כשזה מגיע לאוטומציה שיווקית אפקטיבית, אחד הצעדים הכי טובים שאתם יכולים לעשות הוא לוודא שהאימיילים שלכם עוזרים לטפח את הלידים שלכם בצורה יעילה. על מנת למקסם את הקמפיין השיווקי שלכם, תזדקקו לטפח את הלידים עם אוטומציה ודיוור במייל.
כתבנו עבורכם 5 צעדים שיוכלו לעזור לכם להפוך לידים ללקוחות דרך קמפיין פרסומי מוצלח.
- הגדירו את הקהל הנכון והמדויק ביותר
לרוב החברות יש יותר מסוג אחד של לקוחות. אז למה רוב החברות משווקות רק לסוג לקוח אחד? על מנת להגדיר קמפיין פרסומי מוצלח ולטפח לידים במייל, אתם צריכים קודם כל לדעת את מי אתם מטפחים. ברגע שהגדרתם מי הם הלקוחות האידיאליים שלכם דרך תהליך של אפיון לקוחות, תצטרכו גם אותם לחלק לקטגוריות במידה ויש הבדלים מסוימים ביניהם כדי שתוכלו להתחיל בכלל ליצור את הקמפיין עבורם.
- תציעו משהו בעל ערך ללקוח, לא משהו מכירתי
רק בגלל שמישהו ביצע המרה בעמוד שלכם, זה לא אומר שאתם מיד צריכים לדחוף אותם לקנות את המוצר או השירות שלכם. אתם צריכים לטפח אותם דרך משפך המכירות שלכם קודם כן עד שהם יהיו מוכנים לקנות משהו. במקום להציע את המוצר או השירות שלכם כדבר הכי טוב שהם הולכים לשלם עליו, תציעו להם ערך מסוים קודם.
דוגמאות להצעות המביאות ערך מוסף ללקוח כוללות ספרים אלקטרוניים, מדריכים, הדרכות אינטרנטיות וכדומה. אתם לא צריכים לכתוב תוכן חדש לקמפיין טיפוח הלידים שלכם באימייל, אם יש לכם כבר תוכן שצברתם, תשתמשו בו. אם התוכן הזה היה מוצלח בעבר בהמרת לידים, יש סיכוי טוב שהלידים שאתם מטפחים עכשיו גם ימצאו בתוכן הזה ערך.
- תגדירו מטרות לכל אימייל
אז עכשיו אתם יודעים שאתם צריכים לשלוח תוכן קודם כל, ולא הצעות מכירתיות. אבל איך תדעו איזה סוג תוכן לשלוח? ומה המטרה של התוכן הזה אמורה להיות? באידיאל, אתם צריכים לבחור הצעות שימשכו את הקהל הנבחר שאליו אתם שולחים במטרה להזיז אותם הלאה במשפך המכירות שלכם ולמעשה קרוב יותר לשלב הלקוח.
אנחנו ממליצים שתעשו טבלה הכוללת בתוכה בצורה מסודרת את רשימת המיילים, סוג התוכן, המטרה של התוכן, הקריאות לפעולה וכדומה. סוג כזה של טבלה יעזור לכם לארגן את המיילים ולוודא שאתם מיישמים מטרות בדרך לצעד הסופי – המכירה.
- תגדירו זמנים ברורים לפעילות המיילים שלכם
לעסק שלכם יש מחזור מכירות, וככה צריך להיות גם קמפיין טיפוח הלידים שלכם. בדרך כלל, כדאי לשלוח 2-3 מיילים ללקוח פוטנציאלי בקמפיין טיפוח לידים. נסו לרווח את הזמן בין המיילים בהתאם. לדוגמה, לאחר ההמרה, אתם יכולים לשלוח שלושה מיילים. ביום הראשון, ביום העשירי וביום העשרים. כשזה מגיע לטיפוח לידים, סבלנות היא המפתח. חשוב לזכור לא למהר למכירה ולתת לדברים להתקדם באופן טבעי, אלא אם כן המכירה מגיעה מהר באופן טבעי.
קראו עוד בנושא במאמר שלנו: “איך להוציא את המקסימום מהלידים שלכם?”.
- תמדדו את ההצלחה שלכם ותבצעו אופטימיזציה בהתאם
בזמן שהקמפיינים שלכם רצים, תעשו בדיקות עם ההצעות השונות שאתם שולחים, הכותרות והקריאות לפעולה שנמצאות במייל. תמיד ישנו מקום לשיפור בקמפיין. תוודאו שאתם מבצעים בדיקות וניסויים כדי שתהליך טיפוח הלידים שלכם ישתפר.
טיפוח לידים יכול להיות לא אפקטיבי אם עושים אותו בצורה שגויה, אבל אם אתם משקיעים את הזמן שהקמפיינים שלכם דורשים ועוקבים אחר הצעדים הנ”ל, הסבירות שתמירו יותר לידים ללקוחות תעלה.