האסטרטגיה שבה אתם משתמשים ברשתות החברתיות לא יכולה להחזיק לנצח, לכן חשוב שמדי פעם תבדקו האם האסטרטגיה שלכם משיגה את התוצאות שאתם שואפים להשיג או שאולי היא מבזבזת לכם משאבים יקרי ערך.
בין אם אתם מפרסמים בפייסבוק או בכל רשת חברתית אחרת, חשוב שתדעו לעקוב אחרי התוצאות של הקמפיינים שלכם ובמידת הצורך, לבצע את השינויים הנדרשים לשיפור המצב.
אספנו עבורכם 6 צעדים שאתם חייבים לעשות כדי לחזק את האסטרטגיה הפרסומית שלכם ברשתות החברתיות:
-
איך אתם משתמשים כרגע ברשתות החברתיות?
כמו שכבר אמרנו, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה לקחת צעד אחורה ולהסתכל על מה שאתם עושים כרגע כדי לפרסם את העסק שלכם ברשתות החברתיות. אתם יכולים לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:
- באילו רשתות חברתיות אתם נמצאים כרגע?
- הרשתות שאתם נמצאים בהן עדיין רלוונטיות לנישה שלכם?
- מה עובד הכי טוב עבורכם? מאיפה אתם מקבלים הכי הרבה לידים?
- יכול להיות שאתם צריכים להפסיק לפרסם ברשת חברתית מסוימת?
זה יכול להיות קשה לוותר על חשבון ברשת חברתית מסוימת, אבל הכרחי לפעמים. עדיף שתתמקדו במקומות שעובדים כמו שצריך ומשיגים עבורכם תוצאות במקום לבזבז זמן ואנרגיה ולא לקבל דבר בתמורה. תשקלו להפסיק את הפעילות שלכם ברשת חברתית מסוימת אם:
- בניית קהל ברשת חברתית זה תהליך שלוקח זמן, אבל הוא בהחלט משתלם אם כל הרשתות החברתיות שאתם נמצאים בהן מתחילות להחזיר תמורה שאתם מרוצים ממנה, חוץ מאחת, יכול להיות שפשוט אין לכם קהל מתאים שם.
- ניסיתם המון אסטרטגיות ושום דבר לא השתנה. לפעמים פלטפורמה אחת מפגרת מאחור כי אתם לא מפרסמים בפורמט הנכון, ואולי לא בזמן הנכון. תיקנתם הכל וזה עדיין לא עובד? תגידו ביי לרשת הזאת, היא מבזבזת לכם את הזמן.
על מנת לגלות מה אתם צריכים לעשות ועל אילו רשתות חברתיות אתם חייבים לשים דגש, אתם יכולים:
- לשאול את הקהל שלכם איפה הוא נמצא. בעזרה סקר או פוסט.
- לבדוק איפה המתחרים שלכם פעילים.
- שימו יותר דגש על הרשתות שבאמת מפיקות לכם תועלת.
עוד דברים שאתם צריכים לבדוק זה מה בא לכם לשנות או לבדוק בכל הקשור לנוכחות שלכם ברשתות החברתיות. מיתוג מחודש? תוכן חדש? ויזואלי וכתוב? תמיד תחשבו איך אפשר לעשות דברים בצורה טובה יותר.
-
אופטימיזציה לפרופילים שלכם ברשתות החברתיות
הדבר הבא שאתם צריכים לעשות כדי לחזק את הנוכחות שלכם הוא מאוד פשוט: אופטימיזציה לפרופילים שלכם ויצירת ‘ביו’ מעולה. תוודאו שהתמונות שלכם רלוונטיות, שהלינקים שיש לכם בפרופיל תקינים ותכללו מילות מפתח בדף ה-‘אודות’.
-
מה המטרות שלכם לעתיד?
אחרי שבדקתם את כל מה שאתם עושים כרגע והחלטתם באילו רשתות חברתיות כדי לכם להיות, הגיע הזמן לקבוע כמה מטרות לעתיד! קחו את הזמן ותסתכלו על הניתוח שעשיתם. משם אתם יכולים להעריך איפה אתם עומדים וכתוצאה מכך, לקבוע איפה אתם שואפים להיות. מטרות לא צריכות להיות מסובכות יותר מדי. מטרה יכולה להיות לפרסם 3 פוסטים שבוע במקום 4.
-
תגדירו את לוח הזמנים הטוב ביותר המתאים ביותר
חלק גדול מיצירת אסטרטגיה עבור העסק שלכם זו הבנה של הזמנים הטובים ביותר לפרסם בהם. לוח זמנים יעזור לכם לייצר עקביות ולמלא פערים שהיו נוצרים לולא היה לכם לוח זמנים מסודר, תבינו מה עובד ומה לא עבור הקהל שלכם ולא תתלשו שיערות במהלך החודש בניסיון להבין מה לכתוב.
-
אל תשכחו סרטונים!
אחד הדברים שאסור לכם לשכוח זה סרטונים. בשנת 2019, הדגש על סרטונים צריך להיות חזק מאי פעם, במיוחד הסטורי באינסטגרם ו-IGTV. כל זאת בגלל שקשה מאוד היות לחדור אל הפיד של העוקבים שלכם, והסטורי באינסטגרם מאוד קלילים ונעימים לעיכול – הם קצרים וקל מאוד לגשת אליהם.
-
בדיקות וניתוחים ועוד פעם בדיקות וניתוחים
דבר אחרון, על מנת שתהיה לכם אסטרטגיה מוצלחת ברשתות החברתיות תצטרכו לעקוב אחרי הביצועים של כל מה שאתם עושים. סטטיסטיקות וניתוחים של המצב יעזרו לכם לקבל החלטות נכונות יותר ולשפר כל דבר הדורש שיפור במהלך הדרך. שימו לב לחשיפה שהפוסטים שלכם מקבלים, למעורבות שהם יוצרים, לאיכות הלידים שאתם מקבלים וכדומה.
קראו עוד בנושא במאמרים שלנו:
“4 טיפים לבניית אסטרטגיה פרסומית מוצלחת ברשתות החברתיות”
“4 כללים לאסטרטגיה מנצחת לפרסום בפייסבוק”
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: