתוך 10 ומוכן לשלם 5 ₪ לקליק
C עם ציון איכות של 5 מתוך 10 ומוכן לשלם גם הוא 5 ₪ לקליק
הדירוג של המודעה של A יהיה 9*3 = 27
הדירוג של המודעה של B יהיה 7*5 = 35
הדירוג של המודעה של C יהיה 5*5 = 25
B יופיע לנו במקום הראשון, A יופיע לנו במקום השני ו C יופיע במקום האחרון.
שימו לב ש A משלם על קליק פחות מ C אך עדיין מופיע מעליו, רק בגלל ציון איכות טוב יותר.
ציון האיכות שלכם תלוי בכמה גורמים:
- אחוזי הקלקה (CTR).
- הרלוונטיות של כל מילת מפתח לקבוצה שלה.
- איכות ורלוונטיות של דפי הנחיתה.
- רלוונטיות של הטקסט שלכם במודעה.
אין מישהו מחוץ לגוגל שיודע כמה כל פקטור כזה “שוקל” באלגוריתם של ציון האיכות, אבל אנחנו יכולים לדעת שאחוזי ההקלקה הוא המרכיב החשוב ביותר. כשיותר אנשים שרואים את המודעה שלכם, לוחצים עליה, זו אינדיקציה טובה לגוגל שהמודעות שלכם רלוונטיות ועוזורת למשתמשים. הפרס שמקבלים על זה הוא:
- דירוג מודעות גבוה יותר.
- עלויות נמוכות.
יתרונות לשיפור ציון האיכות בגוגל
ממחקר של אלפי חשבונות פרסום בגוגל, אנחנו יודעים שלציון האיכות יש השפעה ישירה על הצלחת המקפיין.
על אופטימיזציה לציון האיכות, תכולו לקבל החזר השקעה טוב יותר. זה בגלל שציון איכות גורם לעלות נמוכה יותר לכל המרה. מחיר עבור המרה הוא שונה ממחיר עבור לחיצה. זה לא כמה שתשלמו עבור לחיצה, אלא כמה שתשלמו כשמישהו יעשה את הפעולה שאתם רוצים שהם יעשו, בין אם זה להירשם לתקופת ניסיון אצלכם או לרכוש מוצר. היות ולא כל לחיצה מסתיימת בהמרה, עלות עבור המרה היא בדרך כלל יקרה יותר מעלות עבור לחיצה.
למזלנו, ציון איכות טוב מוריד את העלות עבור לחיצה ואת העלות עבור המרה.
בכלליות, כמה שציון האיכות שלכם יותר גבוה, ככה תעלה לכם פחות ההמרה. זכרו, ציון איכות גבוה זו הדרך שבה גוגל אומר לכם שהמודעה שלכם עומדת בציפיות של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. כמה שתהיו יותר טובים בלעשות מה שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם רוצים, ככה גוגל יגבו מכם פחות על כל לחיצה.
איך מעלים את ציון האיכות בקמפיין שלכם?
היות וציון האיכות קובע מתי ובאיזו תדירות המודעות שלכם יופיעו, חשוב לעעלות את הדירוג של המודעות על ידי מעקב קפדני בחשבון שלכם.
עדיף שתשקיעו את המאמצים שלכם להעלות את ציון האיכות באזורים הבאים:
- מחקר מילות מפתח – חפשו מילות מפתח חדשות ורלוונטיות להוסיף לקמפיין שלכם, כולל משפטים היכולים לתרום לתנועה לאתר שלכם.
- קבוצות של מילות מפתח – תסדרו את מילות המפתח שלכם בקבוצות קטנות יותר והתאימו מודעות לכל אחת מהקבוצות כדי להעלות את הרלוונטיות שלהן.
- טסקט – השתמשו בטקסט במודעות שלכם המכוון לקבוצות של מילות המפתח שיצרתם. מודעות יעילות יותר מקבלות אחוז הקלקה גבוה יותר, אחד הדברים המשפיעים ביותר על ציון האיכות.
- דפי נחיתה – צרו דפי נחיתה שמתחברים באופן ישיר עם קבוצות המודעות שלכם ומספקים חווית משתמש מעולה, ממילות המפתח ועד ההמרה.
כמו שאתם רואים, ציון האיכות הוא למעשה מדד של רלוונטיות ושיפור האיכות של מילות המפתח זה עניין של סידורן בקבוצות קטנות יותר ורלוונטיות יותר של מילות מפתח.
מחקר מילות מפתח טוב ומאורגן ישפר באופן טבעי את איכותן של המודעות שלכם ואת התוכן באתר, מה שיאפשר לכם לפנות בדיוק לקהל שירצה את מה שאתם מציעים.
ציון איכות נמוך הוא בדרך כלל תוצאה של חוסר קשר בין מילות המפתח, קבוצות של מודעות, הטקסט במודעות והתוכן בדף הנחיתה. ציון איכות גבוה מגיע באופן טבעי כשהקמפיין מכיל מילות מפתח המסודרות בקבוצות מתאימות ורלוונטיות, מודעות טקסט המתאימות לקבוצות מסוימות ודפי נחיתה המתחברים בדיוק למה שהוצע במודעה.
בעוד שאין דרך מדויקת, קלה וחסינת תקלות כדי לשפר את ציון האיכות שלכם, תשומת לב עקבית לרלוונטיות של הקמפיין והמרכיבים שלו תפשר את התוצאות.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: