סרטונים שיווקיים הם כלי חזק ביותר שאתם חייבים להשתמש בו בשביל לקדם את העסק שלכם. למעשה, הסטטיסטיקה מראה כי משווקים המשתמשים בסרטונים מקבלים 66% יותר לידים בשנה וש-88% מהמשווקים מרוצים מאוד מהחזר ההשקעה שלהם בקמפיינים המכילים סרטונים.
יחד עם זאת, סרטונים יהיו אפקטיביים רק אם תוציאו לפועל את האסטרטגיה השיווקית הנלווית אליו בצורה נכונה. על מנת לעזור לכם לבנות את האסטרטגיה הטובה ביותר, אספנו עבורכם רשימה של טעויות נפוצות שעסקים עושים וכמובן, איך לתקן אותן.
- לא מתמקדים במסר אחד ברור –אחת מהטעויות הנפוצות ביותר שמשווקים עושים היא דחיפה של יותר מדי מסרים בסרטון אחד: על המוצר החדש, ההווי של החברה, תוכניות השותפים של החברה ועוד. בסופו של דבר יוצא סרטון ארוך מדי שהלקוחות בוודאות לא יצפו בו עד הסוף.
איך לתקן: תתמקדו במשהו אחד. צרו סרטונים נפרדים לכל מסר שאתם רוצים להעביר. תעבירו מסר אחד בכל סרטון ככה שהלקוחות שלכם ידעו בדיוק מה אתם מנסים להגיד ומה הם מקבלים מכם. חשוב גם להוסיף קריה לפעולה בסופו של כל סרטון על מנת שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם ידעו מה הם צריכים לעשות הלאה (לדוגמה, בקרו באתר שלנו, תעקבו אחרינו ברשתות החברתיות וכדומה).
- רגע, למי הסרטון הזה שייך?
פעמים רבות, יוצרי סרטונים שוכחים לעטוף את המסר העובר הסרטון באלמנטים השייכים למותג או לעסק עבורו נעשה הסרטון. המאמצים שהושקעו בהכנת הסרטון יהיו לשווא אם הלקוחות שיראו את הסרטון יצליחו לזכור את המסר ולא את שם החברה שהעבירה את המסר.
איך לתקן: תקלו על הלקוחות שלכם ותעצבו את הסרטון על פי הסגנון והזהות של המותג שלכם. זה כולל שימוש באותם הצבעים והפונטים, מיקום הלוגו והוספת כתובת האתר או פרטי יצירת קשר בסוף הסרטון.
- לא לשכוח אופטימיזציה למנועי חיפוש(SEO) –אחת הסיבות שמותגים לא מקבלים את החשיפה שמגיעה לסרטונים שלהם זו העבודה שהם מזניחים מילות מפתח חשובות. זה לא מספיק לפרסם את הסרטון ביוטיוב, בפייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת, אתם חייבים ליישם כמה טכניקות SEO כדי שייראו את הסרטונים שלכם כמה שיותר ושהם יופיעו בתוצאות החיפוש.
איך לתקן: התחילו בכותרת של הסרטון. תשתמשו במילות מפתח וביטויים רלוונטיים שכנראה הלקוחות שלכם יחפשו. לאחר מכן תכללו גם תגיות מתאימות בתיאור הסרטון, מידע על זכויות יוצרים ועוד.
- סרטונים באיכות נמוכה –עוד טעות שעסקים עושים הינה יצירת סרטונים שלא עומדים בסטנדרטים של התעשייה. מחקרים מראים כי 62% מהלקוחות יסתכלו על עסק באור שלילי אם אותו עסק יפרסם סרטונים באיכות נמוכה – אחרי הכל, בעיניי הלקוחות, הסרטון משקף את העסק.
איך לתקן: תשקיעו במצלמה סבירה, מיקרופון, קצת תאורה ותוכנה פשוטה לעריכת וידוא. יחד עם זאת, אם אתם לא יכולים או שאתם לא בטוחים בכישורי עריכת הוידאו שלכם, הכי טוב זה לשכור את שירותיה של סוכנות המתמחה בדבר. תמצאו סוכנות המבינה את הצרכים ונראית מספיק מקצועית בעיניכם.
לסיכום
סרטונים שיווקיים יכולים לעזור לעסק להשיג הרבה מאוד לידים חדשים ולצמוח בקצב מהיר אך חשוב לזכור שצריך לעשות את זה בצורה נכונה.
חשוב שתתכננו טוב מאוד את האסטרטגיה שלכם! ולא תבזבזו סתם כסף על קמפיין לא ממוקד. תיישמו את הטיפים שלנו על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר.
קראו עוד במאמרים שלנו:
” 5 טיפים שיעזרו לכם לבנות אסטרטגיה שיווקית מעולה”
5 טיפים לפרסום בפייסבוק עבור עסקים קטנים”
“איך ליצור צ’אטבוט למסנג’ר של פייסבוק שיעזור לקידום העסק שלכם”
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: