בעבר כבר הזכרנו כמה וכמה פעמים את חשיבותו של התוכן בעולם השיווק והפרסום הדיגיטלי. מה שהמון משווקים דיגיטליים לא מבינים, זה שכותרות חשובות לא פחות מהתוכן עצמו, אם לא יותר. מחקר הראה כי בממוצע, 80% מהאנשים נוטים לקרוא את הכותרת לפני שהם מקליקים על פוסט ומתוכם, רק 20% באמת קוראים את התוכן.
אז בין אם אתם כותבים מאמר לבלוג שלכם שיתפרסם בפייסבוק או שזה כתבה שאמורה לייצר לידים, מה הופך כותרת שיווקית לטובה? למרות שכללי כתיבת הכותרות לא השתנו הרבה, עלייתו של העידן הדיגיטלי כן הוסיפה כמה חוקים חדשים שצריך לקחת בחשבון. להלן כמה טיפים שיעזור לכם לכתוב כותרות חזקות שיעודדו תנועה ומעורבות מצד הגולשים:
תשתמשו במילות מפתח זנב ארוך בעלות נפח חיפוש גבוה
טרגוט ביטויי מפתח המכילים 3 או 4 מילים במקום מילה אחת, יגרום לכך שהתוכן שלכם יענה על שאילתות ספציפיות הנשאלות במנועי החיפוש השונים. כמה שמילות המפתח שתחברו יהיו ספציפיות יותר, ככה תוכלו לקלוע יותר קרוב למה שהקהל שלכם מחפש.
בנוסף, מילות המפתח שבהן אתם משתמשים צריכות להיות בעלות נפח חיפוש משמעותי. ככה תבטיחו שהכותרת שלכם מביאה תועלת כי יש קהל המחפש את המידע הזה באופן אקטיבי והיא אופטימלית להבאת תנועה אורגנית.
תכללו מספרים ורשימות
כמו שאתם רואים, אנחנו משתמשים בעצות של עצמנו. בדיוק כמו שבני אדם נמשכים לצבעים מסוימים, אנחנו גם נמשכים למספרים ורשימות, בגלל שקל למוח שלנו לעבד אותם. בהקשר הדיגיטלי, כתבות שבהן יש רשימות נותנות לקוראים רעיון ברור לגבי אורך הכתבה והזמן שייקח להם לעבור עליה.
למרות שנמצא כי אנשים מעדיפים רשימות באורך לא זוגי, נסו לשחק עם המספרים. כותרות כמו: “4 טיפים שיעזרו לכם לכתוב כותרות טובות יותר” יכולות לעבוד מעולה. הדבר החשוב ביותר שאתם צריכים לעשות הוא, שלא משנה איזה מספר אתם בוחרים לרשימה שלכם, התוכן חייב להיות רלוונטי ובעל ערך. אם במקרה אתם בונים רשימה ומגיעים למספר אי זוגי, מעולה. אם לא, אל תוסיפו תוכן לא איכותי על מנת להגיע לשם בכוח.
תשתמשו בהצהרות חזקות ובולטות
הכותרות הטובות ביותר הם אלה הבולטות מהיתר, ובדרך כלל הן למעשה קומבינציה של הצהרות חזקות, אמיצות, יצירתיות ומעט מצחיקות אל תפחדו לנפץ פרות קדושות. לעיתים קרובות, משב רוח מלא במחלוקות ומסתורין, יכול למשוך תשומת לב ולגרום להם להקליק על פוסט.
מילים כמו חזק, קל, מפתיע, ענק, חכם ואולטימטיבי יכולות לעורר תגובה ולעודד מעורבות. הכל מגיע לבחירת המילים הנכונות שיקסימו את הקהל שלכם.
קראו עוד בנושא במאמר שלנו: “מה לעשות כשהקריאות לפעולה שלכם לא עובדות?”.
תחשבו על הקהל שלכם
הדבר החשוב ביותר שאתם צריכים לקחת בחשבון כשאתם כותבים כותרת זה הקהל שלכם. חשוב שתכירו ותבינו מי בקהל שלכם. גיל, מגדר, השכלה ומצב כלכלי, צרכים מיוחדים ומאפיינים שיקבעו את התוכן והכותרות שלכם.
קראו עוד במאמר שלנו: האסטרטגיה השיווקית שלכם לא תעבוד בלי השלב הזה.
תזכרו שהכותרת שאתם כותבים יכולה לגרום לקורא להיכנס למאמר שכתבתם, לקרוא אותו, להשאיר ליד ולהפוך ללקוח משלם. תשקיעו בכותרות שלכם והן יחזירו לכם המון אהבה.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: